DX-Keeper logbestanden omzetten naar HTML

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

DX-Keeper logbestanden omzetten naar HTML

#1 Bericht door ON3PCO »

Hallo allemaal,

ik gebruik DX-Keeper als logboek-programma. Ik ben dit programma destijds gaan gebruiken vanwege de uitgebreide mogelijkheden (incl. automatische koppeling met Internet).

Ik wil graag de gegevens kunnen overzetten naar een HTML-bestand, echter ben er tot heden nog niet achter hoe dit klaar te spelen. Exporteren vanuit DX-Keeper is mogelijk naar standaard ADIF-formaat, ADIF for LOTW, ADIF for eQSL.cc, ADIF voor DXBase en Cabrillo, maar deze bestanden zijn (natuurlijk ?) niet rechtstreeks in te lezen en/of om te zetten in een HTML-bestand.

Vraag : wie heeft ervaring met overzetten van DX-Keeper data naar HTML ?

Ik hoor het graag,
73's,

Paul - ON3PCO



PS : wanneer dit overzetten echt niet gaat, ben ik bereid over te stappen op een ander electronisch logboek (bv. Logger32 ?). Dit programma moet in ieder geval beschikken over de mogelijkheden van DX-Keeper.
... ik ben niet, maar ik word ...

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Loboek op Website

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Paul,

Probeer de JAVA applet van G4ZFE eens. Hiermee kan je je adif bestand omzetten naar txt.
Kan ook mijn website onder PA3GNZ naar deze mogelijkheid. Mijn logboek staat op deze manier online, na converteren.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

Re: Loboek op Website

#3 Bericht door ON3PCO »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Hallo Paul,

Probeer de JAVA applet van G4ZFE eens. Hiermee kan je je adif bestand omzetten naar txt.
Kan ook mijn website onder PA3GNZ naar deze mogelijkheid. Mijn logboek staat op deze manier online, na converteren.
Hallo Tjeerd,

bedankt voor de tips. Ik heb de applet al binnengehaald. Ik ben er inmiddels ook achter dat de nodige (.txt) rapporten óók vanuit DXKeeper gegenereerd kunnen worden middels het tabblad 'Check Progress'. Onderaan in dit scherm staan de nodige buttons voor uitgebreide en minder uitgebreide overzichten. Ik ben geholpen, geweldig ! Tnx.

Groetjes,

Paul - ON3PCO
... ik ben niet, maar ik word ...

Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

Re: Loboek op Website

#4 Bericht door ON3PCO »

ON3PCO schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:Hallo Paul,

Probeer de JAVA applet van G4ZFE eens. Hiermee kan je je adif bestand omzetten naar txt.
Kan ook mijn website onder PA3GNZ naar deze mogelijkheid. Mijn logboek staat op deze manier online, na converteren.
Hallo Tjeerd,

bedankt voor de tips. Ik heb de applet al binnengehaald. Ik ben er inmiddels ook achter dat de nodige (.txt) rapporten óók vanuit DXKeeper gegenereerd kunnen worden middels het tabblad 'Check Progress'. Onderaan in dit scherm staan de nodige buttons voor uitgebreide en minder uitgebreide overzichten. Ik ben geholpen, geweldig ! Tnx.

Groetjes,

Paul - ON3PCO
Nog een aanvulling :
een duidelijk rapport is ook te genereren middels de 'report'-button vanuit het startscherm van DX-Keeper. Mochten de onderdelen die in het rapport terechtkomen niet in de juiste volgorde staan en/of wil je meer items in het rapport hebben, dan dien je de 'config'-button te klikken. Is daarnaast de sorteervolgorde van het gegeneerde rapport anders dan je wenst, dan kan deze gewijzigd worden onderaan in het startscherm middels de 'Adv'-button; alle mogelijke combinaties van sleutels zijn hier in te stellen. Een voorbeeldrapport vindt je op mijn site.

Tot dusverre bevalt DX-Keeper mij dus prima,
73's,

Paul - ON3PCO
... ik ben niet, maar ik word ...

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

#5 Bericht door pa3gju »

Paul

bij deze een vraagje, het DX-KEEPER logboek is in het engels,
en heb het juist eens gedowload om uit te proberen.
Echter ik zie geen mogelijkheid om te beginnen, weet je hoe ik mijn eerste
qso moet inbrengen?
Het is nog niet zo simpel denk ik.

Plaats reactie