Raspberry Wine

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Raspberry Wine

#16 Bericht door PA0ETE »

Bedankt!! Ik ken dat soort lange installaties. Nieuwe image voor maken en naderhand als het werkt backuppen, zodat je de image opnieuw kunt gebruiken. Een paar jaar later eventueel nog een keer opnieuw als het OS al te zeer verouderd raakt.

Ik loop de laatste tijd er nog wel eens tegenop dat de nieuwste operating systemen voor de pi steeds beter beveiligd zijn. De nieuwste versie voorkomt bijvoorbeeld dat de IRC-server IRCD-HYBRID werkt. Toen ik dat probeerde was het OS 4 dagen oud, en hoogstwaarschijnlijk was ik daardoor de eerste die er tegenop liep. In dit soort lastige gevallen kies ik daarom vaak voor de op één na nieuwste. Als ik daar tegen problemen oploop hebben er al meerderen naar gekeken en hoef ik niet helemaal alleen (tijdrovend) de hete kastanjes uit het vuur te halen. :-)

(n.b. geen fouten maken bij dat soort lange verhalen. ik maak er af en toe in zo'n geval een scriptje voor. dan kun je beter nakijken wat je gedaan hebt en bij een fout hoef je niet alles handmatig opnieuw te doen.)

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Raspberry Wine

#17 Bericht door Laurens PD9X »

PA9CW schreef:Laurens,

heb jij nog iets gedaan met wine? En dan N1MM (rotor) erop.

Ik overweeg om een Raspberry PI te kopen met een klein ( 7 of 10 inch ) scherm. En een klein Bluetooth keyboard erbij. En dan N1MM erop, zodat ik /P makkelijker kan runnen en loggen.
Na wat zoeken vind ik berichten dat er op de Raspberry Pi sinds kort ook Windows is te installeren. Dan omzeil je Linux/Wine. Lijkt me iets beter in gebruik.
https://webwereld.nl/software/109170-wi ... r-dan-ooit

Mijn vraag is eigenlijk of iemand al Windows op de Raspberry Pi heeft gezet. En of dat draait. En misschien zelfs N1MM. En of dat dan ook nog goed te gebruiken is.
Hallo,

Nee ik heb er nog niet mee geëxperimenteerd. Eigenlijk wacht ik tot er een werkende oplossing is, het gaat voor mij niet om het experiment, maar dat het betrouwbaar werkt  Er hoeven dan ook maar een paar lichte programma’s op te draaien
Ik gebruik nu een PC’tje met Win10, maar die heeft ook al een heel leven gehad.

Plaats reactie