log soft

Hardware en software.
Bericht
Auteur
yoeri111
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2016, 01:43
Roepletters: ON3NAD

log soft

#1 Bericht door yoeri111 »

allen,

op zoek naar een software pakket voor loggen dat me toelaat om twee verschillende logs open te hebben en afwisselnd in een van beide te loggen.

reden is dat we met twee 1 zender delen :)

beetje vervelend als er kort opeen een zelfde station gewerkt kan worden en je eerst de log soft moet sluiten om dan terug te starten.


al een eindje aan het zoeken maar tot heden nog niets gevonden, vandaar maar even de vraag
on3nad

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: log soft

#2 Bericht door PA3DAT »

Ik gebruik HRD-log*, daar heb ik meerdere eigen databases in, bijv. PA3DAT (thuis) maar ook F/PA3DAT, HB0/PA3DAT enz.
Niet dat ik die computer meeneem in de camper, dáár log ik op de laptop. Thuis even dat bestand exporteren van de laptop
naar een usb-stick en dan importeren op de hobby-computer.

Daarnaast ook een database met de naam PA3DWK, het logboek van mij xyl. Met één klik van de muis switch ik van het ene
naar het andere logboek.

P.s jammer dat ik je call niet kan zien. Die zou je ook in je handtekening kunnen zetten.
Tenzij je liever anoniem blijft natuurlijk...

* het laatste gratis logboek in HamRadioDeluxe.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: log soft

#3 Bericht door PD2B »

idd de laatste gratis versie Hamradiodeluxe werk ik ook mee.
Mvg,

Bert

yoeri111
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2016, 01:43
Roepletters: ON3NAD

Re: log soft

#4 Bericht door yoeri111 »

is geen geheim, call is on3nad


bedoeling is eigenlijk twee verschillende amateurs , 1 station , 2 logboeken gelijk actief.

dat heb ik helaas nog nergens gevonden
on3nad

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: log soft

#5 Bericht door PD2B »

Dan heb je HRD nog niet bekeken. Ik heb daar 2 logboeken (databases) eentje voor thuis en eentje voor op vakantie en kan beiden onafhankelijk loggen.
Mvg,

Bert

yoeri111
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2016, 01:43
Roepletters: ON3NAD

Re: log soft

#6 Bericht door yoeri111 »

heb hrd al een bekeken maar de oude versie welke gratis is loopt doorlopend vast .
de huidige versies mijd ik liever, gezien toch weinig lovende commentaren over de bestuurders van de firma welke die nu in eigendom heeft.

meer op zoek naar een stabiel open source platform
on3nad

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: log soft

#7 Bericht door Bert_1 »

yoeri111 schreef:gezien toch weinig lovende commentaren over de bestuurders van de firma welke die nu in eigendom heeft
Nog steeds? Ik dacht dat we dat al jaren geleden achter ons hadden gelaten en dat ze boel behoorlijk hebben veranderd en nu veel beter aanpakken. Er zijn nogal wat rigoreuze wijzigingen geweest nadat ze hun spijt hadden betuigd.
Bert

Gebruikersavatar
PE1OLM
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005, 13:27
Roepletters: PE1OLM
Locatie: Berlikum (Frl)
Contacteer:

Re: log soft

#8 Bericht door PE1OLM »

als je dit wil gaan doen in een contest is n1mm de beste optie maar die kun je ook voor je gewone log gebruiken via netwerk te benaderen en kan dan zelf de verschillende transcievers bedienen kwa banden enz
Yaesu FTdx5000MP,
Icom IC-2820 D-Star,
Hytera MD-785 DMR,
microHAM micro KEYER II,
Comet GP-95,
Rigexepert AA-200, FRAG analyzer EU1KY


Gialt PE1OLM In December 2012 PF35OLM !!!!!

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: log soft

#9 Bericht door on4avt »

Ik heb al jaren de betaalde versie van HRD en geen probleem ermee. Vastlopen zal eerder bij je pc of laptop liggen die het niet aankan; ik heb er meerdere logboeken opstaan.En van de support kan ik niet klagen. Ooit mijn licentie nummer kwijt geraakt. Prompt terug gekregen.
Er is ook nog Blogger,logger 32 etc. hangt van jezelf af of je ermee aan de slag kan of niet.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: log soft

#10 Bericht door PA3DAT »

Als je wat mogelijkheden wilt bekijken: Log4OM schijnt ook een goed (en gratis) product te zijn.
Downloaden: http://www.log4om.com/

Het is een "portable" programma: het installeert zich niet in de Windows registry. Je kunt het zelfs
gebruiken vanaf een sticky. Alle staat in één map: je kopieert die map naar een usb-stick, steekt
die in een andere computer of laptop en draaien maar weer!

Hoe het zit met 2 gebruikers tegelijk weet ik zo niet, het zou best kunnen dat je 'm in twee mappen
zet en 'm gewoon dubbel opent, voor elke gebruiker een eigen versie.

Even gezocht op de website: "Multiple configurations (Profiles) for different locations and calls."
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

yoeri111
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2016, 01:43
Roepletters: ON3NAD

Re: log soft

#11 Bericht door yoeri111 »

on4avt schreef:Ik heb al jaren de betaalde versie van HRD en geen probleem ermee. Vastlopen zal eerder bij je pc of laptop liggen die het niet aankan; ik heb er meerdere logboeken opstaan.En van de support kan ik niet klagen. Ooit mijn licentie nummer kwijt geraakt. Prompt terug gekregen.
Er is ook nog Blogger,logger 32 etc. hangt van jezelf af of je ermee aan de slag kan of niet.


voor zover gevraagd aan kennissen zit er in logger 32 geen multi- log mode in.

was eigenlijk een deel van de soft die vastliep oa die sat tracker.
ik heb op het I5 je met 8 gb ram welke de schack pc word nu eens de gratis versie van hrd gezet.

meeste lijkt nu te werken , de greyline kaart blijft wel vrij klein.
de solar kaart onderaan en nog enige dingen blijven blijkbaar steken in 2009.

adif lijkt ook bijna de enige import en export optie te zijn.
als ik pas begon eens de test versie van hrd geprobeerd en toen die er ineens mee stopte had ik veel geluk de log ook nog op papier bijgehouden te hebben.

dat + het feit dat je bij zoeken op hrd onmiddellijk op die qrz pagina over de problemen uitkomt maakt dat ik er toch een beetje voorzichtig tegenover sta :)
on3nad

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: log soft

#12 Bericht door Bert_1 »

HRD is enorm veranderd ondertussen. Ik heb pas mijn versie geupdate en krijg maandelijks (of vaker) een nieuwsbrief met wat ze hebben gedaan, waar ze mee bezig zijn en wat ze gaan doen met HRD. Ze zijn er erg op gebrand om open en duidelijk te communiceren met hun klanten omdat ze wel af hebben geleerd dat niet te doen...

Een paar stukken uit hun nieuwsbrieven. Het is wel wat tekst maar het geeft een beetje aan hoe ze tegenwoordig werken:
---
As mentioned in my previous newsletter, our 6.5.0.183 release represented a whole lot of work. It's been very effective. The number of errors that have been reported to Microsoft (where we collect data) has dropped off to a level that I would almost call "statistically insignificant."

This is a BIG deal. If I were being objective and fair, I would say that there were times - prior to early 2017 - where our releases weren't always stable. But with the new developers and tools we're using, the releases are extremely solid.

That said, the 6.5.0.183 release was done in a "platform change" from Visual Studio 2015 to Visual Studio 2017. These kinds of changes are significant. This is why we worked on this code migration during the release blackout between 1-Nov and 2-Jan.
---

De laatste nieuwsbrief:

---
Upcoming Ham Radio Deluxe Release
We are in beta with a number of updates to Ham Radio Deluxe. I wanted to take a minute to describe them for you.

To digress a bit, the 6.5.0.813 release was significant for a number of reasons. One - it included a code migration from Microsoft Visual Studio 2015 to Visual Studio 2017 (meanwhile, Microsoft has Visual Studio 2019 is "in-preview"). These changes can often be complex. And two - there are some underlying code libraries, including Codejock, that needed to be updated. Then there were 86 development items included that were completed during the last 60 days of 2018 (during our release black-out).

With that release, we had three items pop up - 3rd Party Serial Port, SAMDB1.DAT error, and an installation reboot that could leave Ham Radio Deluxe partially installed. We then released an open beta - 6.5.0.188 - that put back the 3rd Party Serial Port capability and cleared the other two errors.

In the next release, there are already 45 development items in beta. There will be more added before this gets released. If you read no further, it's worth pointing out the following...

This upcoming release fixes a number of things related to the Rotor Control App and the Satellite Tracking app. We recently purchased several rotor controllers, rotors, and satellite rigs for our lab. With the assistance of folks like Will (N7IPY), from Portable Rotation, the developer we have assigned to Rotor Control (Jose) made quite a big of progress. I've personally tested his work using Rotor Control and Satellite Tracking with the Portable Rotation PR12SAT AZ/EL rotor, Elk Antennas, and an FT-991A. While I can't say that every single Rotor and Satellite problem will be fixed in this release, it will be a dramatic improvement. It is our goal to get through all the major open items before the Dayton Hamvention. Also in the upcoming release - lots of fixes for the FT-891.

Stay tuned here for more information about the upcoming release.
---

ps1 Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor HRD maar dat het niet stabiel is klopt niet meer dus laat je daar niet door beïnvloeden bij je zoektocht naar geschikte software. Er is een trial versie zodat je zelf kunt kijken of het wel of niet werkt.

ps2 Ik hoop dat engels geen probleem is, ander is je altijd nog google translate :)
Bert

yoeri111
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2016, 01:43
Roepletters: ON3NAD

Re: log soft

#13 Bericht door yoeri111 »

engels is geen probleem :)

meeste zaken in de free version zijn ook al aan de babbel , lijkt erop dat die nu wel wil
enige beperkte is die export format , maar daar is mee te leven.

stel me de vraag of het verschil tussen de betalende en de laatste gratis versie die prijs waard is.
is ver 100 dollar als die site juist is.
on3nad

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: log soft

#14 Bericht door on4avt »

De betalende versie heeft vooral de laatste nieuwe transceivers in de data bank. Zoals de FT891 die ik heb. We geven zoveel geld uit aan antennes en trx , en voor dat beetje software van 100 euro beetje gaan lummelen,? De HRD 6. etc loopt als een trein hier. Ook de sat problemen zijn opgelost; Dat was ook een reden van overstap. En je hoeft maar 1 keer te betalen, niet ieder jaar.
je kan adi en cabrillo uitvoeren en invoeren. Er zijn contest instellingen mogelijk, geluids opname,digi modes ,alle buiten FT 8.
cw met klavier als je wil, decoderen van cw ,Ik vind het een volledig pakket. je kent het niet in 1 dag natuurlijk en je gebruikt er van wat je nodig hebt. Ik heb niets anders meer nodig voor hetgeen ik doe. je kan van FT8 loggen direct naat HRD, daar heb je instellingen voor die via udp gaan etc.
En nog veel meer.
Er zijn natuurlijk ook andere programma(s die dat allemaal kunnen. maar die zullen ook niet FTA zijn.

yoeri111
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2016, 01:43
Roepletters: ON3NAD

Re: log soft

#15 Bericht door yoeri111 »

qua antennes en dergelijke behalve de x300 zelfbouw.

wat de digitale modes betreft , daar heeft de v5 maar de mogelijkheid om 1 callsign in te geven en da's dan weer vervelend, verder kan ie snel wisselen tussen 2 db's.
zou handig zijn moest dat ook voor digi kunnen.

kan natuurlijk wsjt-x gebruiken.

we zien wel he , kan altijd nog naar de 6 gaan
on3nad

Plaats reactie