eagle pcb board

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

eagle pcb board

#1 Bericht door on3dag »

Onlangs heb ik een cnc freesmachine gekocht en wou er via Eagle er printplaten mee frezen. Ik heb het probleem dat de freesmachine wel haar werk doet maar dat zij op een willekeurige plaats start, zelfs al heb ik via de instelling van GRBL code de start plaats heb ingesteld. Nu is het gebleken dat ik wel een omlijsting of kader moet aanbrengen rond de printplaat of board, zodoende dat het programma "GRBL" de juiste grootte van de printplaat kan detecteren. Ik denk niet dat ik die omlijsting al moet aanbrengen bij het schema, maar wel bij de board. In het menu van Eagle staat wel ergens onder "draw" denk ik "frame". Maar is dit wel deze "frame " die ik nodig heb voor de plaats bepalingsinstelling , de zogenaamde home instelling?
Heeft er iemand van jullie daar ook enige ervaring mee?
De versie is de Student versie van Eagle.
Alvast mijn dank aan ieder die mij verder helpen kan,
Met vriendelijke groet,
on3dag,
Dirk

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: eagle pcb board

#2 Bericht door Rene - pg3r »

Volgens mij doe je dat door bij het board layer 20 - Dimension aan te brengen.

-Rene

on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

Re: eagle pcb board

#3 Bericht door on3dag »

Bedankt René, ik zal het proberen en hou U op de hoogte,

Mvg,
Dirk

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: eagle pcb board

#4 Bericht door Rene - pg3r »

Nog een aanvulling: als je de Gerberfiles aanmaakt, combineer je layer 20 steeds met de andere lagen. Dus bovenzijde: layer 1 + layer 20; onderzijde layer 16 + layer 20.

Of het ook zo werkt bij jouw CNC-machine weet ik niet, maar dit is de manier waarop ik vroeger de Gerbers aanleverde bij Eurocircuits.

Plaats reactie