PG8M schreef:
Firefox geeft deze melding alleen als het om een onbeveiligde verbinding gaat. Het is ook niet aan te raden je wachtwoord over een onbeveiligde verbinding te sturen. Dit betekend dat je wachtwoord als klare tekst over de lijnen gaat.
Als de website waarover het gaat met https en dus een beveiligde verbinding met je heeft, dan krijg je deze melding niet meer.
Een certificaat kost tegenwoordig niks meer bij o.a.
letsencrypt en er is dan ook geen enkele reden voor website beheerders om met onbeveiligde verbindingen te werken.
Een goede zaak dus wat mij betreft om mensen te waarschuwen. je kan het trouwens nog steeds gewoon doen, maar je bent gewaarschuwd.
En als je denk dat een onbeveiligde verbinding hetzelfde is als een beveiligde verbinding, zegt dat meer iets over je kennis van zaken, en is het alleen maar des te beter dat je gewaarschuwd wordt.
Het idee snap ik maar het zou fijn zijn als het uit kon worden gezet.

Voorbeeld; sinds een aantal versie heeft Firefox een of andere dikke groene knipperende pijl die aangeeft dat je download klaar is. Erg lastig (althans, dit vind ik)
Middels een simpel true/false vinkje was het ding van de aardbodem verdwenen. Zoiets hoopte ik ook voor al die waarschuwingen.
Ik heb bijvoorbeeld ook een 'Cookie OK' scriptje. Dit zorgt ervoor dat ik die onzin meldingen bijna niet tot helemaal niet meer zie. Een verademing.
Dit in combinatie met een Ad Blocker en daarbovenop een Adblocker Detection Blocker maakt het internet enigszins draaglijk

*denkt met weemoed terug aan de tijd dat internet er zo uit zag: