Logbook software

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PA7RA
Berichten: 221
Lid geworden op: 29 sep 2012, 21:01
Roepletters: PA7RA
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Logbook software

#16 Bericht door PA7RA »

Hoi,
ik gebruik al enige tijd DXLab en dat kan echt alles wat je wenst PSK cw RTTY jt65 Phone alles is echt te doen ook verschillende programma's kun je door middel van Bridge er aan koppelen
Let wel hoeft niet kan wel plaatst direct je qso's in e-qsl,lot of clublog
en ondersteunt ook je Rig een hele goede hulp van de maker zelf en ook van de yahoo groep
en dan nog het is nog gratis ook
ik print mijn labels voor op de qsl ermee kan op kaarten printen en adif sturen naar Global qsl is ook geen probleem
Het lijkt in eerste begin wat moeilijk maar dat valt reuze mee
mocht je er interesse inhebben wil ik je best wat op weg helpen mocht dit nodig zijn!
groet
Rien, PA7RA

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Logbook software

#17 Bericht door PE4BAS »

Ik wil na aanleiding van goede berichten log4om ook eens proberen. Maar kom bij de download pagina op de keuze van setup file en portable? Wat is het verschil, de portable versie is 10Mb meer downloaden. Maar welke kan ik het beste nemen. Heb het forum van log4om al bekeken maar vind er geen antwoord. Ook de quick start guide rept er met geen woord over.

Overigens wil ik mijn database file in de cloud zetten, dat doe ik al jaren met HRD V4. Maar is dat mogelijk met log4om?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Logbook software

#18 Bericht door PA3DAT »

De portable versie zal toch gewoon portable zijn: hoef je niet te installeren, draait ook vanaf een sticky
op elke willekeurige computer. De database bestanden kunnen dan ook op de stick, dus zijn te backuppen.

Ik las dat je 2 backup-plekken kunt instellen. Die backups worden dan automatisch uitgevoerd bij het
afsluiten. Kan ook op NAS of online.
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Logbook software

#19 Bericht door PA3DAT »

Er wordt wel over geschreven in het forum, zie http://forum.log4om.com/viewtopic.php?t=1502

Ik ga de portable versie uitproberen! Dan wordt er verder niets veranderd aan je Windows-Registry,
worden er geen extra dll-bestanden aan je systeem toegevoegd etc. Mooi schoon, en als je de map
kopieert naar je laptop kun je je logboek gewoon meenemen op vakantie etc.

Wel weer synchroniseren achteraf natuurlijk, anders wordt het een administratieve puinhoop! Afbeelding
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Logbook software

#20 Bericht door PE4BAS »

Inderdaad staat het ook ergens in de uitgebreide handleiding. Ik heb het zover dat ik mijn logbook nu helemaal overgezet heb naar Log4om. Heb alleen 2 probleempjes. De QSL status van eQSL is niet overgenomen en ook die van LOTW niet. In HRD vulde ik alles met de hand in. Maar dat begint zo langzamerhand onbegonnen werk te worden. Hoe krijg ik die eQSL/LOTW status weer in Log4OM? Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden....

De gewone QSL status is wel overgenomen.

Als iemand een goede tip heeft....

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: Logbook software

#21 Bericht door PA1FJ »

Als je echt een simpel programma wil zonder toeters en bellen, wat wel kan wat je nodig heb kijk dan eens naar Ulog v1.41.

73 Fred PA1FJ

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Logbook software

#22 Bericht door PE4BAS »

Bedankt voor de input Fred. uLog en PZTlog ken ik en heb ik overwogen. Ik heb het zelfs al eens geïnstalleerd. Probleem is echter dat ik hetzelfde wil als in HRD V5 maar dan met nog een paar opties meer. De connectie met de HRDlog website bijvoorbeeld is 1 van de dingen die ik belangrijk vind omdat er ook een ON AIR status en log op mijn weblog staat. Maar qua eenvoud wint uLog het zeker!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Logbook software

#23 Bericht door PA3DAT »

Wanneer ik uLog 1.41 download wordt ie er onmiddellijk door Norton Antivirus weer afgeknikkerd als onveilig.
Ik haalde 'm hier: http://www.m0pzt.com/ulog/

Mag ik aannemen dat Norton er naast zit, deze keer?
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: Logbook software

#24 Bericht door PA1FJ »

Norton vindt ik een ramp,veel te zwaar programma voor gewoon hobby gebruik.
Zelf gebruik ik AVG Free, een stuk lichter maar wel goed.

73 Fred

pe1oxp
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 aug 2009, 11:48
Locatie: Stadskanaal

Re: Logbook software

#25 Bericht door pe1oxp »

PA3DAT schreef:Wanneer ik uLog 1.41 download wordt ie er onmiddellijk door Norton Antivirus weer afgeknikkerd als onveilig.
Ik haalde 'm hier: http://www.m0pzt.com/ulog/

Mag ik aannemen dat Norton er naast zit, deze keer?

F-Secure vind de pagina ook niet helemaal fris, heb niet verder geklikt
*** Life is too short for QRP ***

PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Logbook software

#26 Bericht door PA0CMU »

Bij PTZLog, van dezelfde auteur, staat ergens in zijn tekst: "Some of my programs have their main EXE file compressed which can cause some enthusiastic virus scanners to complain.".
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Logbook software

#27 Bericht door PA3DAT »

PA1FJ schreef:Norton vindt ik een ramp, veel te zwaar programma voor gewoon hobby gebruik.
Zelf gebruik ik AVG Free, een stuk lichter maar wel goed.
Daarom heb ik die op mijn ZZP-werkcomputer, op de hobbycomputer en laptops ook avg! :D
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Logbook software

#28 Bericht door Bert_1 »

PA3DAT schreef:Wanneer ik uLog 1.41 download wordt ie er onmiddellijk door Norton Antivirus weer afgeknikkerd als onveilig.
Ik haalde 'm hier: http://www.m0pzt.com/ulog/

Mag ik aannemen dat Norton er naast zit, deze keer?
Dat doet ie ook indien er niets aan de hand is maar het een weinig gebruikt programma is zodat er geen informatie over bekend is. Ik krijg met enige regelmaat nieuwe software voor een besturingskast rechtstreeks van de fabrikant en dan begint Norton ook altijd te klagen. Vroeger was Norton wel een zwaar pakket, en daar hebben ze hun goede naam mee verpest, maar ze komen al enige jaren als een van de betere uit de tests (ik moet wel zeggen dat ik het al een tijdje niet meer zo volg, als het goed werkt blijf ik het gewoon gebruiken ;) ).
Bert

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6242
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Logbook software

#29 Bericht door PA3DAT »

Ok, dan ga ik die ook eens bekijken. Ik was nu ook een beetje aan het uitproberen met Log4OM portable, alles in één map,
in de rootdirectory. Die kan ik dan altijd via het netwerk of op een stick overzetten naar mijn hobbycomputer. Of naar de
laptop, als we er met de camper op uit gaan.
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

Plaats reactie