HRD versie 6.3: subscriber-only features?

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#1 Bericht door pa0qrb »

Beste HRD deskundigen,

Ik liep gisteren op tegen iets wat ik nog niet eerder heb gezien.
Vanuit HRD Logbook kan je je QSO's uploaden naar diverse online logbook systemen, zoals LoTW, eQSL, ClubLog en QRZ.com logbook.
Sinds kort werkt QRZ.com upload niet meer, zie de afbeelding: dit is kennelijk een feature die alleen beschikbaar is voor licensehouders met een lopend abonnement.
Ook auto update van de country list werkt niet, de knop "Use updated list" blijft grijs.
Op de website van HRD kan ik hier niets over vinden.
Is er iemand op het forum die hier het fijne van weet? Bestaat er een lijst van features die alleen beschikbaar zijn voor abonnementhouders?
FYI: mijn abonnement is op 20 juni verlopen en het QRZ gebeuren zat er toen al geruime tijd in. Het betreft voor mij dus geen nieuwe feature. Mijn laatste software update is van 16 juni en toen zat ik nog binnen mijn abonnementsperiode.

73
Harold pa0qrb.
Bijlagen
HRD_Aboutbox.jpg
HRD_Aboutbox.jpg (44.27 KiB) 6884 keer bekeken
No country update.jpg
QRZ_upload_expired.jpg
QRZ_upload_expired.jpg (26.73 KiB) 6884 keer bekeken
Little Pistol: 100W on a wire.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#2 Bericht door PA1WBU »

Jouw conclusie lijkt juist, werkt alleen met lopende subscription. Als je het zeker wilt weten is het denk ik iets wat je aan de HRD leverancier zelf moet vragen.

Erg lekker is het m.i. niet als het inderdaad zo werkt.

Wilko

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#3 Bericht door PE1KEL »

PA1WBU schreef:Jouw conclusie lijkt juist, werkt alleen met lopende subscription. Als je het zeker wilt weten is het denk ik iets wat je aan de HRD leverancier zelf moet vragen.

Erg lekker is het m.i. niet als het inderdaad zo werkt.

Wilko

Dat krijg je als je een freeware programma geeft aan iemand die er alleen commercieel belang in ziet.

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#4 Bericht door PD1JAP »

De conclusie is niet juist, ook subscibers kunnen niet meer naar ,qrz uploaden via hrd. Volgens hrd werd deze functie op verzoek van QRZ verwijderd. Zie forum HRD. Ik kan even geen link aanreiken, is me te lastig mbv de telefoon. (Zit op mijn werk)
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#5 Bericht door PD5DJ »

PD1JAP schreef:De conclusie is niet juist, ook subscibers kunnen niet meer naar ,qrz uploaden via hrd. Volgens hrd werd deze functie op verzoek van QRZ verwijderd. Zie forum HRD. Ik kan even geen link aanreiken, is me te lastig mbv de telefoon. (Zit op mijn werk)
Ik ben echt benieuwd waar jij dit vandaan haalt.

1. Mijn versie upload nog prima de logs naar QRZ.com
2. Ik heb de laatste update .555
3. Als dat echt waar zou zijn, dan stond zoiets dik vet gedrukt op op de voorpagina.
Want dat zou een gigantische minderwaarde betekenen voor HRD. en een smack in de face.
4. En ik kan er na een half uur forum spitten, niets over vinden.

Een vraag aan de TS, wat voor een subscription heb je???
Heb je HRD gekocht of is het een proefversie van 30dagen?

In geval van het laatste kan ik me voorstellen dat alle leuke opties verlopen.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#6 Bericht door pa0qrb »

Goedenavond Bjorn,

Tnx voor je reactie.
Ik had een gewone (betaalde) maintenance subscription. Een license voor HRD 6 heb ik aangeschaft in de tijd dat het nog spiksplinternieuw was, en HRD LLC als promo een nieuwe license verkocht voor de prijs van een subscription extension.
Er is dus geen sprake van een trial versie of zo: het pakket liep gewoon onder maintenance, en het abo is op 20 juni verlopen.
Bij QRZ heb ik een XML subscription, en volgens de doc van HRD is dat OK (moet ook wel, anders had het sowieso niet gewerkt).
Btw, wat ik me wel herinner: QRZ.com staat geen batch updates toe, en een dergelijke feature wordt dus ook niet ingebouwd in HRD.

73
Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#7 Bericht door PD5DJ »

pa0qrb schreef:Goedenavond Bjorn,

Tnx voor je reactie.
Ik had een gewone (betaalde) maintenance subscription. Een license voor HRD 6 heb ik aangeschaft in de tijd dat het nog spiksplinternieuw was, en HRD LLC als promo een nieuwe license verkocht voor de prijs van een subscription extension.
Er is dus geen sprake van een trial versie of zo: het pakket liep gewoon onder maintenance, en het abo is op 20 juni verlopen.
Bij QRZ heb ik een XML subscription, en volgens de doc van HRD is dat OK (moet ook wel, anders had het sowieso niet gewerkt).
Btw, wat ik me wel herinner: QRZ.com staat geen batch updates toe, en een dergelijke feature wordt dus ook niet ingebouwd in HRD.

73
Harold.

Hoi Harold

Wat ik niet kan, en ook nooit kon volgens mij..
Een log re-uploaden naar QRZ.com wat ik in hrd had aangepast..
qrz.com zie dat als een duplicate.

Wat ik wel kan is een aantal logs selecteren in hrd (dus een batch), en die tegelijkertijd uploaden naar QRZ.com.. (mits ze nog niet geupload zijn natuurlijk)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

ON4MDW
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:30
Roepletters: ON4MDW
Locatie: Geraardsbergen

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#8 Bericht door ON4MDW »

Dit is onlangs op de site van HRD verschenen 22-06-16 :


Zie link : http://tickets.hrdsoftwarellc.com/kb/faq.php?id=81



Mvg 73

:)

Marc

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#9 Bericht door pa0qrb »

@Bjorn: Sri OM, dat bedoelde ik niet met "QRZ.com staat geen batch updates toe, en een dergelijke feature wordt dus ook niet ingebouwd in HRD.". Ik bedoel daarmee: het updaten van de QSO's in je logboek met QRZ.com data. Dat kan alleen in het ALE window of in het edit window, met de "lookup" button. Er is geen voorziening om dat batch gewijs te doen (tenzij je HRD utilities gebruikt, uiteraard). Excuus als ik je op het verkeerde been heb gezet.
Waar het hier om gaat is dat ik *helemaal geen* QSO's meer kan uploaden naar QRZ.com rechtstreeks vanuit HRD conform het document waar Marc naar verwijst, zie de screenshots in mijn eerste bericht. Uiteraard is er een workaround - ADIF genereren en die via de web page van QRZ logbook uploaden, maar dat is weer extra werk.

@Marc: Tnx, maar die had ik al gezien.

73
Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: HRD versie 6.3: subscriber-only features?

#10 Bericht door PA1WBU »

PE1KEL schreef:
PA1WBU schreef:Jouw conclusie lijkt juist, werkt alleen met lopende subscription. Als je het zeker wilt weten is het denk ik iets wat je aan de HRD leverancier zelf moet vragen.

Erg lekker is het m.i. niet als het inderdaad zo werkt.

Wilko

Dat krijg je als je een freeware programma geeft aan iemand die er alleen commercieel belang in ziet.
Zover ik weet is het niet weggegeven maar voor $$ van eigenaar gewisseld. Als off-topic terzijde: ik ben van HRD5 naar Log4OM gewisseld, dat is freeware.

Plaats reactie