Kubuntu V7.10 en amateur software

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Kubuntu V7.10 en amateur software

#1 Bericht door wbeekman »

Zijn er al mensen, die deze versie van Kubuntu V7.10 met amateur software hebben draaien ?

Wat zijn jullie ervaringen met deze distri.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

(K)Ubuntu

#2 Bericht door pa3dsc »

Ik gebruik al een tijdje Ubuntu. Is prettig installeren. Met name de repositories maken het installeren van packages gemakkelijk om dat de dependencies worden mee geinstalleerd.
Ik gebruik als ham software fldigi en arq om pskmail mee te bedrijven.

Als je ook nog wine installeerd zijn een groot aantal toepassingen uit de microsoft wereld te gebruiken.
met "dosemu" blijven je oude dos programma's bruikbaar.
Systeem blijft even snel/traag als na de installatie. Opstarten blijft vlot gaan.
Onbezorgd op internet en in de mail dingen open klikken zonder angst voor diverse besmettingen.
Op een 500 Mhz cpu en 250 MB ram kun je nog prima uit de voeten.
En omdat we geen illegale software gebruiken zijn de licentie kosten ook een overweging van het OS en Office ook een overweging.

73 martin pa3dsc

pe1rcd
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2005, 18:29
Locatie: Nieuw Vennep

#3 Bericht door pe1rcd »

Ik heb ubuntu nog niet volledig draaiend thuis. Heb net een ubuntu studio installatie gedaan en er staat nog een ubuntu server in de planning.

De mogelijkheid om met ubuntu amateur zaken te doen lijkt me ook wel een leuke mogelijkheid. Is de software standaard mee te instaleren ? of moet je die nog appart toevoegen ?
bouwjaar 1973,

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

#4 Bericht door pa3dsc »

als je met de synaptic package manager de section "ham radio" opent zie welke software als package beschikbaar is.
Andere software zul je zelf moeten installeren kun je een package van maken en aan de gemeenschap aanbieden.
73 martin pa3dsc

Plaats reactie