Echolink-vraag

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Echolink-vraag

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Nu ik een leuk foontje heb, heb ik echolink erop gezet.
Maar.... ik heb geen idee wat mijn wachtwoord is. Zo lang al geen gebruik meer van gemaakt.
Is daar nog aan de weet te komen?

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Echolink-vraag

#2 Bericht door PA3JMS »

Mogelijk kan volgende link je verder helpen:

https://secure.echolink.org/validation/pw_email.jsp
73 Jan

-Verwijderd account

Re: Echolink-vraag

#3 Bericht door -Verwijderd account »

Dank voor de link, maar zo simpel is het niet.
Er wordt daar ook gevraagd naar het email-adres wat gebruikt is tijdens registratie, en die bestaat niet meer.
Heb enkele mogelijke adressen die ik ooit gehad/gebruikt zou kunnen hebben, al geprobeerd maar helaas...

Gebruikersavatar
PE2P
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 apr 2015, 16:10
Roepletters: PE2P
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Echolink-vraag

#4 Bericht door PE2P »

Nee er wordt naar een werkend e-mail adres gevraagd en je zal opnieuw gevalideerd worden zie txt hier onder:

What if my e-mail address has changed since the last time I used EchoLink?

If you have forgotten your password and your e-mail address has changed, we have no way to verify your identity for EchoLink. You will need to be re-validated (your node number will not change). To begin, please enter your callsign and your current e-mail address above, click "Continue", then follow the instructions on the screen.
73' Henk
Kenwood TS-2000 * TYT th-9800 * baofeng uv-5r * 2x baofeng uv-3r mkII * uniden bearcat 200xlt * Commtel Com205 * diamond X50 * diamond X200 * HyEndFed 4 band * Sirio SD - 1300 N *

-Verwijderd account

Re: Echolink-vraag

#5 Bericht door -Verwijderd account »

PD2P schreef:Nee er wordt naar een werkend e-mail adres gevraagd en je zal opnieuw gevalideerd worden zie txt hier onder:
Dat is onjuist.
printscreen.jpg

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Echolink-vraag

#6 Bericht door PA3JMS »

Het systeem meld dat het e-mail adres wat jij nu invult niet oveeenkomt met het e-mail adres wat je gebruikt hebt bij je eerste registratie. Dit maakt het onmogelijk om vast te stellen of je wel bent wie je zegt dat je bent.

De optie die dan overblijft is je opnieuw aanmelden. En dat is wat er onder het knopje continue staat: "Submit proof of license" Betekent dat je een scan van je licentie moet opsturen. Het node nummer wat je in het verleden hebt gekregen blijf je wel houden.
73 Jan

-Verwijderd account

Re: Echolink-vraag

#7 Bericht door -Verwijderd account »

Mijn licentie opsturen?
Kortom, het registratieproces zal geheel opnieuw moeten plaatsvinden.
Bedoelen ze een kopie van het A4-tje of een kopie van het Registratiebewijs (de "rode kaart")?

Roy pd8rw
Berichten: 487
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Echolink-vraag

#8 Bericht door Roy pd8rw »

Een kopie van het a4tje

Het pasje is namelijk alleen geldig binnen nederland en voldoende om bij je te hebben .

Buiten pa land altijd de papieren versie gebruiken.

Ik heb voor echolink mn registratie gedownload en die pdf door gestuuurd.

-Verwijderd account

Re: Echolink-vraag

#9 Bericht door -Verwijderd account »

Het is inmiddels geregeld, maar ik loop nu tegen een communicatieprobleem aan.
Op het 3G netwerk werkt het goed, maar op wifi wil ie geen connectie maken met de servers.
Volgens de faq zou het kunnen komen door instellingen van mijn ziggo-kabelmodem met geïntegreerde wifi.
Laat ik totaal geen kennis van zaken hebben om daarin wijzigingen aan te brengen...
Softwarematig heb ik wel toegang, maar om welke instellingen het precies gaat?

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Echolink-vraag

#10 Bericht door PA3JMS »

Het gaat om het volgende:
EchoLink requires that your router or firewall allow inbound and outbound UDP to ports 5198 and 5199, and outbound TCP to port 5200. If you are using a home-network router, you will also need to configure the router to "forward" UDP ports 5198 and 5199 to the PC on which EchoLink is running.

This can be summarized as:
Allow UDP destination ports 5198-5199 between Internet and PC in both directions
Allow TCP (source port any, destination port 5200) from PC to Internet

The information above applies to every situation, regardless of the type of equipment and software you are using.
Of te wel port forwarding.

Hoe je dit in je ziggo modem instelt daar kan ik je niet bij helpen. Ik heb een KPN modem en daar was het te vinden onder instellingen die te maken hebben met games. Ik heb het gevonden door alle menus in het modem langs te lopen ;-)
73 Jan

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Echolink-vraag

#11 Bericht door PG7VG »

Mag je als novice eigenlijk uitkomen op buitenlandse repeaters?
Je maakt dan toch gebruik van frequentieruimte in een land waar je mogelijk met je novice niet zou mogen uitkomen?

:?: :mrgreen:
73, Peter.

pd0rtl
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 nov 2007, 14:52
Roepletters: pd0rtl
Locatie: kerkrade
Contacteer:

Re: Echolink-vraag

#12 Bericht door pd0rtl »

ik denk het wel, want je zit niet fysiek in het betreffende land.
en vaak is het de eigenaar die verantwoordelijk is, en daarbij.
als het een probleem zou zijn, dan zou echolink wel beveiligd zijn tegen gebruik van amateurs die niet in het land wonen..
Hoeveel zendamateurs zijn er nodig nodig om een lamp te laten branden ?

een ,Zolang die genoeg vermogen in zijn antennes stopt gaat de lamp vanzelf aan.
Stuff:
Kenwood TH-79e
Kenwood TS711-e
Comet CX901

Plaats reactie