Welke radio amateur toepassingen op de Raspberry Pi?

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Welke radio amateur toepassingen op de Raspberry Pi?

#16 Bericht door PE1KEL »

bubbe schreef:Je hebt ook de banana pi die moet een stuk sneller zijn dan de raspberry pi . En je kunt er een gewone sata hd aansluiten voor opslag
Volgens testen blijkt de nieuwe versie Raspberry, model 2, met een quadcore op 900 MHz en 1 GB geheugen net zo snel te zijn als de Banana Pi.
Daarnaast blijkt het moeilijker te zijn om de Banana aan de gang te krijgen.
http://foxbyte.nl/reviews/banana-pi-1-v ... ry-pi-2-b/

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Welke radio amateur toepassingen op de Raspberry Pi?

#17 Bericht door bubbe »

rikdegraaff schreef:
bubbe schreef:
PA3BAS schreef:Banggood.com lijkt een hele vage site en is dat ook. Ik heb er een aantal maal besteld en het werd allemaal netjes geleverd. Wel even opletten! Ze hebben een 'warehouse' in Engeland, daar kan je spullen bestellen zonder douane-geneuzel, maar dat is meestal iets duurder. Vanuit China/Hong-Kong heb je te maken met invoerrechten en BTW als de waarde van je bestelling hoger is dan ongeveer €22. Zelf trouwens nooit mee te maken gehad.
Bestel er altijd en nog nooit last gehad van invoerrechten en dan bestel ik ook veel meer dan 22 euro . de site is ook gebruiks vriendelijk en goede uitleg . Ook de levering is altijd netjes binnen de opgegeven dagen (Wel rekening mee houden ze geven werkdagen op en niet de hele week ) . Nee echt een nette site
Hier ook goede ervaringen met Banggood.com
Alleen echt oppassen met het limiet van 22 euro.
Anders betaal je sowieso 13 euro inklaringskosten en nog een percentage van het bestelbedrag.

Je kunt er dus duur mee uit zijn... :wink:
Nooit geen last van bestel er altijd en veel meer dan voor 22 euro . Nooit geen last dat er geld over heen komt . Heb een keer bij ebay invoerrechten betaald maar voor de rest nooit geen problemen
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Welke radio amateur toepassingen op de Raspberry Pi?

#18 Bericht door PE1KEL »

Heb vandaag de Raspberry Pi model 2 binnengekregen.
Volgens de volgende website FLDigi erop gezet:
http://www.elazary.com/index.php?option ... &Itemid=17

Als usb-soundcard gebruik ik een Rocksmith realtone cable, omdat we die toch hadden liggen voor games:
http://www.bol.com/nl/p/rocksmith-real- ... 011831257/

En het werkt als een grote !!
Tijdens decoderen maar 25% CPU gebruik en alle functies werken.
Alleen de PTT heb ik nog niet getest.
Dat wordt het volgende :-)

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Welke radio amateur toepassingen op de Raspberry Pi?

#19 Bericht door Ton_O_E »

Ik doe alles hier via de commandprompt, dus een scherm en toetsenbord is niet nodig. Gewoon via de ssh met putty(windows) of via een terminal in linux
Als je er een webserver opzet (lamp) kun je veel dingen laten zien/bedienen via een internet-pagina.
Voorheen PA3TON

Plaats reactie