microfoongeluid te zacht voor TeamSpeak

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

microfoongeluid te zacht voor TeamSpeak

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Titel lijkt me wel duidelijk waarover het gaat.
Microsoft heeft een update geïnstalleerd voor mijn geluidskaart in mijn W7 pc. Deze update is meegekomen met andere windows updates.
Gevolg is dat het audio nu een heel stuk zachter is :shock: Ook de systeemgeluiden zijn nu veel zachter.

Op TeamSpeak kreeg ik te horen dat ze mij niet meer konden horen/verstaan... In tegenstelling tot voorheen.
Zowel in TeamSpeak als in Windows de audio-instellingen gewijzigd, maar weinig verbetering helaas.
Het microfoongeluid is weinig toegenomen en als ik in windows de mic-gain verder openzet gaat hier alles rondzingen :cry:
Op de volumemeter welke in TeamSpeak zit is ook goed te zien dat er weinig audio in het microfoonsignaal zit.

Opstelling hier: twee speakerboxjes aan weerszijden beeldscherm en een losse microfoon daarnaast. Spreekafstand is (was) zo'n 20cm en dat ging prima, maar nu niet meer.
Is er nog iets waar ik nog niet aan gedacht heb?

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: microfoongeluid te zacht voor TeamSpeak

#2 Bericht door bubbe »

Je kunt bij eigenschappen in van de microfoon ook nog versterking aan klikken scheelt zo weer wat db . Maar normaal mag door een update de volume van een microfoon niet minder worden . De rede dat ik ook niet zulke dingen update alleen de internet browser en beveiligen
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

Plaats reactie