iPad laden via PC met ASUS Ai Charger

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

iPad laden via PC met ASUS Ai Charger

#1 Bericht door PA0FRI »

Misschien is het volgende bij u niet van toepassing of kan de tip nog van nut zijn.
Mijn iPad 2 batterij werd niet opgeladen via mijn oudere PC en ik dacht jaren lang dat het normaal was, tot een kennis mij vertelde dat het bij hem wel werkte. Na zoeken op internet werd het programma ASUS Ai Charger gevonden. Dat is maanden geleden geïnstalleerd en tot nu wordt de iPad 2 zonder problemen opgeladen.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: iPad laden via PC met ASUS Ai Charger

#2 Bericht door sottezero »

USB standaard is 500mA stroom leveren. USB2 kan al vaak 1100mA leveren, USB3 2100mA of meer.

Wat Asus gedaan heeft is de USB poort herprogrammeren zodat deze niet meer in USB legacy mode werkt.
Veel problemen zal dat niet geven, echter hang er dan geen apparatuur meer aan welke beperkt MOET worden op 500mA (denk aan koffiewarmers etc).

Overigens zal je Apple of andere meuk wel opladen via USB, ook al geeft ie aan 'not charging'. De voeding zal gewoon 500mA leveren on demand. Dat de Apple iPAD of wat er ook aan hangt van Apple (of desnoods Asus of whatever) meer dan 500mA trekt met het beeldscherm aan wil niet zeggen dat het niet laadt. Het is echter niet genoeg om meer dan voorzien in de algemene stroombehoefte.
Mijn pad laadt gewoon op, duurt wel 2.5 keer zo lang als via mijn lader maar hij laadt wel (ook al staat op het scherm 'not charging'.

Overigens werkt het niet voor pads die 15 Volt over de USB poort sturen zoals enkele ASUS transformers endergelijke.

Plaats reactie