Zoek vast IP adres van router want dat ben ik vergeten

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Band_one
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2015, 10:13

Re: Zoek vast IP adres van router want dat ben ik vergeten

#16 Bericht door Band_one »

@PE2AAB of andere forummers.

Als je het weer eens vergeten bent en hij doet het wel is misschien: http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Dit iets voor je/jullie. gratis ook nog.

grz Roel

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Zoek vast IP adres van router want dat ben ik vergeten

#17 Bericht door pe1hzg »

Om op het oude onderwerp terug te komen: tcpdump of wireshark en kijken welke packets het ding uitspuugt. Als is het maar een DNS request, NTP oid, je ziet eigenlijk altijd wel wat. Ik heb een heeeleboel spul gereverse-engineerd, ook als het niet op de werkbank stond.

Voor wat betreft seriele consoles: bedenk je dat embedded dingen vaak met 5V (oud spul) of 3.3v werkt en dat RS232 met + en - 12 volt werkt. Niet alleen zijn de spanningen te hoog ("gewoon aansluiten" == spullen stuk), de niveaus zijn geinverteerd (1 == +5v == -12V, 0 == 0v == +12v). Op FleaBay zijn modules die met TTL werken voor een dollar of zo.

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Zoek vast IP adres van router want dat ben ik vergeten

#18 Bericht door PE0SAT »

Als je browse verkeer m.b.v. het zelfde adres gaat, dan deze link openen http://myip.nl/
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PD1DAF
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 sep 2014, 20:12
Roepletters: PD1DAF
Locatie: Valkenswaard

Re: Zoek vast IP adres van router want dat ben ik vergeten

#19 Bericht door PD1DAF »

Hallo Rick,

Wanneer de router buiten de IP-reeks van je netwerk is, zal je hem nooit kunnen benaderen via een computer.
Dit zijn de enige twee opties die ik nog kan bedenken:

Optie 1
Meld je eigen draadloos aan op de deze router en zoek dan de gateway op via de command prompt (zorg ervoor dat er geen verbinding met internet is via kabel o.i.d.).

Optie 2
Een crosscable in poort 1 t/m 4 steken en je computer instellen op een vast IP die in dezelfde reeks zit dan je router.

Mocht je er niet uitkomen, dan kun je even langskomen zodat ik hem opnieuw voor je kan instellen.

Frans
Motorola MC 2100 2m set Storno CQM 6000 2m set Baofeng gt-3 port 2/70 yaesu FT 991A

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Zoek vast IP adres van router want dat ben ik vergeten

#20 Bericht door Ton_O_E »

En geef hem dan een nummer in de zelfde reeks, buiten het bereik van de dhcp-server
das als de dhcp van 10.0.0.1 tot 10.0.0.100 gaat, geef je hem 10.0.0.150 of zo.
Voorheen PA3TON

Plaats reactie