Echolink audio instellen?

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Echolink audio instellen?

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Ik moest een tijd geleden mij harde schijf vervangen doordat hij het niet meer deed nu stond er de dus wel Echolink op dat perfect werkte maar nu ik het.
Opnieuw op de nieuwe harde schijf had geinstalleerd had is alles goed gegaan maar als ik mij audio wil instellen voor de microfoon kan je hem niet harder
zetten heb alles al nagekeken maar volgens mij weten was erin mij vorige Echolink wel ergers een knop en dan kreeg je een balk te zien waar je het
audiogeluid zeg maar wel ophoog kon zetten. De audio van alle Echolink ontvangsten zijn wel heel duidelijk te beluisteren maar alleen is mij modulatie
erg zacht.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen, en wat en hoe moet ik het instellen want ik ben ten einde raad nu weet het niet meer misschien kan iemand mij
een verwijzing naar wat duidelijk uitleg wie het weet mag het hieronder neer zetten hoop snel weer via Echolink leuke verbindingen te kunnen maken.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur
73's

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Echolink audio instellen?

#2 Bericht door PA2OLD »

Geen idee hoe je toegang gekregen hebt voor Echolink maar een luisteramateur mag ook daar niet zenden, tenzij je officiële roepletters hebt.
Echolink is alleen toegankelijk voor amateurs met machtiging of tegenwoordig registratie.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Echolink audio instellen?

#3 Bericht door PD3UTR »

Heb mij call sign sinds maart 2014 en heb een PD call en dan mag ik na registratie ook als PD radiozendamateur gebruik maken van Echolink.

Maar had liever antwoord op mij voorgaande vraag gehad want nu kan ik nog wel alleen luisteren met Echolink maar dus niet zenden omdat mij
eigen modulatie te zacht is voor mede radiozendamateurs had graag spoedig geweten hoe ik dan wel mij modulatie kan aanpassen via Echolink
zodat ik weer vrolijk een leuke verbinding kan maken.

Heb nog geen buiten antenne staan nog maar die komt er zeker dit voorjaar, vandaar dat ik eventjes via Echolink mij verbindingen maakt.

Wie mij eventueel verder kan helpen met mij probleem mag het hieronder plaatsen.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur
73's

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Echolink audio instellen?

#4 Bericht door PE2AAB »

Luisteramateur,

Ik snap de verwarring wel. Als niemand je call ziet is er natuurlijk een vermoeden van piraterij.
Maar je geeft aan in het bezit te zijn van een call dus alles oke :-)

Als het goed is heeft Echolink ook een Echotest kanaal. Hier kun je jezelf terug horen. Misschien daar eens testen? Al eens een andere microfoon geprobeerd?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Echolink audio instellen?

#5 Bericht door PD3UTR »

Heel begrijpelijk dat als er mij call niet onder staat dat er dan vanuit word gegaan dat het geen amateur is dat begrijp ik heus wel.
Om op Echolink te komen moet je ten alle tijden al eerste je machtiging overleggen voordat nadat controle heeft plaats gevonden
je pas op Echolink kan komen mij allemaal bekend.

Ja testkanaal Echolink is mij bekend diverse malen getest, maar modulatie blijft nog te zacht klinken.
Ook heb ik hierbij diverse microfoons getest of het misschien daar aan lag maar dat was in meerdere gevallen niet de oorzaak.

Er moet toch ergers binnen Echolink iets te vinden zijn om je modulatie te kunnen aanpassen heb dit ook bij setup gekeken of er daar
iets in te stellen was maar kon in mij versie Echolink dit niet wijzingen helaas.

Als iemand mij kan melden hoe ik wel mij modulatie kan verhogen of harder laten klinken dat zou ik daar zeer blij van worden.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur met een PD machtiging (Call Sign)
73's

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Echolink audio instellen?

#6 Bericht door Ton_O_E »

Probeer het eens bij de instellingen van je geluidskaart (mixer settings) (via configuratie scherm dus niet in echolink)
en dan zoeken naar iets van "capture" of opname apparaat,
volgens mij, als je daar de mic. harder zet, gaat hij bij echolink ook harder, maar ik kan het ook mis hebben!
Als je een beetje informatie heb over je systeem (windows versie of misschien linux) kan ik misschien iets gerichter tips geven.
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Echolink audio instellen?

#7 Bericht door PD4NX »

PA3TON schreef:via configuratiescherm dus niet in echolink
Precies en dan naar geluid. Daar kun je de microfoon instellen. In Echolink bij echotest even het volume testen.

Je callsign mag je hier best vermelden. Op de site van Agentschap Telecom zie je bij je callsign geen naam en/of adres.
Bij qrz.com staat het uiteraard vrij om te vermelden wat je wilt. Niet registreren daar kan natuurlijk ook.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Echolink audio instellen?

#8 Bericht door PD3UTR »

Bedankt voor snelle antwoord, dan zullen we dat maar eens proberen of dat gaat lukken.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur
73's

Plaats reactie