Problemen met installatie FCD Pro+

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Problemen met installatie FCD Pro+

#1 Bericht door Johan Zijlstra »

Geachte lezer(s),

Kortgeleden heb ik een FCD Pro + gekocht. De drivers zijn geïnstalleerd, daarna SDRSharp 1193 waarmee ik de dongle aan de praat wil hebben. In dit programma heb ik de FUNncube dongle Pro+ aangeklikt, vervolgens op de knop ernaast <<Configure>>. De controller wordt gepend en ik stel de frequentie correctie in op 0.0, vervolgens IF Gain p bv. 4.
Dan komt er een foutmelding met de volgende mededeling:
<< Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u Doorgaan klikt wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. Als u op Afsluiten klikt wordt de toepassing onmiddellijk afgesloten.
Fout opgetreden tijdens laden configuratiebestand
Toegang tot C:\Program Files\SDRSharp1193\ ……………tmp is geweigerd.
>>

De tmp-bestanden hebben verschillende bestandsnamen. Op verschillende computers uitgeprobeerd doch met hetzelfde bovengenoemde resultaat.

Daarna heb ik geprobeerd de nieuwste firmware te installeren via de handleiding vanaf hun website, maar de uitgebreide controller laat zien dat de FCD niet is gevonden <HIDOpen of Vid_04d8&Pid_fb56 returns 0 Error, FCD not found: is FCD correctly installed?>
<<Apparaten en Printers>> en <Apparaatbeheer> laat zien dat de FCD wel aanwezig is.
Wat kan ik doen om deze alsnog goedwerkend te krijgen?


Vriendelijke groet,
Johan

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7090
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#2 Bericht door PE2AAB »

Kan me met mijn FCD herinneren dat ik eerst een ander programmatje moest draaien voordat je een SDR progje kon draaien.

Stond overigens ook in de manual hoe en wat.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#3 Bericht door PE0SAT »

Wat voor software heb je geïnstalleerd? De redden waarom ik dat vraag is, dat je helemaal geen enkele driver
nodig hebt en dat je nu misschien een USB conflict hebt gecreëerd.

Als je SDRSharp gebruikt i.c.m. FCD Pro+ hoe je alleen de sdr-nightly.zip te downloaden en uitpakken in een
directory. Daarna de FCD aansluiten op een USB port, Windows installeert een extra audio port als die klaar is
kun je in SDRSharp starten, FCD Pro+ selecteren, starten en klaar.

Succes

73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PE1JAE
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 apr 2012, 15:30
Roepletters: PE1JAE
Locatie: Amsterdam

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#4 Bericht door PE1JAE »

Windows 7? Probeer eens in andere directory dan "program files" te installeren. Ik gebruik zelf c:\binaries.

Groeten, Jan-Willem
IC-7000 met X50N en HyEndFed 20m, TH-F7E, ID-880H, Hytera MD785G, Ultimate3, DVMEGA en brede verzameling 409-spul.

Looking for the answer? 42...

Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#5 Bericht door Johan Zijlstra »

@ PE0SAT,
Volgens mij is er niets mis met de USB-poorten van mij. Ik heb zo zojuist nog gecontroleerd.
Ik weet dat de installatieprocedure eenvoudig is, ik heb dat gedaan zoals jij dat hier beschrijft.

@JanWillem,
Windows 7 professional staat op mijn computer en ik zal een andere directory gaan uitproberen voor SDRSharp.
Ik zal je op de hoogte houden.

Groet,
Johan

Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#6 Bericht door Johan Zijlstra »

Beste lezer(s),

Inderdaad, een andere directory doet wonderen. Ik heb nu C:\SDRSharp\......., dus het programma direct achter C.
Het probleem is hiermee opgelost. Bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Johan

Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#7 Bericht door Johan Zijlstra »

Beste lezer(s),

De FCD PRO+ kan gedraaid worden op SDR Console version 2.1 build 1545 beta 64 bits. Alle instellingen hiervoor gedaan. De demodulation geeft continu een kruisje bij Mute All. De Funcube heb ik geïnstalleerd bij “Radio”. Bij “Select Rado” heb ik de Funcube 2.0 gekozen en in hetzelfde scherm ook bij “Soundcard”. Zelf heb ik het idee iets over het hoofd te zien, maar weet niet wat. Welke oplossing is hier toe te passen?

Bij HDSDR heb ik ook geen geluid. Bij het opstarten wordt eerst de speciale driver van FCD ( = ExtIO_FcdProPlus.dll ) geactiveeerd en na het aanklikken hiervan wordt het programma geopend. Ik zie aan de “waterfall” dat er wel signaal is maar geen geluid. Hoe los ik dat op?

Groet,
Johan

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Problemen met installatie FCD Pro+

#8 Bericht door Bert_1 »

Heb je bij sound card selection - rx output de pc luidsprekers gekozen? Daar moet je niet de fun cube kiezen maar die staat er ook niet als het goed is.
En iets simpels maar je weet maar nooit, staat het volume schuifje niet op nul?
Bij mij hoefde ik niets te doen na de installatie, alleen maar de funcube kiezen en op start drukken. Zonder de dll kun je niet tunen maar je moet wel geluid krijgen.


Bert
Bert

Plaats reactie