Software voor de Kenwood R2000

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Software voor de Kenwood R2000

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Ik ben in het bezit van een ontvanger Kenwood R2000 nu wilde ik deze aansluiten op een pc waar alles vanuit de pc te bedienen is maar ik kan op internet niets daarover vinden wel van de kenwood R5000.

Mag gedacht was dat ik mij Kenwood R2000 aan kon sluiten op mij pc en dan met als ik het goed zeg met Hamradio of Hamradio de Luxe zo alles te kunnen ontvangen vanaf de PC als je dan de freq. van de pc veranderd in RadioHam de Luxe zeg maar dat dan ook gelijktijdig de freq. van de ontvanger mee liep.

En ook dat je als je het programma heb geinstalleer heb zeg maar en je Kenwood R2000 erop (via een kabel met je ontvanger en pc) hebt aangesloten dat je dan de morseseinen kon aflezen vanuit het pc programma of wil ik nu de hoofdprijs bestaan zo pc programma er eigenlijk wel voor de Kenwood R2000 of alleen maar vanaf versie Kenwood R5000 ontvangers?

Zeg maar vroeger weet ik nog wel dat je morseseinen kon omzetten met codekraker 3d maar dan praat ik wel uit het verre verleden.

Nou ik hoor het wel of er iemand iets meer weet wat allemaal de mogelijkheden zijn van een Kenwood R2000 ontvanger?

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: Software voor de Kenwood R2000

#2 Bericht door PF1JM »

Geen besturing via software. Wel kun je software gebruiken om allerlei digitale modi te decoderen. Kabeltje van de "record" uitgang naar de line in van je geluidskaart en voila!
Smile.... Tomorrow will be worse!

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Software voor de Kenwood R2000

#3 Bericht door PD3UTR »

Ja bedankt voor je snelle antwoord jammer dat er geen software is voor de Kenwood r2000 maar dat omzetten van digitale signalen gaat wel lukken met een microfoonaansluiting vanaf de pc naar de speaker van de ontvanger.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: Software voor de Kenwood R2000

#4 Bericht door PF1JM »

Niet de speakeruitgang aan de mic ingang van de PC hangen. Gaat stuk...
Gebruik de record uitgang van de R2000. Die is daar speciaal voor gemaakt (althans, vroegâh om bandopnames te maken). Geluidsniveau is vast op die uitgang, is dus onafhankelijk van de stand van de volumeknop. En gebruik de Line in op je PC. De mic ingang is te gevoelig.
Smile.... Tomorrow will be worse!

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Software voor de Kenwood R2000

#5 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Bedankt voor de helder uitleg daar tenminste wat aan niet op de koptelefoon van de kenwood heel begrijpelijk.

Ik deed het altijd zo de ontvanger zetten ik aan (kenwood r2000) en dan de microfoon in de pc en die microfoon legde voor de speaker dus niet aangesloten maar los en dan met de
software die moreseinen en psk31 komen omzetten naar tekst die ik op die manier las maar soms stonden er zinnen die niet helemaal goed waren kwa zins opbouw dus dan was het
gokken wat er moest staan wel goedkoop deze oplossing maar niet doeltreffend genoeg helaas.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

Plaats reactie