ubuntu

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: ubuntu

#16 Bericht door Ton_O_E »

dat ben ik helemaal met je eens, maar ik wou niet afwijken van de topic :)
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: ubuntu

#17 Bericht door ON5RKN »

Het probleem is dat men voor contesten vaak afhankelijk is van opgegeven logprogrammas


Nu ze hebben mij altijd verteld dat Ubuntu iets makkelijks is, maar veel vooruitgang boek ik toch niet se....

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: ubuntu

#18 Bericht door Vertrokken »

Als je van Windows komt zou je beter naar Linux Mint kijken, die is veel gebruiksvriendelijker en Ubuntu-gebaseerd.

Als je windows programma's wilt gebruiken kan je Wine nemen, maar mijn ervaring met wine is eerder negatief.

Linux Mint met Mate-desktop is mijn favoriet, maar als het een oude computer met weinig ram is dan neem je beter Xfce-desktop.

MAAR als je Windows programma's gaat gebruiken, sorry blijft dan bij Windows.
Linux is geen windows en zal het ook nooit worden, het kan via Virtualbox vrijwel alle andere OSsen draaien, maar dat is enkel voor moderne krachtige PC's.

Linux op een oude PC + Windows programma's moet ik je afraden, voor Virtualbox heb je minimaal 2GB ram (beter veeel meer) en een >2GHz Dual-core CPU nodig.

Ga je enkel Linux programma's draaien, ja dan is Linux perfect op een oude Laptop/PC.

Ubuntu zelf raad ik je af, die Unity-desktop is een crime om mee te werken en Gnome3 is al even slecht.
Met Linux Mint zal je veel rapper je draai vinden, ben ik zeker van.

Plaats reactie