Nieuw pc beeldscherm

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Nieuw pc beeldscherm

#1 Bericht door PA1LH »

Mijn huidige beeldscherm (een Compaq FS740) staat op zijn laatste benen.
Ik ben dus op zoek naar wat anders.
Nu kwam ik op internet een bedrijf tegen wat ook gebruikte schermen aanbiedt voor nog geen 50 euro.
123pccenter.nl
Iemand ervaring met bedrijf toevallig?
Leon - PA1LH.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuw pc beeldscherm

#2 Bericht door PA3BAS »

Geen ervaringen met het bedrijf, maar ziet er goed uit hoor. Ik zou zo daar iets kunnen bestellen.
.... But will it blend?

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Nieuw pc beeldscherm

#3 Bericht door PA1LH »

Dat idee had ik op zich ook, je kunt er niet echt schade lijden voor nog geen 50 euro.
Een nieuw scherm kost het 3-voudige :)
Leon - PA1LH.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Nieuw pc beeldscherm

#4 Bericht door andre »

Ik zou zowieso geen 2e hands scherm aanschaffen. Mijn ervaring privé, zakelijk en bij onze klanten is dat de duurzaamheid veelal te wensen overlaat. Het display blijft wel werken, maar zeer vaak zijn zaken als de menu besturing of de voeding een ramp bij de huidige generatie monitors. Als je dan tussen de 50 en 150 euro betaald voor een 2e hands met slechts 90 dagen garantie, koop ik liever nieuw, waarbij je 1, soms wel 2 jaar volledige garantie krijg. Zo duur is een nieuw scherm tegenwoordig ook niet meer.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Nieuw pc beeldscherm

#5 Bericht door TomNL »

Mee eens, maar niet helemaal. Ik zie dat ze ook EIZO schermen hebben. Die zijn over het algemeen fantastisch.

Wel even denkend aan de amateur: De backlight van een 'ouder' TFT scherm is gegarandeerd een CCFL, waarbij een inverter een hoogspanning opwekt. Ik kan me voorstellen dat een nieuwer type met LED backlight zorgt voor minder ethervervuiling. Niettemin heb ik er zelf geen ervaring mee, dus misschien dat iemand anders daar iets zinnigs over kan zeggen?

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: Nieuw pc beeldscherm

#6 Bericht door 19RF186 panda58 »

Heb 2de hands aangeschaft een 15 inch schermpje van princeton.
Koste me destijds 15 euro.
Heeft hier een jaar of 6 gewerkt tot volle tevredenheid.
Nu een 19 inch van hp een weinig gebruikt scherm voor 20 euro.
Allemaal partikulier gekocht via mp en met voordeur garantie. :mrgreen:
Nou wie doet je wat.
Laat ander dan maar meer betalen.
Als je voor die 50 euries ook nog omruilgarantie krijgt zou ik geen nieuwe kopen.

Gr Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Nieuw pc beeldscherm

#7 Bericht door PA1LH »

Inmiddels is mijn beeldscherm nu echt overleden.
Als ik em uit wil zetten moet de stekker eruit getrokken worden :)
En verder vertoont hij nog meer rare kuren, heb dus net maar een ander beeldscherm besteld a 36 euro, kijken wat het is.
Leon - PA1LH.

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Nieuw pc beeldscherm

#8 Bericht door PA1LH »

Kreeg net mail dat zending al onderweg is, dus ben benieuwd.
Leon - PA1LH.

EricN
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2015, 00:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw pc beeldscherm

#9 Bericht door EricN »

Ik bestelde bij de firma 123pccenter een tweedehands laptop. Bij aankomst bleek het bovendeksel gebarsten en de accuspanning erg laag. Ik meldde dit bij het bedrijf en kreeg het antwoord, dat men de breuk als kras had bezien. Als je een “kras” aan weerszijden in kunt drukken, heet dat wat mij betreft een breuk. Maar ik had voor die constatering wel een bril opgezet, moet ik toegeven. Dat een tweedehands apparaat niet nieuw meer oogt, begrijp ik. Maar dat de laptop een ”kras” van maar liefst zo'n 20 cm had, was men gemakshalve maar in de advertentie ”vergeten” te vermelden. Tevens liet men weten, dat een accu volgens de door hen gehanteerde garantievoorwaarden, niet onder de garantie valt. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar als de accu van een laptop al bij levering niet blijkt te voldoen, zijn die door 123pccenter gehanteerde garantievoorwaarden simpelweg onrechtmatig. Een laptop schaf je immers aan om, zonder aanwezigheid van netstroom, d.m.v. DC-stroom (accu) je werk te kunnen doen. Desondanks bleek 123pccenter niet genegen om de defecte accu simpelweg te vervangen door een andere. Althans niet gratis :oops: . Garantie derhalve, tot de voordeur. Dit bedrijf, dat je als klant dus gewoonweg in de kou laat staan als er iets niet in de haak is, komt bij mij dus allesbehalve betrouwbaar over. Ik neem m'n verlies maar hoop anderen middels deze waarschuwing voor een miskoop te kunnen behoeden. Trap niet in hun ogenschijnlijk aantrekkelijke advertenties (die ook op Marktplaats te vinden zijn) … is iets te aantrekkelijk om geloofwaardig te kunnen zijn, is dat 't doorgaans ook.

[reclame verwijderd door elsinga]

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Nieuw pc beeldscherm

#10 Bericht door jan58 »

Heb via MP al 2 keer een beeldscherm gekocht voor 10 euro.
Ach en als die dan de geest geeft na 5 of 6 jaar gaan we gewoon weer op zoek.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Nieuw pc beeldscherm

#11 Bericht door PA3HMP »

Als beeldschermen de geest geven dan is het meestal de voeding die niet goed meer werkt, om precieser te zijn de elco's, apparaten van tegenwoordig zijn gewoon gemaakt om na een paar jaar de geest te geven, net na de garantie periode natuurlijk, want de fabrikant heeft er niks aan als hun apparaat 30 jaar meegaat want dan verkoopt hij geen nieuwe meer.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuw pc beeldscherm

#12 Bericht door PA3BAS »

Bij de laatste koningsdag voor 2,50 een prima beeldscherm gekocht. Op zo'n manier hoef je niet zo bang te zijn voor tweedehands... :mrgreen:
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 975
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Nieuw pc beeldscherm

#13 Bericht door PA0BAK »

andre schreef:waarbij je 1, soms wel 2 jaar volledige garantie krijg.
2 jaar is het minimum, dat is wettelijk geregeld.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie