Software kopen/registreren en BTW (extra) betalen?

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Software kopen/registreren en BTW (extra) betalen?

#1 Bericht door ON9KVE »

Hallo OMs

Ik wil CWSkimmer bij DXatlas registreren:

http://www.dxatlas.com/Register.asp

ShareIt rekent al BTW extra voor de checkout (dus voor je de betalingsmethode kiest), SWREG doet dat niet, maar als je met PayPal wilt betalen, staat het er wel weer bij.
Als je de Credit Card sectie zou invullen bij SWREG, volgens mij berekent ie dan geen BTW, want dat staat nergens.

Iemand ervaring hiermee?
Je kunt eventueel kijken door op de links te klikken, zolang je niks hebt ingevuld gebeurt er niks :-)

Ik hoor graag jullie ideeën.

73
Kees
PA3KVE
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Software kopen/registreren en BTW (extra) betalen?

#2 Bericht door TomNL »

-tekst weggehaald- Sorry ik zie dat ik wel heel slecht gelezen heb.
Laatst gewijzigd door TomNL op 11 jul 2013, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pa3ayw
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 feb 2009, 23:00
Locatie: JO22QE

Re: Software kopen/registreren en BTW (extra) betalen?

#3 Bericht door pa3ayw »

In beginsel moet je er van uitgaan dat in dit geval de wetgeving van het land geldt van de verkoper. Dat lijkt de US te zijn. Daar bestaat de Nederlandse BTW niet, dus die kan door de verkoper niet in rekening worden gebracht, hij is immers niet BTW plichtig in Nederland. Een betaalmethode waarbij BTW wordt gerekend, is dus onjuist.
Los van de juridische theorie zou ik er trouwens voor kiezen om te kijken welke betaalmethode het laagste bedrag oplevert en daarvoor kiezen.. 8)

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Software kopen/registreren en BTW (extra) betalen?

#4 Bericht door ON9KVE »

pa3ayw schreef:In beginsel moet je er van uitgaan dat in dit geval de wetgeving van het land geldt van de verkoper. Dat lijkt de US te zijn. Daar bestaat de Nederlandse BTW niet, dus die kan door de verkoper niet in rekening worden gebracht, hij is immers niet BTW plichtig in Nederland. Een betaalmethode waarbij BTW wordt gerekend, is dus onjuist.
Los van de juridische theorie zou ik er trouwens voor kiezen om te kijken welke betaalmethode het laagste bedrag oplevert en daarvoor kiezen.. 8)
Hallo OM,

Het is niet zozeer de verkoper, maar de "innende" site die er tussen zit, zoals ShareIt en Paypal die dat lijken te doen.
Ik ga inderdaad voor betaling direct met creditcard (dan zie ik geen BTW erbij staan) en is ook tevens een betere exchange rate dan die zij berekenen.

73
Kees
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Plaats reactie