Welke Tablet kopen

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Welke Tablet kopen

#1 Bericht door PA4JAN »

Hoi

Ik wil een tablet kopen voor mijn dochter´s verjaardag
Nou weet ik wel heel veel van pc´s af , maar die tablets heb ik nog nooit naar gekeken :oops:
Waar het mij om gaat is de prijs kwaliteits verhouding !!
Ik heb me laten vertellen dat de Cresta geen licentie heeft voor Google en dat je daarmee een klein gedeelte van de Apps maar kunt bekijken ?
Wat mijn dochter wilt is spelletjes spelen en kunnen googlen .....beetje internetten.
Dus ik wil graag een beetje een snelle processor en het geheugen speelt ook een rol mee .
Android is geloof ik het besturingssysteem .....
Wie kan me wat adviezen en uitleg hierin geven ?
De prijs moet schappelijk zijn ....dan kunnen we evt wat voor inleveren

Alvast vriendelijk bedankt

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Welke Tablet kopen

#2 Bericht door PA2EFR »

Ik ben blij met mijn Samsung Galaxy Note.
Mijn dochter heeft de goedkopere Tab. Maar is daar ook zeer tevreden mee.
Een iPad kan natuurlijk ook, maar dan betaal je wel extra voor de naam natuurlijk.

De meeste apps zijn wel voor meerdere besturingssystemen te krijgen.

Dochters worden zelf ook heel ervaren met die dingen, sneller dan Pa.
:D

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Welke Tablet kopen

#3 Bericht door PE2AAB »

Tsja,

Da's altijd een persoonlijke kwestie. Uiteraard ga je in dit topic de standaard Apple, Android etc. 'ruzies' krijgen dus lees daar maar gewoon overheen.

Ik persoonlijk heb een iPad 2. Niet omdat ik deze nu zo graag wilde hebben maar omdat ik hem heb gewonnen ;-) Ik ben er zeer content mee en het apparaat doet zo'n beetje alles wat ik wil en daarbij zit ook dat je spelletjes kunt spelen en kunt Googelen ;-)

Waar ik bij de Apple iPad wel tegenaan loop is het feit dat niet alle sites kunnen worden bekeken. Sites met Flash elementen bijvoorbeeld worden niet, of niet goed weergegeven. Gelukkig zijn er steeds meer websites die op Java enz. overstappen welke wel gewoon zichtbaar zijn.
Verder is het natuurlijk zo dat sommige 'Apps' ofwel programma's, geld kosten. Android heeft dit wat minder maar wat me daaraan opvalt is dat er steeds meer betaalde Apps komen dus wat dat betreft doet de Apple Store niet onder voor de Google Market, de plekken waar je je programma's kunt aanschaffen.

Ik heb ook met een Samsung pad mogen spelen maar als je me nu de keus zou laten welke te kiezen ga ik persoonlijk absoluut voor een iPad.

Voordelen:
-Gebruikersgemak
-Design
-Snelheid
-Compatibiliteit met de 'markt' en daarmee bedoel ik dat de meest gave gadgets toch nog altijd als eerste voor een Apple apparaat op de markt komt omdat 'over het algemeen gezien', Apple gebruikers een betere portemonnee hebben en dus ook eerder geld uit geven aan dit soort gadgets. Daar speelt de commercie nu eenmaal op in. (dit zijn trouwens bevindingen uit computer magazines en niet mijn bevindingen voordat iedereen daar weer op gaat 'schieten')

Nadelen:
-Duur
-Geen geheugenuitbreiding mogelijk
-Geen USB of andere poorten aanwezig zonder daar een speciale adapter voor te kopen
-Niet compatibel met diverse software en websites, vooral als deze op Flash gebaseerd zijn
-Duur

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Welke Tablet kopen

#4 Bericht door FrankSD »

De android apparaten moeten zeker niet onderdoen voor het Apple geweld. Je moet dan wel eentje kopen die niet spotgoedkoop is. Zo kan je toestellen vinden die geen ingebouwde Kompas/GPS, bewegingsdectector/gyroscoop of zelfs ontbrekende wifi hebben. Zo zijn er spelletjes waar je met het toestel moet schudden voor een resultaat te bereiken (rechtopstaande buizen vallen om) of bij het scheef houden begint er iets te schuiven! Vroeger was het inderdaad zo dat men de vraag stelde heeft android dat ook? Tegenwoordig kan je al eerder vragen heeft Apple dat ook? :lol:

Mijn dochter heeft een ipad en dat ding werkt geweldig maar eventjes een fotootje bluetoothen naar mijn Samsung S3 zit er niet in. Dit ergert mij mateloos.. Trouwens een S3 is niet echt een tablet maar zelfs met dat toestel heb ik eigenlijk nog geen applicatie gevonden die mijn dochter gebruikt die ik ook niet kan gebruiken. Angry Birds, fruit ninja, Exell, PDF, Word, Skype, facebook, Whatsapp, IZ2UUF morse trainer, GPS tracking... noem maar op!

Geweldig staaltje van techniek... wat kunnen wij nog allemaal verwachten
73
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Welke Tablet kopen

#5 Bericht door fred101 »

Heb sinds de eerste dag dat hij hier uitwas de ipad 1. Mijn vrouw en zoontje hebben een ipad 2. Het ding begint nu kuren te krijgen. Niet omdat hij technisch slecht wordt maar omdat Apple vind dat ik maar eens een nieuwe moet kopen. Er komen dus geen updates meer en steeds meer apps weigeren na updates. Ook zit er een irritante bug in IOS 5 welke de kop opsteekt bij zelf programmeren. (een bij Apple bekende bug) Maar technisch en qua ergonomie etc een prima ding. De accu is nog steeds goed en ik gebruik hem heel erg vaak en haal nog steeds ongeveer de zelfde tijd. (laadt hem om de dag op)..

Ook irritant is dat je zelf wel apps kan schrijven maar ze niet standalone kunt runnen op je eigen ipad (ik gebruik pythonista omdat ik de code dan ook op mijn andere pcs kan draaien). Daarvoor moet je blijkbaar apple gecertificeerd zijn ( $$$ ) en Xcode kopen en een een imac, daar de boel compileren en dan weer naar je ipad. Dus zelfs voor eigen gebruik, te gek voor woorden.

De volgende wordt geen ipad. Ik wil er een die onder linux (debian met gnome 2 bij voorkeur) draait. Dan kan ik makkelijker met mijn andere linux pcs samen werken en ben niet beperkt tot apps. (en app stores)

Maar als je gewoon een goed doordacht degelijk ding wil om te surfen, mailen en apps te draaien is er niks mis mee.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Welke Tablet kopen

#6 Bericht door TomNL »

PE2AAB schreef:Gelukkig zijn er steeds meer websites die op Java enz. overstappen
Gelukkig is het geen Java maar JavaScript. :)

Heb je al eens aan een Windows 8 tablet gedacht? En ik kan niet in je portemonnee kijken, dus wat is schappelijk? Want een iPad is al best stevig geprijsd (al is een Android tablet met vergelijkbare specificaties en bouwkwaliteit niet heel veel goedkoper). Toch ben ik van mening dat je met een iPad, zeker met de iPad2 of iPad mini echt wel waar voor je geld krijgt.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Welke Tablet kopen

#7 Bericht door PD2R »

Ik heb een iPad, zou bijna niet meer zonder kunnen :oops:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Welke Tablet kopen

#8 Bericht door PA3BAS »

Ipad is wat ik zondermeer adviseer. Je betaald misschien ietsje meer, maar dan heb je het tablet waar anderen zich steeds mee willen vergelijken. Ik vind het dan makkelijker om maar gewoon het apparaat te hebben dat als 'nulmeting' gebruikt wordt.

Misschien zijn we een beetje doorgeslagen met 3 ipads, 2 iphones en 1 oude imac. Daarnaast ook twee vista (yuk) pc's en wat laptops....
.... But will it blend?

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Welke Tablet kopen

#9 Bericht door pe5jw »

Ik heb een samsung galaxy tab 10.1 en een nexus 7.
Prima dingen kan er alles mee wat ik wil.
Polaroid 7"is weer snel weg gegaan werkte wel en had mini hdmi maar het was een "gammel" ding.

Wil je controle, een en ander in kunnen stellen, neem android wil je direct aan de slag en de "full" user experience neem een iding.

(Oja op mijn werk een ipad2)
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Welke Tablet kopen

#10 Bericht door pa5cal »

Mijn ipad 1 doet ht ook nog als de dag van gisteren, ja hij wordt wat traag wat apple vast doet om mij te pesten maar dat merk ik niet binnen de apps, hoogstens met switchen. Als je aan de volledige apple meuk mee doet, dan is een foto bluetoothen natuurlijk niet nodig. Dan synced dat spul gewoon on the fly met icloud. Niet dat IK ervoor zou kiezen in dat opzicht maar qua gebruikersgemak is er niks wat apple verslaat op dit moment.

-P

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Welke Tablet kopen

#11 Bericht door PA4JAN »

Bedankt voor de info het is ook leuk en leerzaam om zo te weten waar er mee gewerkt word
Onder elkaar er staat echt veel info :D

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Welke Tablet kopen

#12 Bericht door fred101 »

Inderdaad Pascal , De apps worden niet trager maar de rest.... Als ik bv van een mailink naar safarie moet dan gaat dat niet super snel maar prima, maar als ik dan bv op beantwoord in een topic druk, krihjg ik direct het invoer scherm, het keyboard maat duurt het een seconde of 15-20 voor ik kan echt typen. Ibooks doet niks meer sinds een bepaalde update. Ik kan nog lezen maar niks erin openen. Gelukkig werkt adober reader veel fijner. Als ik muziek opstart duurt het een paar minuten (ik heb er zo'n 50 GB muziek op, maar vroeger ging dat direct)
Ik speel nooit spelletjes maar wel angry birds. Daar is net een update van geweest. Nieuwe levels erbij, nu crashed het steeds.
Pythonista crashed als je "xxx is" typed zie http://omz-software.com/pythonista/foru ... the-app/p1
En andere apps crashen ook vaker maar zelfs ondanks dat ben ik tevreden (en toch wil ik linux :-) )
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Welke Tablet kopen

#13 Bericht door Steef »

Ik heb afgelopen kerst voor mijn vrouw :shock: een I pad retina (ook wel I pad 4) gekocht.
En dat is een aankoop geweest waarvan ik dacht, dat had ik eerder moeten doen.

Ik vind het een buitengewoon ding, en de "pc" staat alleen nog maar aan als je er echt mee aan het werk moet.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Welke Tablet kopen

#14 Bericht door PE2AAB »

Steef schreef:Ik heb afgelopen kerst voor mijn vrouw :shock: een I pad retina (ook wel I pad 4) gekocht.
En dat is een aankoop geweest waarvan ik dacht, dat had ik eerder moeten doen.

Ik vind het een buitengewoon ding, en de "pc" staat alleen nog maar aan als je er echt mee aan het werk moet.
Hihi. Herkenbaar.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Welke Tablet kopen

#15 Bericht door pa5cal »

hmm ik vind het een onding, te zwaar en te groot, mis multi-tasking enz. Mijn ipad wordt gebruikt om tijdens een film kijken wat op te zoeken over een acteur of actrice op de wikipedia (app).

Wat het switchen betreft, ik herken dat wel. Heb je al eens een reboot gedaan? (klinkt windowsig, ik weet het) maar het ding kan echt uit-uit he? Veelal een werkgeheugen probleem is mijn ervaring. Echt crashen heb ik eigenlijk nooit. Ligt dus wel degelijk aan een bepaalde mate van gebruik gok ik. Overigens zou je ook eens een factory reset kunnen proberen. Je apps ed worden toch wel opnieuw gedownload maar dan zonder de cruft van talloze updates.

-P

Plaats reactie