Ham Radio Deluxe 6.0

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#16 Bericht door elsinga »

Je kunt zonder problemen zowel v5 als v6 gebruiken. Ik draai(de) ze hier naast elkaar, zonder dat er instellingen weg waren.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#17 Bericht door PD9CN »

Waardevolle tips thanks :D

Ik ga HRD 6.0 testen en kom daar later hier op terug.

Be continued :mrgreen:
Laatst gewijzigd door PD9CN op 26 mei 2013, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#18 Bericht door pa3kc »

Ooh wat leuk, hier ga ik graag op in, want hier mag dat. Blijkbaar zijn qrz.com en de nieuwe hrd owners 2 handen op 1 buik, want daar word je gebanned van de forums/site als je ook maar 1 ding verkeerd zegt over HRD.

Nee, ik ben niet gebanned van hun forums. Ik laat die discussie daar wel mooi aan mij voorbij gaan. Als je er niks over mag zeggen, wat in veel gevallen best terecht is in mijn ogen, dan noem ik dat censuur. Daar doe ik dan niet aan mee, laat maar lekker zitten.

pd9fer, ik weer niet wat jou beweeg redenen zijn om BETA tester te zijn bij die club (misschien financieel?) maar jij ziet de boel een beetje door een te roze bril daar door naar mijn mening.
pd9fer schreef: Enigste open source in HRD was en is nog steeds de interfacing.
En wat is zit er vandaag de dag dan onder DM780? Wat is o.a. daar veranderd?
pd9fer schreef: Mijn mening is dat mensen niet zo moeten mekkeren als iets geld kost, er is immers een investering gedaan van ruim 3 ton.
Daar hebben eerdere gebruikers geen boodschap aan toen het nog gratis/freeware was. Heb jij eigen kapitaal er in zitten of zo?
pd9fer schreef: Er zitten de nodige uren coding in (en is nog steeds gaande)
95% Simon en zijn vrienden, 5% van het nieuwe clubje?
pd9fer schreef: De mensen moeten er ook van kunnen eten.
Dit begrijp ik volledig, maar dan hadden ze een ander verdien model moeten nemen dan wat men nu genomen heeft.

Als je support nodig hebt dan snap ik dat je daar $ 99 per jaar voor durft te vragen. Ik gun hun meer geld daar voor, van harte zelfs. Maar als je support totaal niet nodig hebt, dan had men ook de mogelijkheid moeten bieden om eventueel voor een klein bedrag de huidige versie te kunnen kopen. Dit verdien model stinkt aan alle kanten. Nu word het product van Simon uitgeknepen voor cash.
pd9fer schreef: Amateurs werken met de duurste sets en antennes, maar een stukje software moet gratis zijn... totale Kwats...
Hier hoor ik hier weer de echo's van de beta testing teamleden van hrd op de qrz forums.

Niemand zei, of zegt, dat de hrd software gratis moet zijn. Alhoewel sommige amateurs willen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten, dan kunnen die amateurs de oude gratis 5 reeks nemen. Een x bedrag vragen voor de verdere ontwikkeling van hrd lijkt mij heel schappelijk. Zeker als het software is wat je altijd gebruikt tijdens het uitoefenen (om het zo maar te noemen) van je geliefde hobby. Dan vind ik het volstrekt normaal dat je daar geld voor aan uit geeft. Maar daar niet op de wijze zo als men nu dat doet: support afdwingen.

Om terug te komen op het GPL verhaal, ik heb contact gehad met 1 van die nieuwe eigenaren nadat ik een inquiry gedaan had naar GPL code in hun software. Men zei dat alle GPL code die er aanwezig wat zich in: hrdmultmode001.dll bibliotheek bestand bevond. Dit vind ik netjes als dat zo is. GPL code gescheiden houden van de eigen code. We gaan dat de komende dagen eens onder de loep nemen. Ondanks dat men gekozen heeft voor een raar verdien model vind ik dit netjes.


Fijn, hier word geen censuur gedaan als je iets negatiefs over hrd of over wat anders zegt. Het gaat de laatste tijd niet erg lekker op qrz.com. Ze hebben swl stations uit hun database gehaald omdat dat geen "radio amateurs" zijn?

Oké, schiet maar weer terug,.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#19 Bericht door xxxx »

Gadverdamme zeg, waarom zijn er altijd weer mensen die door hun dolgedraaide mening een topic totaal omzeep kunnen helpen :evil:
Zoals wel vaker gezegd, je vraagt hier om een glas melk maar vervolgens krijg je babi pangang met mayonaise :?
PA3KC en de rest als je niks te melden hebt op de vraag van de topic starter in dit topic ga dan asjeblieft je eigen topic openen en daar lekker verder discuseren over of het nou wel of geen freeware is, gpl codes of het nou wel of geen geld mag kosten bla bla bla

Dus wees een man en open je eigen topic! Dank je

Gr Jelle

pd9fer
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:48
Roepletters: PD9FER
Locatie: Grootebroek (JO22oq)

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#20 Bericht door pd9fer »

Jelle,

Je hebt groot gelijk.

73,
Ferry PD9FER

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#21 Bericht door pa3kc »

Ik reageer op dingen die pd9fer zei in dit topic.

Op qrz word men mond dood gemaakt om ook maar iets negatiefs over HRD te zeggen.

pd9fer
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:48
Roepletters: PD9FER
Locatie: Grootebroek (JO22oq)

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#22 Bericht door pd9fer »

pa3kc schreef:Ik reageer op dingen die pd9fer zei in dit topic.

Op qrz word men mond dood gemaakt om ook maar iets negatiefs over HRD te zeggen.
En meestal nog terecht ook.
Nu kappen en weer on-topic svp!

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#23 Bericht door coolepascal »

PD4DX schreef:Gadverdamme zeg, waarom zijn er altijd weer mensen die door hun dolgedraaide mening een topic totaal omzeep kunnen helpen :evil:
Ik begrijp het niet
Ontopic geeft PA3KC gewoon antwoord op de vraag die in eerste instantie gesteld wordt.
Zijn antwoord is 'Nee' en hij onderbouwd waarom hij dat vind.
Waarom is een menig die je niet bevalt meteen een dolgedraaide mening en waarom helpt het dit topic om zeep ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#24 Bericht door pa3kc »

pd9fer schreef: Nu kappen en weer on-topic svp!
Ik was on-topic aan het reageren.

Toch fijn dat er hier ruimte is voor alle meningen, zowel positief als negatief, en dat we met zijn allen daar vriendelijk over kunnen praten.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#25 Bericht door xxxx »

elsinga schreef:Je kunt zonder problemen zowel v5 als v6 gebruiken. Ik draai(de) ze hier naast elkaar, zonder dat er instellingen weg waren.
Kun je ook weer makkelijk terug van versie 6 naar versie 5 als de 30 dagen proef periode vervallen is en je het toch niet de moeite waard vindt?

Groeten Jelle

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#26 Bericht door elsinga »

Yep, ik ben tenslotte alweer terug. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe 6.0

#27 Bericht door PD9CN »

Ik ben vanaf gisteren 25/05 bezig met HRD 6.0.
En moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden.

Vooral de DX cluster heeft een vracht aan opties.
Vooral makkelijk te zien of het land gewerkt is, In welk band of Lotw & eQsl enz.
En dit in 1 oogwenk! Dit is natuurlijk gekoppeld aan je HRD log boek.
Dit kan geheel naar eigen keuze ingesteld worden.
En je kan ook direct zien of het station werkt met Lotw of eQsl enz.

Ga me vandaag ook oriënteren op het FSK gebeuren.

De installatie proceduren is zeer eenvoudig.
En je kan er voor kiezen om al je instellingen van HRD 5.0 te laten kopiëren.

Ik heb dus voor deze functie gekozen.

En het werkt direct kon dus gelijk alles gebruiken zoals uploaden en downloaden van Lotw en eQsl.
Zeer mooie en makkelijk functie in HRD.

Heb ook gebruik gemaakt van de hulp video's van de web site van http://www.pd9fer.nl
Om te zien wat de mogelijk heden zoal zijn.

En wat ik ook hoor dat er nog veel features aankomen in HRD 6.0.

Dit is me beleving van 1 dag dus me bevinding zullen worden vervolgd.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Plaats reactie