Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#1 Bericht door PE1NBD »

Hallo. Ik heb een Adif bestand die ik heb geexporteerd vanuit N1MM en heb geïmporteerd in HRD logbook. Nu mis ik echter de Exchange die ik heb uitgedeeld en ontvangen tijdens een contest. Iemand hier ervaring mee?
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#2 Bericht door PA3DAT »

Ik doe het ook zo, ik vind dat geen probleem. Ik bewaar ook de N1MM bestanden, ik maak gewoon
elk jaar een nieuwe database aan.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#3 Bericht door xxxx »

waarom zou je de exchange in HRD willen hebben?

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#4 Bericht door PE1NBD »

Hallo Aloys en Jelle. Bedankt voor jullie reactie. Ik zou mijn exchange er graag in willen hebben om bij eventuele crash alsnog deze gegevens te kunnen exporteren. Backups maak ik wel maar ook die kunnen crashen.
Laatst gewijzigd door PE1NBD op 03 apr 2013, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#5 Bericht door PA3DAT »

Dan kun je ook van elke contest het verstuurde log bewaren, als tekstbestand. Is dat een idee?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#6 Bericht door PE1NBD »

Is een gewoon ADI bestand dan niet beter Aloys? Is makkelijker te importeren in HRD log.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#7 Bericht door xxxx »

Ik maak na elke contest een log die ik appart bewaar in diverse formaten zo kan ik ook logs makkelijk analyzeren.
Vervolgens dump ik alle in HRD voor een totaal logboek en eventuele qsl afhandeling.

Zowel van de losse logs als HRD worden dagelijks automatisch backup's gemaakt, en maandelijks wordt daar weer een spiegel van gemaakt en ergens buitens huis bewaard 8)

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#8 Bericht door PA3DAT »

PE1NBD schreef:Is een gewoon ADI bestand dan niet beter Aloys? Is makkelijker te importeren in HRD log.
Eh... ik begreep dat in het Adif-bestand de exchange niet werd meegenomen. Als dat wél in het Adif-bestand
zit, alleen niet wordt ingelezen in HRD, dán zou je ook de Adif-bestanden kunnen bewaren.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#9 Bericht door PE1NBD »

@ Jelle: Ook hier worden volop backups gemaakt maar xtra is nooit weg.

@ Aloys: De Exchange staat wel in de Adif file(<SRX:4>1033 <CQZ:1>9 <STX:1>2 ). Wordt met het importeren in HRD-logbook echter niet meegenomen.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#10 Bericht door PA9RD »

Klopt helemaal!!! N1MM werkt net als HRD met ADIF files om te im- en exporteren en te saven in ADIF formaat, net als de vele andere logprogramma's dat doen. Het enige probleem is dat HRD de ADIF files van N1MM wel zonder problemen importeert en opslaat in het logfile/logboek, maar dan ZONDER de exchange gegevens. Deze worden NIET ondersteund door HRD logboek, ondanks dat het een "gewoon" ADIF file is, waar ze wel instaan en blijven als je het opslaat. Alleen HRD logboek doet en kan er niks mee.
Je kunt natuurlijk wel al je contest qso's opnieuw invoeren in het HRD logboek ALE window, dan kun je WEL de exchange er bij invullen en dan staat het ook in je scherm. Dat is bij 10 QSO'tjes niet zo'n probleem, maar heb je er 100 is het al iets minder......laat staan bij een contest(station) met een aantal honderden of meer qso's.......leuk voor de punten :lol: maar om dat later in te voeren.... :cry:

Het nieuwe HRD logboek bevat echter nu wel de mogelijkheid om het te gebruiken met contesten (er komen er steeds meer bij in de lijst) met het invullen van de exchange en dan blijven ze er wel in staan en worden weergegeven......mits je natuurlijk de lay-out van je logboek hebt aangepast en de sent & receive-exchanges hebt toegevoegd aan je lay-out.

Maar als je gewend bent aan N1MM of andere logprogramma's........dan moet je een keuze maken.
Of de "nieuwe makers" van HRD vragen om dit te implementeren in een volgende release........maar de nieuwe versie 6.x.x.x.x kost al $$$$... :shock:
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Geen Exchange vanuit N1MM naar HRD logbook.

#11 Bericht door PE1NBD »

Tnx voor je input Ruud. Dan laat ik het voorlopig zoals het nu is. Misschien dat ik in de toekomst de betaalde versie van HRD ga gebruiken maar houdt het voorlopig nog even bij de gratis versie.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Plaats reactie