PC wel of niet kopen

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

PC wel of niet kopen

#1 Bericht door PA4JAN »

De Duitsewinkel heeft morgen de medion pc md8825 te koop
Dat is de intel core i-5-335op processor
W.D 8
4gb Ram werk geheugen
Nvidia geforse GT x650 met 1024 mb gddr5 geheugen
Is dit wat jongens ???

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1168
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#2 Bericht door pa3dsc »

Wat wil je er mee??
Heb je een bestemming voor dat systeem?
Kun je dan dingen doen wat je nu niet kunt en heb je daar behoefte aan?
Kun je die behoeftes niet goedkoper in vullen.

Maar als het geld in je zak jeukt zal geen argument je weer houden dat ding te kopen.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#3 Bericht door Aeolus »

Wat moet het kosten? als je op zoek bent naar een high-end computer van hoge kwaliteit, zul je dat niet in de medion hoek moeten zoeken.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#4 Bericht door PE1PQX »

@Aeolus: Jouw opmerking moet ik tegen spreken. Het is algemeen bekend dat Medion kwalitatief goed materiaal gebruikt.
Ik heb een tijdje op de RMA afdeling van ASUS gewerkt en daar kwamen ook Medion borden in voor, naast de reguliere ASUS spullen.
In het verleden heeft Medion ook MSI hardware gebruikt.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#5 Bericht door Aeolus »

Misschien heb je ergens een punt, alhoewel ik je tegen moet spreken in hoe algemeen bekend dat is. Als je een beetje rondsurft op het internet is niet iedereen al te positief over het spul, en ik vrees dat dat mijn eigen ervaring ook is. Net als bij packard bell pc's werkt het spul allemaal prima als het werkt, maar zodra je er problemen mee hebt krijg je soms de meest onverklaarbare problemen voor je kiezen, waarbij het gigantisch lastig/omslachtig kan zijn deze op te lossen. Het kan echter zo zijn dat ik net die paar vervelende gevallen heb getroffen uit een grote serie van prima pc's.

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: PC wel of niet kopen

#6 Bericht door PD2EDR »

Mijn ervaring is dat het zelf (in)bouwen van hardware stukken goedkoper is dan gehele systemen kopen bij welke zaak dan ook.
Heb in de loop der jaren behoorlijk wat systemen voor mensen gemaakt die geen bakken met geld hadden en toch een redelijk up-to-date systeem wilde hebben.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: PC wel of niet kopen

#7 Bericht door PA4JAN »

Ik heb hem gekocht, ik heb ook het scherm er bij gekocht is HD en Led voor 139 euro ....23 inch"

De hardware in de pc is van de bekenste merken en de beste uit de testen :D

Er zit bijna niks in van Medion
1 maand geld terug garantie ,daarna krijg je 3 jaar garantie

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: PC wel of niet kopen

#8 Bericht door Dennisd »

Medion het B segment van trust
troll alert ,maar ik mag het. Ik ben ooit gevallen voor een laptop via de supermarkt van Medion (nee deed geen pijn)
na een maand kreeg ik opstart problemen ,terug gestuurd en na 4 weken kreeg ik de laptop terug.
ze konden niks vinden :roll: na zeer lang een welles nietes spelletje met de RMA afdeling hebben ze uiteindelijk het moederbord vernieuwd.
dit was wel nadat de supermarkt had bemiddeld ,Ik had de laptop gewoon naar de winkel teruggenomen om te bewijzen dat ik niet abuis zat.
en de winkelmanager heeft dit zeer netjes opgelost ,dit had hij niet hoeven doen trouwens want de rma gaat buiten de supermarkt om!
toen was wel het probleem echter opgelost. met elk merk is wel wat ,maar persoonlijk genomen komt dit net zoals het merk Trust mijn huis niet meer in..
doe wat speurwerk op Google en verwonder u

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: PC wel of niet kopen

#9 Bericht door PA4JAN »

PD2EDR schreef:Mijn ervaring is dat het zelf (in)bouwen van hardware stukken goedkoper is dan gehele systemen kopen bij welke zaak dan ook.
Heb in de loop der jaren behoorlijk wat systemen voor mensen gemaakt die geen bakken met geld hadden en toch een redelijk up-to-date systeem wilde hebben.

Daar ben ik met je eens maar de losse hardware die hier in zitten koste bij een pc winkel 250 euro duurder
Ik heb gisteren 3 pc winkels gebeld en het is niet het merk Medion wat er in zit vogens mij alleen de behuizing :lol:
Dus kunnen jullie mij dan uit leggen wat er slecht is ???? dan
Was dat verschil 50 euro geweest dan had ik hem in de pc winkel gekocht
Ook ik ben de man die zijn pc naar zijn eigen keus opbouwt normaal
Trust komt bij mij ook de deur niet meer in :D
Laatst gewijzigd door PA4JAN op 20 feb 2013, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: PC wel of niet kopen

#10 Bericht door PD2EDR »

Maar dat is toch raar, als losse componenten duurder zijn dan een compleet geassembleerd systeem. Dan trek ik vaak toch mijn conclussies, ergens moet de marge toch uit behaald worden?
Ik ben vaste klant bij alternate, daar is de losse hardware eigenlijk altijd goedkoper.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: PC wel of niet kopen

#11 Bericht door PA4JAN »

PA4JAN schreef:De Duitsewinkel heeft morgen de medion pc md8825 te koop
Dat is de intel core i-5-335op processor
W.D 8
4gb Ram werk geheugen
Nvidia geforse GT x650 met 1024 mb gddr5 geheugen
Is dit wat jongens ???

Deze processor in de pc winkel 175 euro
de Gt 650 tussen de 100 en 135 euro
dan zit ik al op 300 euro

Het geheel kost mij 250euro duurder daar kun je niet tegen opbouwen

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: PC wel of niet kopen

#12 Bericht door PA4JAN »

PD2EDR schreef:Maar dat is toch raar, als losse componenten duurder zijn dan een compleet geassembleerd systeem. Dan trek ik vaak toch mijn conclussies, ergens moet de marge toch uit behaald worden?
Ik ben vaste klant bij alternate, daar is de losse hardware eigenlijk altijd goedkoper.
Dat klopt ook normaal koop ik een auto in de auto handel en de pc in de pc winkel,
En niet in de supermarkt

Maar ik zat met een te groot verschil op de pc winkel op het geheel
Plus dat er goede merken in zitten

Dit noemen ze klanten trekken hier zit geen winst in maar hun naam gaat omhoog

Weet iemand een zaak waar ik goedkoper uit kan zijn dan breng ik hem terug ik bedoel dan met de zelfde opties :D

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: PC wel of niet kopen

#13 Bericht door pa5cal »

en wat voor gtx 650 is het? Is het echt eentje van nvidia of een ander merk? gebruiken die dan weer het reference design of toch maar wat anders... Daar begint dan stabiliteit in te leveren of portabiliteit.

Ik heb ook ooit een (pro)medion laptop gehad, was gewoon een rebranded alienware area 51. (dat is tegenwoordig dell...) heeft het 4 jaar gedaan en was toen gewoon op stuk over uit. Display kapte ermee, en niet lange tijd later was het hele ding overleden. Goede prijs prestatie verhouding vanuit dat oogpunt maar verder ;)

Met 3 jaar garantie kun je je in feite geen buil vallen. Na 3 jaar is het ding dan ook wel afgeschreven naar 0. Je loopt alleen een verhoogde kans op gezeur tussendoor met een ding RMA sturen maar daar is geen enkel merk imuun voor.

-P

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: PC wel of niet kopen

#14 Bericht door Apae »

Geen probleem hier met Medion spul. In het verleden twee Aldi-PC's gehad die allebei een aantal jaar 24/7 hebben gedraaid zonder problemen.
Reken niet op service, dat krijg je bij een andere dozenschuiver ook niet, maar door de enorme hoeveelheden waarin ze inkopen is de som van de delen vrijwel nergens goedkoper te krijgen, zeker ook bij Alternate niet.

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: PC wel of niet kopen

#15 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie