PC wel of niet kopen

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: PC wel of niet kopen

#31 Bericht door PA4JAN »

Het werkt als een speer alleen in het begin zoeken
ik heb alleen de webcam om moeten ruilen
Net zoals met Vista lopen de bedrijven weer achter met de drivers

Gebruikersavatar
PA2ION
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2005, 19:14
Roepletters: PA2ION
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#32 Bericht door PA2ION »

* Eerder heb ik problemen gemeld die voortvloeiden uit het gebruik van Windows 8 en gemis aan werkende COM poorten bij mijn Medion computer. Wel nu ik vond de oplossing door een "FTDI" UCB-COM adapter aan te schaffen. Deze werkt werkelijk perfect en heeft geen interrupt signalen nodig. Deze COM poort emulatie werkt bij stappenmotor aansturing zo mooi regelmatig en is ook nog snel! (het lijkt waarachtig of de rust van windows98 is teruggekeerd - hi).

Wat "PC wel of niet kopen" betreft: dit is mijn derde computer van de kruidenier en zolang je binnen de garantietermijn zit heb ik nog niet één keer een reden te klagen gehad. Zijn computers (ver) over de garantieperioden dan help tot nog toe de "klompmethode" het vaakst (echt geleerd van een Olivetti service monteur): computer uitzetten - gedoseerd schopje of twee geven - aanzetten - verder werken. Corrosie/vervuiling en slechte contacten blijken meestal de oorzaak te zijn bij vastlopen van overjarig spul.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#33 Bericht door PA2OLD »

PA2ION schreef:Corrosie/vervuiling en slechte contacten blijken meestal de oorzaak te zijn bij vastlopen van overjarig spul.
En vooral oververhitting door vervuiling.
In het werk dat ik deed kwam ik vaak PC's tegen waar de koellichamen volkomen dicht zaten en daardoor de chip die er onder zat door oververhitting stuk ging.
Vooral High Performance videokaarten lijden daar onder, flink gamen en hoge temperaturen op die kaarten en nooit eens de boel grondig reinigen.
Het regelmatig schoonmaken van een PC is beslist noodzakelijk!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: PC wel of niet kopen

#34 Bericht door pa5cal »

Of overstappen op LCS, hoewel dat ook onderhoud kent.

-P

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: PC wel of niet kopen

#35 Bericht door PA9RD »

Ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Ik ben (op een paar uitzonderingen na) ook niet meer zo merkengeil (sorry kan het niet anders zeggen :oops: ). Met de prijzen van tegenwoordig en hedentendaagse "kwaliteit" die over het algemeen redelijk te noemen is, kijkt men eerder naar goedkoop als naar het echte merk wat dan "beter" :?: zou moeten zijn. Lidl en Aldi, om er maar twee te noemen, hebben hun oorsprong in DL, dus ook de huishoudelijke apparaten etc die ze hier in NL leveren komen uit DL. Medion zit geloof ik ook in Venlo, tenminste daar ben ik een aantal malen geweest om (computer) spullen te lossen vanuit Azie en USA etc. Grotere merken die gewoon in de Medion computer verwerkt zitten. Iedereen heeft zijn voorkeur en de een wil persé een merk en de ander kijkt naar de prijs. Medion is gewoon een merknaam, een product wat eigenlijk "voor ALDI" gemaakt wordt. In DL staat het bij sommige winkels gewoon in de etalage.
Ik wil b.v. alleen maar Calvé pindakaas want die pot maak ik tot de bodem leeg, terwijl ik bij een goedkoper merk halverwege er een beetje olie doorheen moet roeren om het smeerbaar te houden en dan niet meer te (vr)eten is, dus de vuilnisbak ingaat en je weer een nieuwe koopt. Maar in de keuken staan gewoon machines en dingen van het Lidl merk......lekker goedkoop zolang ze het doen. Jaar garantie erop en daarna (als die kapot gaat) koop ik wel weer een nieuwe staafmixer van 15,95 compleet met 2 soorten gardes en mengbeker. Zo ook met andere dingen of het nu computers zijn of andere apparaten of gebruikt....LB, als het werkt, werkt het en heb je er plezier van. Met alle merken is wel eens wat en idd je leest alleen de slechte ervaringen op internet.
Zo weten ze van mij nog steeds welk kunstje ik een jaar of 15 geleden heb geflikt bij een klant, maar dat ik al bijna 30 jaar me best doe en een hele hoop dingen goed heb gedaan, dat weet niemand meer :)

Ik zou lekker die Medion gekocht hebben en het geld wat je bespaart kan je weer ergens anders voor gebruiken........maarja, wie ben ik? :lol:
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Plaats reactie