QSO tijd in HRDLOG.net

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD3R
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 mei 2012, 02:53
Roepletters: PD3R
Locatie: Maastricht

QSO tijd in HRDLOG.net

#1 Bericht door PD3R »

Ik werk met HRD en via HRDLOG.net wordt mijn logbook op qrz.com doorgegeven.
Nu is mij opgevallen dat bij mij de qso tijden als sterretjes worden weergegeven.
In HRD zelf voer ik gewoon de qso tijd in, en in HRDLOG.net zie ik de tijden ook gewoon staan in logboek.

Weet iemand hoe en waar ik dit kan aanpassen ?

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: QSO tijd in HRDLOG.net

#2 Bericht door PA3JMS »

Als ik op QRZ.com jou logboek bekijk zie ik netjes datum en tijd staan. Staat links. De punten en sterren rechts geven weer of het QSO bevestigd is of niet.

Oeps :oops: iets te snel gereageerd. Waar ik naar kijk is het log van QRZ.com. HRD.log geeft inderdaad sterren. Ik heb er geen problemen mee op mijn QRZ.com pagina en heb zover ik weet niets bijzonders ingesteld bij HRD. Heeft het niet iets te maken met de teken grote op de QRZ pagina?

En zie nu ook als ik op HRDLOG.net jou log boek bekijk dat daar sterren bij de tijd staan. En daar zie jij wel de tijden staan?
73 Jan

Gebruikersavatar
PD3R
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 mei 2012, 02:53
Roepletters: PD3R
Locatie: Maastricht

Re: QSO tijd in HRDLOG.net

#3 Bericht door PD3R »

PA3JMS schreef: En zie nu ook als ik op HRDLOG.net jou log boek bekijk dat daar sterren bij de tijd staan. En daar zie jij wel de tijden staan?
Ja, ik zie in HRDLOG gewoon tijden staan in mijn logboek, en op qrz.com dus niet.
Ik heb zover ik weet ook niets speciaals ingesteld.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: QSO tijd in HRDLOG.net

#4 Bericht door elsinga »

Het enige wat ik kan bedenken is dat de tijdzone niet klopt. Maar ook ik heb niks bijzonders ingesteld in HRDlog of Windows en gewoon tijden...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD3R
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 mei 2012, 02:53
Roepletters: PD3R
Locatie: Maastricht

Re: QSO tijd in HRDLOG.net

#5 Bericht door PD3R »

Na wat intensiever speurwerk op HRDLOG heb ik het eindelijk gevonden.
Bij Modify Profile > Privacy, stond een vinkje bij Hide start time.
Dat vinkje heb ik inmiddels weggehaald en het probleem is opgelost.
Voor de mensen die meegedacht hebben, hartelijk dank.

Zo, en nu de shack in om te kijken of ik nog wat verbindingen kan maken, op m'n vrije dag.
Hoop op betere propagaties dan gisteren.

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: QSO tijd in HRDLOG.net

#6 Bericht door PA3JMS »

Top :D Ik zie de tijden nu inderdaad op je QRZ.com pagina staan.

Het is soms zo simpel. Maar je moet er maar even opkomen. Het is wel jammer dat dit soort instellingen vaak nogal diep verstopt zitten. Vraag me nu alleen af wat default is en of ik het mogelijk toch heb aangepast en het gewoon vergeten ben. Maar goed het werkt bij jou nu zoals je wilt.
73 Jan

Plaats reactie