Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#1 Bericht door PE2AAB »

Je komt er op de site van YouTube tot je grote achter dat ze de layout hebben aangepast!

Een draak van een site is het geworden! Zoeken op internet levert weinig op omdat alle oplossingen (zoals Cookies verwijderen enz.) niet meer blijken te werken.

Maar gelukkig is er toch een oplossing! (even in het Engels omdat ik de oplossing op Engelstalige forums heb geplakt.)

Hate the new YouTube layout as I do? Back to the old YouTube??

FireFox:
Go the the website of YouTube and click CTRL+SHIFT+K and you wil reach the ''console''. Paste the following text
in the textbar:

Code: Selecteer alles

document.cookie="VISITOR_INFO1_LIVE=qDpUsBNO0FY; expires=Thu, 2 Aug 2020 20:47:11 UTC"
Hit ENTER and close the console with the cross symbol. Restart your browser and you got your old design back!

Chrome:
Rightclick at the YouTube website, Click ''inspect element'' and go to console and follow the same procedure as
shown above for Firefox.

IE9:
Get Firefox ;-)


Nieuwe layout:
Afbeelding

Oude Layout:
Afbeelding
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#2 Bericht door PA2OLD »

Gaaf, en het werkt prima.
Ik ergerde me ook al rot, welke halve zo.. uh meneer komt nu op het idee het weer te veranderen, het zag er niet uit.
Bedankt voor de tip!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#3 Bericht door Dennisd »

lukt niet hier ,blijf het oude zien helaas
vooralsnog bedankt

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#4 Bericht door PA0ETE »

Je eigen materiaal op YouTube plaatsen moet je sowieso niet doen als je eigenaar wilt blijven. Soms krijg de nog de keuze maar niet altijd. Als je niets doet wordt YouTube cq. Google voor 100% eigenaar van de auteursrechten op je materiaal, doe je wel wat dan moet je het materiaal onder een Creative Commons plaatsen, waardoor Google toch vrijelijk en voor altijd over je materiaal kan blijven beschikken. Het verschil tussen beide is of je je rechten aan Google alleen kado doet of aan Google en de rest van de wereld.

Ik krijg nog altijd een aardig percentage inkomsten uit auteursrechten. Toen Google dit beleid ruim 1,5 jr geleden invoerde was ik net van plan om mijn uitingen van audio en video vooral via YouTube te gaan verspreiden. In plaats daarvan heb ik nu een eigen audio- en videoplatform, waarvan ik je kan verzekeren dat het als ik niet gesponsord werd peperduur zou zijn :-) Ik betaal nu iets van 35 euro per maand alles bij elkaar.

Grootste probleem bij mij zijn de piekbelastingen (no pun intended) zodra ik een podcast publiceer. Afhankelijk van het tijdstip resulteert dat binnen een uur in tussen de 1500 en 2000 downloads van bestanden die soms 200 MB groot zijn. Ik heb vorig jaar eenmaal gehad dat een populaire podcast een leech uitvoerde op mijn bandbreedte (d.w.z. hij vermeldde mijn publicatie van een audiobestand in zijn RSS/XML-file, zonder mijn bestand naar zijn webruimte te kopiëren, wat ik liever overigens ook niet heb). Dat resulteerde toen binnen ruim drie kwartier in 22.000 downloads van 115 MB. Mijn account is daarbij geen moment plat geweest :-)

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#5 Bericht door Dennisd »

ik snap youtube toch niet ,vond het altijd plezier om daar te snuffelen ,nu vind ik er weinig meer aan ,wel blijven ze zeuren om me mobiel nummer
wat ik verdom om te geven

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#6 Bericht door PA3FAT »

Rick,

Dank je wel !
Het werkt weer als vanouds.
Selecteren in de nieuwe mode op posts van afgelopen week was al niet gesorteerd. Schijnbaar te moeilijk voor Google.

Was geen verbetering. Dat is duidelijk.

Zelfde is van toepassing op nieuwe MP. Zie erg veel advertenties terugkomen waarop ik helemaal niet geselecteerd heb.
En voornamelijk van bedrijven.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#7 Bericht door Apae »

Wen er maar aan, dit soort layouts. We gaan ze namelijk steeds vaker zien: het is wat microsoft wil, en dus wil de wereld dat ook.
Of laat met z'n allen eindelijk eens een mening merken, en boycot Windows!

Theo

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#8 Bericht door Theo »

Is microsoft eigenaar van E Bay en youtube?
E bay marktplaats is zich aan het transformeren naar het uitelijk van E Bay wereld.
En youtube is van Google, en die weet alles van de gebruikers.

Wat is de rol van microsoft hier nu in?

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#9 Bericht door Dennisd »

Kan het zijn dat dit niet bij iedereen werkt ,ivm met cache websites die opgeslagen waren in je computer?
volgens mij zet die data je cookies of history terug om de oude layout weer te gebruiken ,mijn cookies en history wis ik op wekelijkse data
mischien dat dit daarom niet werkt .

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#10 Bericht door PE2AAB »

Dennisd schreef:Kan het zijn dat dit niet bij iedereen werkt ,ivm met cache websites die opgeslagen waren in je computer?
volgens mij zet die data je cookies of history terug om de oude layout weer te gebruiken ,mijn cookies en history wis ik op wekelijkse data
mischien dat dit daarom niet werkt .
Gooi inderdaad eerst je cookies van YouTube weg. Wellicht dat dat helpt?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#11 Bericht door PE2AAB »

Goed om te horen dat het bij de meeste werkt! Ik was ook weer helemaal gelukkig aangezien ik best veel filmpjes via YouTube bekijk. Dat was met die nieuwe layout een crime.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#12 Bericht door Aeolus »

Hahaha wat een klaagzang toch allemaal, als er (gratis) websites zijn die ook maar het lef hebben om te vernieuwen :mrgreen:

Deze reactie vind ik toch wel het hoogtepunt van dit topic :mrgreen:
Apae schreef:Wen er maar aan, dit soort layouts. We gaan ze namelijk steeds vaker zien: het is wat microsoft wil, en dus wil de wereld dat ook.
Of laat met z'n allen eindelijk eens een mening merken, en boycot Windows!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#13 Bericht door PE2AAB »

Ik vind klaagzang wat ver gaan. Er zijn gewoon mensen die dagelijks gebruik maken van een bepaalde website, welke door verandering onwerkbaar is geworden.
Als daar dan oplossingen voor zijn omdat de ontwikkelaar haar kop in het zand steekt voor op/aanmerkingen, dan deel ik deze graag met mijn mede forummers en hoop dat zij hier ook iets aan hebben.

Ik ben in iedergeval zeer content met de tweak.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#14 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Nieuwe Layout YouTube terug naar oude!

#15 Bericht door Aeolus »

Ik pak alvast de popcorn erbij, en verheug me op de mooie discussie die er vanaf nu plaats gaat vinden in dit topic over OS'en :mrgreen:

Plaats reactie