Windows-8 en onze hobby

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Windows-8 en onze hobby

#31 Bericht door PA0HJA »

Inderdaad, een zeer interessant, actueel en goed vervat "opfris-cursusje" mbt. de situatie van ons, de IT-consumenten.
Ook mijn dank hiervoor.

Helaas zijn veel mensen zich inderdaad niet van deze bedreigingen bewust, of nog erger, interesseert het ze inderdaad geen .... :(

Wat me op dit moment in dit kader vooral stoort is het gemak waarmee mensen over de soms zeer bedenkelijke policies van merken als b.v. Apple heenstappen.
LET WEL, ze proberen het ALLEMAAL, alleen Apple doet het wel erg uitgesproken en dit gaat nu blijkbaar nog navolging vinden ook, bij Microsoft.

Dit is misschien ook wel een vorm van het "gemak" zoals genoemd dat computer gebruikers tegenwoordig willen van een computersysteem, het moet gewoon werken en verder geen gezeur.
Ze vergeten daarbij voor dit "gemak" ook hun eigen gebruikers positie en -rechten op de korte, maar zeker op de langere termijn........ :(

Voor de duidelijkheid: Dit gaat niet over de kwaliteit van de Apple produkten, die is zeker goed en ze zijn (waren?) zeker vernieuwend, maar alleen over hun (verkoop-) policy.

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Windows-8 en onze hobby

#32 Bericht door PE0SAT »

PA0HJA schreef:Helaas zijn veel mensen zich inderdaad niet van deze bedreigingen bewust, of nog erger, interesseert het ze inderdaad geen .... :(

<snip>

PA0HJA
Vooral dat laatste kan ik me ook elke keer weer over opwinden. De mond vol hebben als er weer eens wat mis gaat wat niet in hun
straatje is maar niet de eigen verantwoording willen nemen. En dan heb ik echt begrip voor zaken die men niet weet of kan
weten, maar een touwtje uit de briefbus laten hangen omdat dan zoon of dochter makkelijk binnen kan, daar kan ook misbruik
van worden gemaakt ......

En er hangen wat touwtjes uit een computer met een netwerk aanluiting :lol:

Gewoon allemaal elkaar een handje helpen. Dan wordt het een stuk veiliger en geven we de producenten niet het speelveld om
allerlei zaken te bedenken waar we uiteindelijk slechter van worden (kijk maar eens naar het filmpje van PA5CAL)

73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: Windows-8 en onze hobby

#33 Bericht door PA0HJA »

Ik wil hier niet politiek bezig zijn, maar dit idee vond ik tè leuk om hier niet te vermelden:

Afbeelding

Het Cat Signal waarschuwt voor op handen zijnde slechte internet & copyright wetgeving!
Internet Defense Leage
(Uit de lezing van Cory Doctorow)

http://internetdefenseleague.org/launched
....The Singularity is near!

Plaats reactie