Hamradio Deluxe en Grid Square

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Hamradio Deluxe en Grid Square

#1 Bericht door PE1NBD »

Afgelopen weekend heb ik diverse verbindingen gemaakt met Amerikaanse stations. Nu valt me op dat bij het loggen in HRD-log allen Grid Square gegevens hetzelfde worden ingevuld(bij mij EM19fa). Hebben meerdere mensen hier last van? Scheelt soms nogal wat in de afstanden(soms tot enkele duizenden km's.) Versie van HRD die ik hier gebruik is 5.22.0.02. Inmiddels wel alle gegevens handmatig aangepast maar moet toch automatisch willen? Op QRZ.com staan de gegevens wel goed ingegeven. Mijn logboek nakijkende zie ik dat het in het verleden wel goed was.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Hamradio Deluxe en Grid Square

#2 Bericht door pc1mb »

Geautomatiseerd gegevens ophalen bij QRZ.com mag niet meer zonder een vorm van abonnement.
Dat is de reden dat HRD niet verder meer komt dan 1 locator per land. Handmatig invoeren dus.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Hamradio Deluxe en Grid Square

#3 Bericht door andre »

Ik ben inmiddels "xml member" en heb dat probleem dan ook niet. Kost je een tientje of twee per jaar. Tevens ongelimiteerd gebruik van de database.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Hamradio Deluxe en Grid Square

#4 Bericht door PE1NBD »

Hallo Marcel en André. Bedankt voor jullie info. Zit er dus niks anders op dan maar een donatie te gaan doen bij QRZ.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Plaats reactie