Mac Logger De Luxe

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Mac Logger De Luxe

#1 Bericht door pc9t »

Zijn er ook gebruikers van MacLoggerDeLuxe voor iMac.

Sinds vorige week, heb ik een iBook pro in bezit.

Helaas draaien programma's als N1MM hier niet op evenals DXlab en de software van Flexradio.

Kan altijd nog een windows omgeving erop zetten maar wou dat even achterwege laten.

Heb daarom MacLoggerDeLuxe aangeschaft om DXlab te vervangen en dogparkSDR om de Flex6500 te bedienen.
So far so Good.

Het enige wat ik nog niet heb gevonden is het contesten met FLdigi, helaas moet ik tot op heden de Vox gebruiken vanuit dogparkSDR om de flex in TX mode te krijgen maar dan wordt ik dus helemaal gek van de piepjes enz.

Ik heb al 24 uur per dag ruis en piep in mijn oren Tinnitus, dus zit daar niet echt op te wachten.

Ik vind het niet erg om dingen te experimenteren , maar miscchien zijn er hier wel gebruikers die me hier mee kunnen helpen.

Het gaat nu op het moment alleen hoe ik dus kan werken zonder Vox en als 2e hoe je moet contesten in Fldigi, ben bang dat geen enkel programma kan tippen aan N1MM qua mogelijkheden en bedieningsgemak.

Maar niet geschoten is altijd mis, en misschien hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Voorlopig heb ik nog een laptop met Windows erop dus kan vooruit maar wil toch graag geheel overstappen als het kan naar iMac.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Mac Logger De Luxe

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Het overstappen naar een iMAC is hoe dan ook een goed idee. Maar…………ik gebruik Mac Logger niet.
Dus ik kan je niet helpen.

Er zijn wel diverse websites waar je terecht kunt. O.a. https://www.machamradio.com

Juul - PE0GJG ( Mac gebruiker sinds 1986 en nooit wat anders……….hi )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie