Power supply 30 Amp.

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on4btw
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:36
Locatie: ROOSDAAL
Contacteer:

Power supply 30 Amp.

#1 Bericht door on4btw »

Heeft iemand ervaring met een Chinese voeding: power supply 12 volt 30 amp ?
Speciaal wat de koeling betreft.
Bijlagen
180906353093_4.jpg
180906353093_4.jpg (1.8 KiB) 2527 keer bekeken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Power supply 30 Amp.

#2 Bericht door PE1PQX »

Bij de kreet 'chinese makelij' gaan mijn nekharen enigszins omhoog staan. Vaak moeten dergelijke producten zo goedkoop mogelijk gemaakt worden waardoor meerdere ontstoor C's niet geplaatst worden. (wil niet beweren dat dit altijd zo is, maar een gewaarschuwd mens telt toch voor 2)

Persoonlijk zou ik dit laten liggen en voor een gerenommeerd merk gaan (Maas, K-pro...)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

on4btw
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:36
Locatie: ROOSDAAL
Contacteer:

Re: Power supply 30 Amp.

#3 Bericht door on4btw »

Wat je schrijft is inderdaad juist. Om het verhaal volledig te maken het volgende:
Ik heb dergelijke voeding ingebouwd in een ICOM tranceiver IC765. Ik had argwaan en vertrouwde het zaakje niet maar toch heb ik het gedaan. Wat stel ik vast ? Er is geen probleem wat de instraling betreft,t.t.z enkele signalen afkomstig van de voeding rond de 160 m band en dan nog buiten de amateurband. Geen probleem dus.
Wat ik wel vervelend vind is het feit dat de ingebouwde ventilator in werking komt op kamer temperatuur en ook reeds uitsluitend bij ontvangst. De behuizing blijft koud en de lucht uit de ventilator eveneens. Een schema zou natuurlijk welkom zijn.

Plaats reactie