Buitenlamp met sensor gaat aan bij indrukken van de mic.

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: Buitenlamp met sensor gaat aan bij indrukken van de mic.

#16 Bericht door PD2ODR »

pe5ed schreef:Dieven zijn niet onder de indruk van verlichting, wel van honden/ganzen..
Je denkt verkeerd dat ze niet gezien willen worden, dat boeit ze niet. Als jij maar niks zegt/doet.
Wat ze wel boeit is dat jij of anderen daadwerkelijk ziet dat ze inbreken. Ergo, mijn advies, eraf die lampen.
Zorg dat je huis gezien kan worden (struiken/heggen/e.d.), en dat het opvalt dat ze met zaklantaarns e.d. moeten werken.

Camera (eventueel nep) aan voor en achterkant, met een bordje waarop je waarschuwt voor camerabewaking. Dat helpt prima.

Mocht je desondanks toch willen verlichten, zorg alsjeblieft ervoor dat je GEEN licht bij anderen naar binnen laat schijnen.
Je doel om inbrekers aan te lichten is dan namelijk al om zeep, je buren zullen eerder de gordijnen dicht trekken.

Ter informatie, de meeste inbraken gebeuren overdag, vooral in de lente en de zomer, en dan meestal tussen 04.00 en 07.00, of gewoon in de middag
Meestal voorbereid, zodat van alle straatbewoners het patroon bekend is.

PE5ED...
Weet je wat het probleem is... we wonen in een hoekwoning
die aan de zijkant slecht verlicht is, met aan 1 kant van de tuin een stenen muur, daar kan ik kwa heg/struiken dus helemaal niets mee. Honden hebben we ook maar die zijn zo groot als een paar sloffen... :mrgreen:
dus dat schiet ook niet op. Verlichten doe ik alleen in m,n eigen tuin en verder nergens.
Zelf heb ik nagedacht aan (echte) dome camra's met een harddisk recorder.
Maar wees eerlijk, als ze bij je binnen willen komen doen ze het toch wel al maak je van je huis een bunker. Wat ik probeer is het zo veel mogelijk beperken. De rest wat je omschrijft is mij bekend.

Plaats reactie