webshow hulp pleaseeeee

Alle overige elektronica.
Gesloten
Bericht
Auteur
florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

webshow hulp pleaseeeee

#1 Bericht door florisboekee »

hoi
een vriend van me wil een webshow beginnen maar hij weet NIKS over het elektronische enzo en hij wil graag dat ik dat doe en ik weet wel wat je nodig hebt enzo maar ook niet alles dus zouden jullie mischien willen helpen?

hij wil dus een live webshow
en de live view van de camera moet op de computer komen waarmee wij het dan gelijk het internet opgooien maar hoe moet dat welke kabeltjes heb ik nodig om de view van mijn camera op de pc te krijgen??(als het kan mag het ook draadloos hoor)
en weet iemand mischien een goed programma waarmee wij kunnen uitzenden met goede kwaliteit?
en er komt ook een mengpaneel op de pc alleen het geluid van het mengpaneel word uitgezonden

ik hoop dat iemand me kan helpen want hij praat er de hele dag over
alvast bedankt groetjes floris :D

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: webshow hulp pleaseeeee

#2 Bericht door PA2LAD »

Dit heeft helemaal niks meer met een zendapparaat of het amateurisme in het algemeen te maken. We zijn ruimdenkend, maar er is een grens.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: webshow hulp pleaseeeee

#3 Bericht door PA0ETE »

Dit is inderdaad niet iets voor het forum.

Ik wil je echter wel een klein stukje op weg helpen, maar vervolgens sluit ik het onderwerp af. Muziek draadloos uitzenden, zeker met wat meer zendvermogen is over het algemeen verboden.

Uitzenden via een website naar een beperkt aantal kijkers/luisteraars (hoeveel hangt af van de geluids-/beeldkwaliteit, en van je upload-capaciteit van je internetaansluiting) kan met het gratis programma Windows Media Encolder. Dat is van Microsoft. Voor meer luisteraars en kijkers heb je servercapaciteit nodig van bij voorkeur een mediaserver.

Je kunt meerdere videobronnen (webcam, video-interface, meerdere geluidskaarten) via het programma schakelen, en verder kun je filmpjes en geluidsfragmenten instarten.

Het programma is hier te downloaden.
http://www.microsoft.com/download/en/de ... x?id=23848

Media Encoder werkt tot en met Windows XP. Informatie voor Windows Vista is op deze pagina te vinden:

http://support.microsoft.com/kb/929182

Het programma is niet 100% stabiel. Dat wil zeggen dat het na een paar uur wel eens wil crashen. Om mee te beginnen is het echter zeer bruikbaar en ondanks zeer veel mogelijkheden niet al te ingewikkeld in de bediening.

Gesloten