mengpaneel op mAIRLIST

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

mengpaneel op mAIRLIST

#1 Bericht door florisboekee »

hallo ik zal me even voorstellen ik ben floris boekee en en 13 jaarr oud
ik ga een radio staion beginnen maar ben niet echt technisch en ik heb niet echt een groot budget
nou mijn vraag:
ik heb een behringer dx2000usb met 2 mic kanalen en 5 stereo kanalen /en op mAIRLIST heb ik 2 players a/b nou wil ik player a op stereo kanaal 1/en player b op stereo kanaal 2/ en op de rest komt een telefoon en 2 cd spelers
maar zoals ik al eerder zij ik ben echt niet technische dus zou iemand willen helpen hoe ik dit oplos

SAMENVATTING
ik heb 2 players /player a/player b ////nou wil ik als ik op stereo kanaal 1/2 de fader omhoog doe( er zit faderstart op) dat player a start


ik weet echt niet wat ik nodig heb om dit te laten werken dus alstjeblieft help me
gr floris boekee

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#2 Bericht door PE2AAB »

florisboekee schreef:hallo ik zal me even voorstellen ik ben floris boekee en en 13 jaarr oud
ik ga een radio staion beginnen maar ben niet echt technisch en ik heb niet echt een groot budget
nou mijn vraag:
ik heb een behringer dx2000usb met 2 mic kanalen en 5 stereo kanalen /en op mAIRLIST heb ik 2 players a/b nou wil ik player a op stereo kanaal 1/en player b op stereo kanaal 2/ en op de rest komt een telefoon en 2 cd spelers
maar zoals ik al eerder zij ik ben echt niet technische dus zou iemand willen helpen hoe ik dit oplos

SAMENVATTING
ik heb 2 players /player a/player b ////nou wil ik als ik op stereo kanaal 1/2 de fader omhoog doe( er zit faderstart op) dat player a start


ik weet echt niet wat ik nodig heb om dit te laten werken dus alstjeblieft help me
gr floris boekee
Beste Floris,

Altijd leuk dat jeugd bezig is met techniek.

Het feit dat je op dit forum terecht bent gekomen doet mij vermoeden dat je ergens uit het Oost'n van het land komt. Daar noemen ze radiopiraten gek genoeg (zend)amateurs. Echter is er een wezenlijk verschil tussen een radiopiraat en een zendamateur t.w. een examen dat met goed gevolg afgelegd, resulteert in een zendvergunning.

Ik raad je aan om de door jouw gestelde vraag te plaatsen op http://www.radioforum.nl
Tipje: vraag niet lukraak wat je hierboven beschrijft maar gebruik de zoekfunctie van het forum!

Er zijn daar namelijk een hele hoop mensen die een gelijkende vraag hebben gesteld.

Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic:
http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?p=348328#348328

Zendertechnisch zouden we je kunnen helpen op dit forum ware het niet dat er geen topics mogen worden geplaatst welke te maken hebben met illegale uitzendingen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#3 Bericht door florisboekee »

oke bedankt
het word niet illegaal ik ga er wel voor betalen maar op het radioforum heb ik t al eens gevraagd en ze zijden als je nog een keer gewoon maar gaat vragen word je verbannen

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#4 Bericht door PE2AAB »

florisboekee schreef:oke bedankt
het word niet illegaal ik ga er wel voor betalen maar op het radioforum heb ik t al eens gevraagd en ze zijden als je nog een keer gewoon maar gaat vragen word je verbannen
Floris,

Dan zal het ten behoeve van een internetradiostation zijn begrijp ik?

De reden van de ban is waarschijnlijk dat men daar nogal vaak dezelfde vraag krijgt en/of een vraag waar men niets mee kan. Slecht onderbouwd, of er wordt nogal aangedrongen op een antwoord. Wellicht is dat gebeurd?

Probeer je vraag te stellen met foto's, wat heb je zelf al wel/niet geprobeerd enzovoorts. Hierdoor kunnen de bollebozen op dat forum gerichter antwoord geven. Maar wat beterft de mengpaneelaansluitingen moeten we je hier ook wel vooruit kunnen helpen lijkt me.

Als ik je vraag lees moet je twee separate uitgangen hebben op je PC om zo los van elkaar, twee players op je PC te kunnen bedienen elk met hun eigen schuif.

Dit betekend iig. dat je al moet werken met ofwel 2 geluidskaarten ofwel een geluidskaart die zo'n functie aan boord heeft. Ben bang dat je dan al snel een kaart van M-Audio of Digigram krijgt welke zo'n slordige vanafprijs van € 500,- hebben.

Wat betreft het 'knopstarten' van de players, want zo heet het als je een player wilt starten als je je schuif omhoog gooit of op een startknop op je mengpaneel drukt, is het zo dat een Behringer dx2000usb dit niet standaard aan boord heeft. Je zult hier dus ofwel knoppen in moeten maken ofwel microschakelaars onder de schuiven moeten plaatsen om dit mogelijk te maken.

Kijk maar eens op http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=26675 voor het inbouwen van knopstart
en op http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=26673 voor het inbouwen van faderstart (Zelfs speciaal voor jouw mengpaneel gemaakt!)

Anders gebruik de zoekfunctie op radioforum met de zoektermen 'knopstart' of 'faderstart'

Ik heb je hopelijk een beetje op weg geholpen; er is natuurlijk ook wel wat werk dat je zelf kan doen.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Mocht het om internetradio gaan. Let op, je hebt dan ook met auteursrechten op de uitgezonden muziek te maken.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#6 Bericht door florisboekee »

oke
ja ik heb microswitches onder de faders gezet
en zelf zat ik te denken aan 2 maya44 geluidskaarten (als je daat tenminste mee kan wat ik wil
bedankt voor de hulp

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#7 Bericht door PE2AAB »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Mocht het om internetradio gaan. Let op, je hebt dan ook met auteursrechten op de uitgezonden muziek te maken.
Jep je moet zowel rechten betalen aan http://www.sena.nl alsook aan http://www.BumaStemra.nl
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#8 Bericht door pa1bjs »

Winamp heeft een mooie functie hiervoor, shoutcast

groet
Bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#9 Bericht door florisboekee »

hoi
ik heb een m-audio delta 1010lt gevonden maar hij zit niet in een ding hé ?
het is gewoon een kaart maar moet die dan in je computer ofzo?
ik snap het niet helemaal maar ik wil wel een goede geluidskaart het maakt dan niet uit dat ie zo duur is dat is beter dan 4 keer een nieuwe kopen
dus weet iemand dat hij ergens in zit?
tenzij je hem in je pc moet stoppen

Theo

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#10 Bericht door Theo »

florisboekee schreef:oke bedankt
het word niet illegaal ik ga er wel voor betalen maar op het radioforum heb ik t al eens gevraagd en ze zijden als je nog een keer gewoon maar gaat vragen word je verbannen
Dat komt omdat je je de vraag lukraak weer stelt, als je topic gesloten is geworden. :D
De zoek functie op radio forum, had je zo je antwoord kunnen geven.
Maar heb je niet gedaan, gezien de vraag nu hier :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#11 Bericht door PE2AAB »

florisboekee schreef:hoi
ik heb een m-audio delta 1010lt gevonden maar hij zit niet in een ding hé ?
het is gewoon een kaart maar moet die dan in je computer ofzo?
ik snap het niet helemaal maar ik wil wel een goede geluidskaart het maakt dan niet uit dat ie zo duur is dat is beter dan 4 keer een nieuwe kopen
dus weet iemand dat hij ergens in zit?
tenzij je hem in je pc moet stoppen
Uh,

Stel deze vraag nog eens opnieuw en gebruik leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen. Ik kan hier even geen wijs uit helaas.

Klik ook eerst eens op 'Voorbeeld', lees je stukje eens aandachtig door en als alles goed lijkt klik je op 'Bevestig'.

Dit is niet om je te sarren maar gewoon om de vraag duidelijker te krijgen. Als je de tijd neemt voor je verhaal wordt alles een stuk duidelijker ;-)

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#12 Bericht door PE5PVB »

Heb even dat programma geinstalleerd. Ik kan bij de configuratie voor player a en b een aparte uitgang selecteren.

Zorg dus dat je een geluidskaart hebt met meerdere analoge stereo uitgangen. Je kunt ook simpelweg 2x de M-audio Audiophile 2496 gebruiken. Prima geluidskaart en dan is je probleem opgelost.

florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#13 Bericht door florisboekee »

hallo bedankt voor de hulp en we gaan toch voor de m-audio delta 1010lt nou ik vertel het maar vast dit komt er in onze studio

4 pc's//2 behringer dx2000 mengtafels ///1 telephone hybrids////xkeys toetsenbord///4 microfoons///

software////// mAIRLIST voor de live uitzendingen /////dac cartwall voor jingles efectten enz.////sam broadcaster voor de automatisering(s'nachts dus)

indeling van de pc's

pc1:mAIRLIST live uitzendingen
pc2:dac cartwall voor jingles en efectten
pc3:sam broadcaster 4 voor automatisering
pc4: simplecast/server/enz

indeling mengpanelen

mengpaneel 1:
2 mic kanalen
stereo kanaal1:mAIRLIST player a
stereo kanaal2: mAIRLIST player b
stereo kanaal3:dac cartwall 1
stereo kanaal4 dac cartwall 2
stereo kanaal5: midi controller

mengpaneel 2

2 mic kanalen
stereo kanaal1: cd speler
stereo kanaal2: cd speler
stereo kanaal3: sam broadcaster1
stereo kanaal4: sam broadcaster2
stereo kanaal5: telephone hybrid

xkeys toetsenbord komt aan het mengpaneel en aan de pc

geluidskaarten: ik weet niet hoeveel ik er nou nodig heb maar het word(en) m-audio delta 1010lt's

iedereen bedankt voor de hulp zodra het klaar is komen er foto's en ik maak dan ook wel een filmpje

gr floris

oja als iemand denkt NEE dat klopt of kan niet van hoe de indeling nu is moet je het wel ff zeggen :D :D

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#14 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Floris,

Jullie hebben zeker een flinke sponsor? :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

florisboekee
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2011, 21:41

Re: mengpaneel op mAIRLIST

#15 Bericht door florisboekee »

valt best wel mee toch?
het is samen 1800 euro en dan heb je een complete studio en dan ook echt met alles
dus ik vind dat het wel mee valt

Plaats reactie