Toets opdruk.

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
counterstrike
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2011, 15:05

Toets opdruk.

#1 Bericht door counterstrike »

Ik heb hier een ontvanger waar door veelvuldig gebruik de opdruk van de toetsen is afgesleten. Ik zal vast niet de enige zijn en vraag me dan ook af of iemand een methode kent om de opdruk weer aan te brengen.

Met vriendelijke groet,
Peter

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Toets opdruk.

#2 Bericht door PA2LAD »

counterstrike schreef:Ik heb hier een ontvanger waar door veelvuldig gebruik de opdruk van de toetsen is afgesleten. Ik zal vast niet de enige zijn en vraag me dan ook af of iemand een methode kent om de opdruk weer aan te brengen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Als het grote toetsen zijn zou je het eens kunnen proberen met tape van een machine waar je tekstbandjes mee kan maken. Er zijn bandjes waarbij je de letter in een kleur op een doorzichtige achtergrond kan printen. B.v. zwart op clear, rood op clear. Het formaat van de karakters kan je op de machine vaak zelf kiezen.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Toets opdruk.

#3 Bericht door PE7EB »

De aloude wrijfletters (als je er nog aan kunt komen) daarna afdekken met een laagje blanke lak.
Wel van te voren uitproberen of de lak niets aantast.
Andere optie is eens gaan zoeken/googelen naar decals voor de modelbouw, daar is ook wel het e.e.a. te vinden, in combinatie met applicatie vloeistof en een beschermlak.
Snuffel eens in de Modelbrouwshop en dan speciaal bij "decalpapier".

Suc6
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

counterstrike
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2011, 15:05

Re: Toets opdruk.

#4 Bericht door counterstrike »

Bedankt mannen, hier kan ik wel wat mee.

Ik ga eens even experimenteren en hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Peter

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Toets opdruk.

#5 Bericht door coolepascal »

Ik heb hier zo'n verf stift (Edding type 7xx dacht ik zoek ik morgen wel even op) dat is zo'n ding waar ze vroeger teksten mee op printplaten schreven.
dat lijkt me een prima oplossing
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

daan
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2009, 19:51

Re: Toets opdruk.

#6 Bericht door daan »

mmmmmm ja kalf verdronken en dan haha maar even serieus is er evt een optie om bv dit te voorkomen dmv een folie '[doorzichtig} en niet knopppen text oplossende lijm iemand tips ??
tnx

Plaats reactie