Helm Set voor de Yaesu VX3

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Helm Set voor de Yaesu VX3

#1 Bericht door PD0MV »

Hallo Allemaal

ik heb een helm set voor de Yaesu VX3 portofoon, moet alleen nog is kijken voor de stroom toevoer voor extern om 2 a3 watt uit te kunnen komen

3watt 2m en 2 watt 70cm op hoog vermogen

ik heb een accu van 6 volt en 1300 mA

moet ik alleen nog even een selfde stekkertje hebben wat ok op de oplader zit of netvoeding net hoe je het zegt.

om dus het hoge vermogen aan te kunnen want de accu intern is niet zo zwaar die 3,7 V en 1 Ampere geladen is hij 4 volt, dus zodoende.

Maar dat gaat wel lukken.

73 PD0MV

>> Moderatie: bericht verplaatst naar andere rubriek
Ik ben ook maar een mens :wink:

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Helm Set voor de Yaesu VX3

#2 Bericht door PE1RIK »

Misschien is alleen het vinden van een goed passende DC-plug een probleem. Mijn ervaring is dat veel fabrikanten net niet de originele maten gebruiken.
Voor mijn FT-817 moest ik ook goed zoeken bij de lokale electro-handelaar voor de juiste maat.

Tip: denk aan een haakse plug, ik denk dat dat onder je motorjas makkelijker weg te werken is.

En oh ja, wil je ons op de hoogte houden van je ervaringen? Ik heb zelf ook een VX3. Maar ook met andere porto's heb ik de ervaring dat die dingen bij hoog vermogen nogal heet kunnen worden. En ik ben benieuwd hoe de VX3 zich gedraagt op hoog vermogen en mogelijk weggestopt in een jaszak (oid).

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Helm Set voor de Yaesu VX3

#3 Bericht door PD0MV »

PE1RIK

De yaesu op hoog vermogen, wordt het wel warm intern, maar ik gebruik gewoon laag vermogen, met een Diamond SRH36 met SMA connector. van 36 cm lang, het is een dunnen spriet en heeft iets versterking in de 2 amateurbanden voor 70cm en 2m van 2,13dB.

en dat werkt goed, hij vertserkt ook iets van het signaal wat van de repeaters af komt.

ik heb zelf nu een Bluetooth headset erbij gewoon voor de PC etc, maar ik probeer iets e vinden dat je doormiddelvan een vox schakeling gebruik kan maken van bluetooth headset samen met de VX3 van yaesu, het leukste is zelf maken, want het heet niks voor niks experimenteel radio onderzoek :P


als ik wat vind wat nuttig kan zijn dan geef ik het wel door op dit forum.

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Helm Set voor de Yaesu VX3

#4 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Helm Set voor de Yaesu VX3

#5 Bericht door PA2LAD »

PA3CH schreef:Kijk 'ns naar de motorrijders van politie en ambulance.
Hoe die mensen het opgelost hebben :idea:
Kan ik kort over zijn: met een krulsnoer en dikke connector vast verbonden met het radiomateriaal. Op verbindingen via C2000 mag geen bluetooth worden toegepast.

Plaats reactie