Voeding continu aan?

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Voeding continu aan?

#16 Bericht door PE7EB »

Volgens mij is het toch net iets anders:
- bij een "startup" wordt de CPU gereset, en deze haalt daarna de data weer uit de EEPROM
- bij uitschakelen schrijft de CPU de data naar de EEPROM en gaat in daarna "slaapstand"

Ik blijf het vreemd vinden dat de gegevens verdwijnen :?
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5110
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Voeding continu aan?

#17 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ruben,

Maak van RTX even TRX, want dit bedoel je waarschijnlijk.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PD3RB - Ruben
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011, 13:38
Roepletters: PD3RB

Re: Voeding continu aan?

#18 Bericht door PD3RB - Ruben »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Ruben,

Maak van RTX even TRX, want dit bedoel je waarschijnlijk.
Excuus, door het snelle typen verwar ik altijd. Bij deze aangepast!!

Volgens mij is het toch net iets anders:
- bij een "startup" wordt de CPU gereset, en deze haalt daarna de data weer uit de EEPROM
- bij uitschakelen schrijft de CPU de data naar de EEPROM en gaat in daarna "slaapstand"

Ik blijf het vreemd vinden dat de gegevens verdwijnen

Naar aanleiding van je bijdrage nog eens goed gelezen en nagedacht. Dit zou dan wel weer werken als een PC. Zodra je backup batterijtje leeg is, komt je BIOS terug in de fabrieksinstellingen. In dat geval zou een backupbatterij wel weer de oplossing zijn.
Ik zal hier en daar eens wat gaan testen. De bevindingen zal ik dan posten. Het is in ieder geval erg vervelend, maar we komen er wel!!

73

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voeding continu aan?

#19 Bericht door PE1PQX »

@Ruben: Ik heb hier ook een TM-V7, en als ik daar de spanning van af haal (tranceiver aan of uit, maakt geen verschil), blijft de laatste instellingen en het geheugen gewoon bewaard gelijk bij normaal uitschakelen.
Voor zover ik weet is er maar één manier om deze set te resetten: reset switch achter het display indrukken.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PD3RB - Ruben
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011, 13:38
Roepletters: PD3RB

Re: Voeding continu aan?

#20 Bericht door PD3RB - Ruben »

Vandaag eens de Kenwood open gemaakt en het blaaspistool er door gehaald. Zodra ik de set uitzette, was ik al mijn instellingen kwijt.
Tevens heb ik de behuizing schoon gemaakt. Er zitten twee contacten op de printplaat die contact maakt met de behuizing. Deze ook goed schoon gemaakt. Als laatste zat er een beschermingsplaatje van plastic in het paneel waarop het display zit. Deze heb ik verwijderd, er zat een een deukje in van het resetten. Het resetknopje is erg gevoelig, dus deze kan ook nog de oorzaak van het resetten zijn geweest.
Nu heb ik een aantal tests gedaan, en het ziet er positief uit. Ook met de voeding uit, blijven de instellingen in het geheugen staan.
So far so good!!
In ieder geval een ieder bedankt voor het meedenken!!

Plaats reactie