Xenon in de auto?? STORING!!

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD2VCC
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:46
Locatie: Veghel

Xenon in de auto?? STORING!!

#1 Bericht door PD2VCC »

Hallo ik heb een probleem waar over ik nog niet iets heb kunnen vinden op dit forum. Wie kan mij hier mee helpen.

Ik heb een nieuw setje gekocht (FT-7800) en sluit het in de auto aan en alles werkt perfect. Om een en ander te testen ga ik een rondje rijden. Daar ik overdag ook mijn verlichting aan heb kom er ik direct achter dat waneer ik de verlichting aan zet er een enorme storing S9++(onzuivere ruis) op de set te horen is en deze verdwijnd omiddelijk waneer ik de verlichting weer uit schakel. Wie heeft hier ervaring mee en dan vooral wie heeft hier een oplossing voor.

Met vriendelijke groet Clemens PD2VCC

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

#2 Bericht door PD5DJ »

Xenon lampen werken op een HV spanning van +/- 150v en een ontstekings spanning van 30kv.
De inverter die voor deze spanning zorgt is de boosdoener.. je zult waarschijnlijk alle bekabeling van de verlichting zien te voorzien van ferriet..
Al betwijfel ik of je bij de bekabeling kunt komen, aangezien alles hermetisch afgeschermd is ivm de hoge spanning.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

PD2VCC
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:46
Locatie: Veghel

#3 Bericht door PD2VCC »

Hoi nou das in ieder geval iets ga toch eens kijken of ik er niet toch bij kan komen. In ieder geval bedankt voor je reactie Bjorn groeten Clemens

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#4 Bericht door Steef »

Als je pech hebt, zit er een hf vsa in. Net als in nieuwe TL armaturen.

Die ga je niet ontstoord krijgen.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

Meld het eens aan bij de EMC commissie.
Misschien hebben hun al meer info omtrent dit onderwerp.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

PD2VCC
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:46
Locatie: Veghel

#6 Bericht door PD2VCC »

Hallo Steef bedankt voor je reactie Laten we maar hopen van niet anders heb ik wel heel veel pech hahaha

Hoi Wim Heel erg bedankt voor je reactie. Dat zal ik zeker doen met vriendelijke groeten Clemens

Plaats reactie