info omtrent Honda 10i

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
on4gin
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 nov 2009, 21:58
Locatie: Erpe
Contacteer:

info omtrent Honda 10i

#1 Bericht door on4gin »

Iemand ervaring of een 8 jarige honda 10i nog interessant is om aan te kopen ( voor 250€) als tweedehands.
Volgens eigenaar heeft hij praktisch niet gebruikt geweest....

Ik zie ook dat je al een nieuwe kan kopen van het merk "Hecht" 4 takt 2000w continue, piek 2.2 kw, geluidsloze digitale inverter met 0 - sinus idem honda EX20I ( 63dB) 570€
of iemand ervaring met Kipor 2000w?
_________________
73's de Gino - ON4GIN
IC-7610 / IC-9700
Hex beam 6-20m - GP-98N

PE1OJR
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2010, 22:26

Re: info omtrent Honda 10i

#2 Bericht door PE1OJR »

Mijn ervaring met de honda 10i is positief. Hij is veel stiller door de inkapseling van de motor, drinkt gewoon uit de pomp omdat het een viertakt is en de mijne start altijd ook als hij een jaar stil heeft gestaan. Belangrijk voor de amateur is de spanningsregeling. Deze is beter dan de chinese rommel

250 euro is geen gekke prijs. Nieuw zijn ze rond de 1000 euro te koop

Tjeerd PE1OJR

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 348
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: info omtrent Honda 10i

#3 Bericht door PG7VG »

Als je her en der leest op internet zit je met een Honda altijd wel goed ( met een nieuwe dan....tweedehands is natuurlijk afhankelijk van het eerdere gebruik)
Ik heb ook eens lopen zoeken op Kipor en dat heeft me doen besluiten die "gok" niet te wagen.
Het prijsverschil nieuw is fors maar liever een kwaliteitsproduct dan een product waar ik me aan ga ergeren.
73, Peter.

Gebruikersavatar
on4gin
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 nov 2009, 21:58
Locatie: Erpe
Contacteer:

Re: info omtrent Honda 10i

#4 Bericht door on4gin »

Ben ook nog wat gaan zoeken en die Kipor zal wel goed werken maar de Sinussen das wat anders.

Ik heb dit hier gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=cU5hLnnJpiE
_________________
73's de Gino - ON4GIN
IC-7610 / IC-9700
Hex beam 6-20m - GP-98N

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1014
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: info omtrent Honda 10i

#5 Bericht door PD5DJ »

Ik ben ook in het bezit van een 10i, zeer fijne generator.
Zeer "stil" en weegt ook niet zwaar..

Qua performance doet hij erg goed, kan goed overweg met snelle wisselende belastingen. denk aan SSB/CW met wat zwaardere Eindtrap
Ik gebruik er alsnog wel een netfilter achter om het zo veel mogelijk rustig te krijgen.
Met zijn kleine tankinhoud, dacht iets van 2.5l kan ik toch een hele middag met een paar man lol hebben :)

Elk jaar breng ik hem naar de honda dealer voor (agrarische machines).. en krijgt hij een knappe onderhoudsbeurt.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Plaats reactie