Thijzer schreef:
Ik heb zo'n schakelende voeding van HAMshop geloof ik, schakelende voeding met twee metertjes. Je kunt zelfs de frequentie van de chopper wijzigen zodat hij niet irritant piept. Kostte destijds € 65,- voor 25 Ampère of zo. Nu hebben ze die niet meer, hebben de K-PO vergelijkbare zonder metertjes.
Die van MFJ is weliswaar kleiner, maar dat gaat ergens ten koste van. MFJ kennende hebben ze daarin een brakke keuze gemaakt...

Ach welnee Thijzer,
Deze voedingen worden allemaal in het verre oosten gemaakt, ander frontje/naam erop en we hebben weer een ander merk, zoals deze b.v.
https://www.gigaparts.com/jetstream-jtps31ma.htmlDe meeste voedingen op de EU-markt zullen intern ook wel omgeschakeld kunnen worden tussen 110/230V echter ik wil zelf niet gaan knoeien in zo'n apparaat (+ dat er weinig/niets over te vinden is

)
En andere optie is wellicht toch knutselen aan een geschakelde server voeding, die dingen zijn incl. verzending voor zo'n € 30 wel te vinden en dan heb je zo'n 460 Watt (12/36~38A) die dan alleen nog moeten worden gemodificeerd richting de 13.8V (meestal door de OVP beperkt tot 13.6V) zijn lekker licht (< 1.3 Kg) maar dan moeten er nog wel wat connectoren/schakelaar aan, daarmee kom je ook weer aan/over het gewicht van de MFJ-4230MVP...
Het voordeel is wel dat zo'n Server-Psu gewoon tussen de 100~240V werkt, dus een schakelfout kan je zelf niet maken
73 de Frank