contra 8 polige mike plug

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd0kym

contra 8 polige mike plug

#1 Bericht door pd0kym »

ik weet niet of dit in de juiste topic staat , dat zien we later dan wel .
ik zoek een contra 8 polige mike plug wat je bv gebruikt bij het verlengen van de mike kabel .
met andere woorden is het een 8 polige chassis deel maar dan voor op een kabel .
weet iemand of die er zijn ( denk het wel ) en waar die te krijgen zijn ??

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: contra 8 polige mike plug

#2 Bericht door PE1PQX »

http://www.elektro-rama.nl/contents/nl/ ... uggen.html

Even zoeken in dit rijtje..
(Let op: plaatjes kloppen niet helemaal met het artikel)
Grt, André
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3AMZ
Berichten: 346
Lid geworden op: 27 apr 2008, 23:46

Re: contra 8 polige mike plug

#3 Bericht door PA3AMZ »

Prima ervaring met deze: portovrij.

pd0kym

Re: contra 8 polige mike plug

#4 Bericht door pd0kym »

hartelijk dank voor de reacties , nu ik de technische benaming van die plug weet is makkelijker zoeken .
en heb ik er inmiddels 2 besteld .
let wel op de prijs per internet site , daar zitten grote verschillen in , soms wel de helft .
ik heb ze nu bij Elektronicagoedkoop.nl besteld , kosten incluus verzenden 7.96 euro
bij elektro-rama 12,85 .
ik vind dat nogal een groot verschil voor 2 connectoren

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: contra 8 polige mike plug

#5 Bericht door PA3HMP »

als je op e-bay kijkt vind je ze vaak nog goedkoper (en dan zie je goed wat ze hier voor winst maken) ik gebruik een dergelijke contra kabeldeel al jaren als verlengsnoer tussen de mic.

pd0kym

Re: contra 8 polige mike plug

#6 Bericht door pd0kym »

en dat is niet alleen met dit soort dingen maar ook auto onderdelen .
zo moest ik eens een nieuwe benzine pomp hebben voor een Peugeot , ik naar de dealer toe , de magazijn medewerker zij tegen mij dat ik maar moest gaan zitten als ik de prijs zou horen .
de pomp moest ruim 400 euro kosten . dit vond zelfs de medewerker zoveel dat hij mij een adres gaf van iemand die de zelfde pomp had , kosten daar 200 euro !!!
vervolgens vertel ik dit verhaal aan mijn broer die een eigen bedrijf heeft in hydrauliek en mechanische aandrijvingen , hij vroeg mij om wat voor pomp het ging , en vervolgens pakt hij een bosh catalogus van de plank met daar in de zelfde pomp , voor nog geen 80 euro !!! en dan werd er nog aan verdiend .
dus tussen bosch en de peugeot dealer zit ruim 320 euro winst op een onderdeel van 80 euro :evil:
als ik dan nog de winst van bosch mee reken zit er ongeveer 360 euro winst op een pomp van 40 euro

Plaats reactie