Prijs scan batterijen

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Prijs scan batterijen

#1 Bericht door PC1TK »

Voor mijn microfoons en meet apparatuur inclusief elektronische gitaar tuner gebruik ik al jaren batterijen van de Lidl .
Of als mijn eega daar toevallig is van de Aldi . Ik had daar nooit problemen mee . Ook in de rook melders zitten ze .
Was wel gek van Duracell omdat ik het idee had dat die niet zo snel leeglopen , tot pijnlijk moest ontdekken dat dat niet zo was .
Dat ze langer mee gaan is wat mij betreft een fijt . Maar prijs verschil / levensduur haal ik er niet uit .. maar daar zal elk anders over denken .
En men moet dan ook dat kopen waar men zich het best bij voelt .. denk ik ...

Maar ik kreeg plotsklaps problemen met die 9 volts blokjes van de lidel . Normaal kan ik mij niet herinneren wanneer ik de batterij verving in mij ouwe zeer trouwe en geliefde Sadelta . Maar dat ik ze minimaal een jaar lang en meer gebruikte was een fijt . Maar nu verving ik ze om de 2 maand , maar moest de volume knop al na 2 week omhoog . Werkte met mic gain vol open die normaal dicht stond . Tja . . dan maar naar de Kruidvat voor een Duracell . Werd ook niet beter van . Mijn Sadelta dan toch stuk ? Die aansluiting op de 9 volt blokje was ook wel behoorlijk goor . Rogier piep deed ook al niet meer. Dus uit elkaar maar draadje los naar de schakelaar van de Roger piep en aansluiting op 9 volt batt vervangen . Snel effen testen met voeding van af mijn laboratorium voeding en of ik AUB de modulatie zachter wou zetten . Zou dat nou alleen komen door ??

Nee dus ... Duracell der weer in en weg modulatie .. Belast meten en het zakte als een pudding in elkaar . De oplaatbare 9 volt er maar in gezet .
En op de weg naar onze cursus vertelde ik dit aan mijn maten . En krijgt te horen dat ze bij een winkel keten ( De partner van een van mijn maten werkt daar ) er achter zijn gekomen dat de nieuwe prijs scanners de batterijen om zeep helpen . En dat men bij veel fialen de batterijen buitten de kassa om scannen op de ouderwetse manier . En ja zo een nieuwe manier van scannen gebruiken ze ook hier bij de Lidl en ook bij die kruidvat toen ik de Duracell daar kocht . Het is of een magnetisch veld of electronics veld wat de barbarijen om zeep helpt maakt ook niet uit nu ze op de oude manier scanner gaat het goed .

Dus ik naar een bouw markt toe waar ze alles met zo een ouderwetse hand scannertje scannen en alleen longlife Duracell 9 volt blokjes verkopen voor bijna 9 euro en deze zit nu al weken lang in mijn microfoon .
Vraag mij af of er meer deze ervaring hebben of gehoord hebben van dit probleem .

Mijn eega voegt er wel aan toe dat ze hoopt dat laatste gekochte batt ook heel lang mee gaat ..
Toen ik betaalde bij de kassa vroege ze . HOE VEEL ?????? ............ dat zullen wel meer bekend voor komen .
Je hoort zelden als we afreken in een dames kledingswinkel . Gek he ..... ( kijkend over mijn schouder of ze nu weg is link onderwerp )

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Prijs scan batterijen

#2 Bericht door pa0ejh »

Fijt is een Medische term, een aandoening aan Vinger of Teen nagels, fijt is nu feit, een feit dus...

Maar goed, ik snapte eerst niet wat je met nieuwe Scan bedoelde, maar ik pak net een BitSetje uit, en zie
in de verpakking een RFID plakkertje zitten, zo'n vierkante spoel die aan de kassa door een HF veld wordt vernietigd, dan kun je langs het 'poortje' lopen zonder dat er alarmbellen afgaan...

Die poortjes staan er al lang, maar las op de deur bij de ingang, dat Maandag en Dinsdag de LIDL gesloten is
ivm. verbouwing, misschien gaan ze dan de kassa's en nog meer, ombouwen naar de nieuwe scan methode...

Bedankt voor de tip, ik koop ook altijd batterijen bij de LIDL en ben er dik tevreden mee....
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Prijs scan batterijen

#3 Bericht door PC1TK »

Bedank voor de Nederlandse les .. zal er vast niet beter van worden want ik ben ouderwets woordblind .
Mijn oude Nederlandse leraar zou zeggen dat het verspilde moeite is .... morgen is die het weer kwijt . En helaas dat is zo .. denk zelfs over een uur al .
Een zwaar auto ongeluk ( 7 jaar oud ) en comateuze toestand is daar zo goed als zeker de schuld van . ( en nou maar hopen dat het foutloos geschreven is want ik had al nooit wat met Nederlandse lessen ) . Ter aan vulling ik zie niet wat er staat maar ik zie wat ik denk wat er staat ..... wat nog een leuke uitdaging is op 3 september als ik examens moet doen , maar tot zo ver lukt het erg goed . Maar tot mijn 16de heb daar therapie , onder ,zoeken en testen voor gehad en daar na gaven ze het op . Dus ik kan ook niet beloven dat het laatste is wat je zou moeten verbeteren .. Dit staat waarschijnlijk ook vol want deed er maar 30 minuten over dat eerste geloof ik een anderhalf uur .. En denk toch altijd dat ik alles er uit gehaald heb . Kan der erg goed over .. daar was de jaren lange therapie dan wel weer goed voor .

Maar tot zo ver begreep ik dus heel maal niet wat die nieuws prijs scan moet voor stellen en waarom het de batterijen zou verprutsen .
Ik kom ook zelden zelf in winkels .. zag wel zo een plaat waar men de spullen over heen trok maar wat dat deed wist ik niet .
IK dacht dat het altijd gewoon de streepjescode scande . Maar ja dat kan geen Batt om zeep helpen .

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Prijs scan batterijen

#4 Bericht door pa0ejh »

Ohh Johny, spijtig te horen dat je dit is overkomen, ik wens je in ieder geval veel succes met je examens...

De gewone kassa scant de streepjes-code en kan ook nog gewicht wegen, als er een tros bananen op ligt...

De nieuwe kassa zal daarnaast ook nog de Chip in een verpakking uitschakelen, en dat gebeurt met een Hoogfrequent signaal.

Ik heb een afbeelding van die verpakking gemaakt, je ziet in het midden die vierkante Sticker, dat is een spoel met condensator, een resonantie kring, die wordt door de Kassa onklaar gemaakt, als iemand die in zijn zak zou steken, en er mee naar buiten loopt, moet hij langs die poortjes waar de Chip wordt gedetecteerd en zal er een alarm afgaan, omdat de Chip dus niet onklaar is gemaakt....
RFID.png
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Prijs scan batterijen

#5 Bericht door andre »

naast jou probleem van onklaar gemaakte batterijen bij de kassa Johnny, is er recentelijk een uitzending geweest "keuringsdienst van waarden" (NPO)welke geheel gewijd was aan batterijen.
Strekking van die uitzending was dat vrijwel alle batterijen die in Nederland worden verkocht uit een en dezelfde fabriek uit Duitsland komen Deze zijn getest, en het resultaat was verbluffend....Long live batterijen waren maar een fractie beter als de low budget van even welke kruidenier. Allergrootste verschil zat hem in de prijs........
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Roy pd8rw
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Prijs scan batterijen

#6 Bericht door Roy pd8rw »

Allergrootste verschil zat hem in de prijs.......


Ik heb die uitzending gezien.. varta .. duracell , het huismerk van de lidl enzzzzz kwamen inderdaad uit de zelfde fabriek.. en de directeur bleef maar geheimzinnig doen :lol:
Zelfs in levensduur deed het slechts een enkel uurtje voor mekaar onder in de test..

Hier zouden ze zeggen : oh kelje das goeie handel....

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Prijs scan batterijen

#7 Bericht door PC1TK »

Ja deze uitzending was voor mij voor al het bewijs dat we nog meer moeten op letten wat er op Ned 1 2 en 3 uitgezonden word , en we te vaak blijven hangen op de commerciëlen want ik had ook dit weer compleet gemist .

Maar met batterijen had ik indedaad nooit veel verschil behalve die van de Ikea ... die waren echt slecht HEEL erg slecht .
Die begonnen al leeg te lopen in de verpakking .Hadden geld te goed van Ikea en de houdbaarheid datum daar van verliep en op gemaakt aan batterijen .
Dat heeft nog al wat schaadde veroorzaakt in twee maand tijd . Ik pakte nieuwe uit de la en zag dat ze gelekt hadden . Had er helaas al een paar in gebruik .

Maar met oplaadbare batterijen heb ik toch wel een duidelijk voorkeur . GP ... ik heb in mijn Uniden UBS 3500 3 van 2300mAh ...
En als reserve gebruik ik 2 x 3 2500 mAh van Tronic .. ( Aldi) . Vrijdag op de TT dit jaar van 7:30 tot een 18:30 de twee setjes Tronic nodig gehad toen we in de auto stapten en net goed en wel de snel weg op draaiden zag ik dat twee setje ook leeg waren . Zaterdag begon ik met de GP batterijen , Die hebben het van af 6:00 ( ja zo vroeg zijn we er al ) tot 18:30 volgehouden een keer uit de file hoorde ik de verkeersbegeleiding nog net zeggen dat de file was op gelost en toen was die leeg .

MAAR ... gezien het prijs verschil toen hoor jij mij niet klagen over die van Tronic .
Vermoed dat de 2500 wat te positief in geschat was . Gebruik van zelfde merk een 9 volt blok oplaadbare vaak in mijn gitaartuner want vergeet die nog al eens uit te doen . Die kan zeker wel 24 uur aan staan .

Maar vraag me nu wel af ... hoe werden die gescand .
Want die 9 volt kwam bij de oude vestiging weg met zo wie zo de oude kassa's .
Maar als dat echt zo is en ik ga daar toch wel van uit . raar dat dat dan niet meer de aandacht krijgt .
Weet dan nu van een winkelketen dat ze met name in noorden hier met dat probleem bekend zijn .

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Prijs scan batterijen

#8 Bericht door andre »

Let dan nog wel even op de low budget oplaadbare penlite die het en daar op radio beurzen worden aangeboden :mrgreen:

NH AA 3800mA....Heel snel voorbij lopen als er CFL opstaat...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pd1nl
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 mar 2011, 01:35

Re: Prijs scan batterijen

#9 Bericht door pd1nl »

Dit is iets voor de Mythbusters: Kan je met een HF veld batterijen kapot maken?

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Prijs scan batterijen

#10 Bericht door PA3HMP »

Wat wel gebeurd is dat de batterijen van de goedkope winkels van een heel andere samenstelling is, je merkt het meteen aan het gewicht, de een batterij is de andere niet, dus dan denk je goedkoop uit te zijn met je euroknaller batterij en dan kom je er achter dan ze 10 keer korter meegaan :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Prijs scan batterijen

#11 Bericht door PD4NX »

Johny schreef:Ja deze uitzending was voor mij voor al het bewijs dat we nog meer moeten op letten wat er op Ned 1 2 en 3 uitgezonden word , en we te vaak blijven hangen op de commerciëlen want ik had ook dit weer compleet gemist .
Ik word blij van deze opmerking (hoewel de publieke omroepen ook zwaar afhankelijk zijn van reclame en kijkcijfers).

Vanavond Ilonica Smeets bij "Zomergasten". Verheug me nu al. 8)

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Plaats reactie