Advies voor motor rijder

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Advies voor motor rijder

#1 Bericht door PC1TK »

Ik heb een familielid die een zeer uitgebreide Honda Goldwing bezit . Kan via een interen systeem praten met zijn passagier hoort zijn navi in zijn helm das alle maal draadloos via bluetooth . Maar heeft ook standaard een CB set aan boort die hij compleet bedient via het stuur .Maar niet werkt op zijn helm Micro en Oortjes Op de TT trof in een Goldwing bezitter uit Oosterrijk die waarschijnlijk de zelfde uit voering had .. ECHTER ... werkte het wel via zijn via zijn helm .

Nou zoek ik dus voor mijn neef een zelfde soort oplossing maar kan totaal niks vinden .
Motor rijders hier die wellicht een idee hebben tot wat mijn neef zich moet wenden ? Men kan hem wel veder helpen .. maar dan werk der rest niet meer dat word dan uit geschakeld . Nou is het contact met zijn kinderen die vaak mee gaan hem erg belangrijk .

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: Advies voor motor rijder

#2 Bericht door Hans PE1KWH »

Dat is wel een bekend probleem hoor.

Bluetooth is nou eenmaal ontwikkeld als point to point verbinding. Point to Multi-point wat je kennis wil is niet zo maar mogelijk.

Mijn baas heeft toevallig ook een Goldwing en hetzelfde probleem gehad. Wilde zijn navi, radio en communicatie met z'n maten allemaal via Bluetooth.
Hij is daar ongeveer driekwart jaar mee bezig geweest.
Ik weet niet welk systeem hij nu heeft maar het werkt als ik het goed heb begrepen.
Zal het volgende week voor je navragen.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Advies voor motor rijder

#3 Bericht door PC1TK »

Al vast bedankt !

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: Advies voor motor rijder

#4 Bericht door PH1Z »

Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

Plaats reactie