na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#1 Bericht door PE1LGW »

Mogelijk een nieuwe stoor zender in in huis.
Kleine adapter die intern gebruik maakt van frequenties tussen de 30 en 300 Mhz

http://tweakers.net/nieuws/93366/bedrij ... ebben.html

PE1LGW

PS leuk kado voor de feest dagen,misschien ook niet.
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#2 Bericht door PA2OLD »

Tja het is om gek van te worden... :cry:
Als deze techniek aanslaat zullen er wel meer producten verschijnen, opladers voor tablet's, telefoons en misschien zelfs wel hoog vermogen voedingen in PC's enz...
Er moeten over de gehele wereld toch een paar miljoen amateurs zijn, kunnen de overkoepelde organisaties zoals de IARU nu helemaal niet daar aan doen?
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#3 Bericht door PD9CN »

Inderdaad je wordt er niet goed van :evil:
Maar dit moet toch eerst goedgekeurd worden voor dat de consument het mag gaan gebruiken!?
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#4 Bericht door andre »

Europa heeft recentelijk besloten dat binnen enkele jaren alle nieuwe opladers van telefoons universele aansluitingen moeten hebben zodat met een enkele adapter ALLE telefoons moeten kunnen worden opgeladen. Ik kan me zo voorstellen dat daar weer fabrikanten inspringen om tegen minimale kostprijs, maximaal rendement te kunnen bewerkstelligen.
Zou kunnen betekenen dat er binnenkort nog veel meer van die dubieuze zooi op de markt wordt gebracht, temeer de EU nog niet voorziet in complete regelgeving omtrent alle nadelen hiervan.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#5 Bericht door Vertrokken »

Er zit een EU-vreemde stekker aan, dus zo'n vaart zal het niet lopen :lol:

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#6 Bericht door PA3DAT »

Eindelijk eens ladertjes die NIET storen in de HF-banden... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#7 Bericht door PE1PQX »

Nee, dan is VHF aan de beurt... HF is toch gelijkspanning?? :mrgreen:
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pd3jme

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#8 Bericht door pd3jme »

kijk eens aan,eerst de HF,en nu dus de VHF.... :(
what`s next...UHF?

als het zo doorgaat kan je de hobby straks alleen nog beoefenen in de ver afgelegen gebieden...
ik vrees dat het alleen nog maar erger word in de nabije toekomst,om gek van te worden :x

pa4o
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#9 Bericht door pa4o »

Zo gaat de amateurisme niet naar de kloten aan vergrijzing maar eerder aan qrm rommel...

Zou zeggen van bedankt maar weer aan degene aan wie we dit allemaal te danken hebben...

Peter

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#10 Bericht door pa5cal »

Ik vermoed dat we zullen moeten leren leven met hogere ruisvloeren en daarop moeten gaan innoveren. Een voordeel, hoe meer er nu stoort voor ons, hoe meer de overheid (en uiteindelijk de consument) er OOK last van heeft. Immers, de gsm dekking is nu soms bij vol bereik op de meter al compleet ruk.

Ik zag pas een drone met een paar gigapixel camera en men is bezig een vliegtuig te ontwikkelen die op zonne energie enkele JAREN in de lucht kan blijven. Dat soort spul werkt allemaal draadloos dus die krijgen ook vanzelf last van dit soort storingen, en dat vinden wij dan weer fijn :)

-P

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#11 Bericht door PE1LGW »

pa5cal schreef:Ik vermoed dat we zullen moeten leren leven met hogere ruisvloeren en daarop moeten gaan innoveren. Een voordeel, hoe meer er nu stoort voor ons, hoe meer de overheid (en uiteindelijk de consument) er OOK last van heeft. Immers, de gsm dekking is nu soms bij vol bereik op de meter al compleet ruk.

Ik zag pas een drone met een paar gigapixel camera en men is bezig een vliegtuig te ontwikkelen die op zonne energie enkele JAREN in de lucht kan blijven. Dat soort spul werkt allemaal draadloos dus die krijgen ook vanzelf last van dit soort storingen, en dat vinden wij dan weer fijn :)

-P
Maar dat is met een steentje en kattepult wel op te lossen.
sorry heb ik niet gezegd.
is hier in de regio al gedaan, met een speelgoed ding.
copper gecrached in een tuin, en direct naar binnen genomen.
hang aan de muur als jacht trofee ( zonder accu )

pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#12 Bericht door PD9CN »

Mij mening is dat we moeten blijven strijden tegen storing.

Als we de insteek maken van we moeten er maar mee leren leven.
Dan weten we zeker dat het binnen kort gebeurd is met de Hobby :evil:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#13 Bericht door TomNL »

Boven de 300MHz hebben we enkele GHz'en, deels primair, tot onze beschikking. Laten we daar eens wat mee gaan doen. Hebben we ook geen last meer van storing :mrgreen:

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: na de plc nu een nieuw mogelijk stoor zender

#14 Bericht door PA0RAB »

OM's
Hebben de hulpdiensten geen last van deze rommel of moeten de klokkenluiders verplicht hun mond houden.
Het lijkt mij gek dat wanneer wij last hebben van pluggies panelen gasketels en douchknoppen de porto's van de overheid er geen last van hebben.
Is dat misschien hetzelfde SOID effect (selektief Oost Indisch Doof) wat op ander gebied speelt .
Om leegvissen der Noordzee te voorkomen mag de (levende ) bijvangst niet overboord worden gezet (ivm controle op het leegvissen Wat moet je met het dode, stinkende spul

Plaats reactie