SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#1 Bericht door Vertrokken »

Mannen,

De Maas SPS-9400 (40A regelbaar)

Afbeelding
Classic International 189 euro.

In Nederland en omstreken onder diverse merknamen, 189 euro ex verzendkosten!

In Duitsland bij http://www.thiecom.de 139 euro maar dan onder de Manson merknaam.
Levertijd was iets meer dan een week en perfect verpakt.

Ik kan iedereen dit aanraden als je een voeding pakken goedkoper wilt aankopen.
Bovendien verzender de Duitsers aan een lagere prijs dan vele andere webshops, Thiecom verzend aan 14,50 euri, een dikke winstpakker dus 8)

Voor een vriend van me moest ik een nieuwe voeding kopen en hij had het liefst zo'n apparaat.
Na lang zoeken gevonden, 2 besteld omdat ik het zelf ook wel zag zitten, totale kosten voor 2 van die dingen 292,50 euri.

Ik heb deze nu een week in gebruik na mijn computer-voeding (had die nodig voor mijn repeater bouw) kan ik zeggen, prachtig apparaat.
En de kleur van Thiecom (merk Manson) is een mooie witte doos.

Met mijn Icom 706MK2G heb ik op 13.9V een dikke 20A lopen trekken en het ding geeft geen krimp, lekker stil en stabiel als een huis.

Afbeelding

http://www.thiecom.de/manson-sps9400.html

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#2 Bericht door elsinga »

Yep, het loont om even rond te kijken naar OEM varianten van dit soort zaken en dan ook bij verschillende firma's. Thiecom is daarbij vaak goedkoper dan de rest, maar soms ook onverwacht duurder.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#3 Bericht door PA3DAT »

Dankzij internet kunnen we dit soort kennis snel verspreiden. Gevolg is dat iedereen dan naar
Thiecom gaat, bedrijfjes als Classic International gaan op de fles en uiteindelijk blijft alleen
Thiecom over. Die heeft dan een monopoly, dan blijken die voedinkjes opeens € 289 te kosten... :P

Zomaar een gedachte...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#4 Bericht door Vertrokken »

Dat is al aan de gang want die voedingen kosten onder de naam Maas overal hetzelfde.
Of je nu in Duitsland, Belgie of Nederland kijkt, allemaal zitten op 189 euro.
Dat is al een monopoly.

Dus jij wou de dure prijs van Maas gaan verdedigen?
Ik pas daar voor, duur is duur.

Heb je al eens in Belgie gekeken wat gebrek aan concurrentie betekend? Moet je eens doen.
De supermarkten zijn hier een schandalige 50% duurder dan de omringende landen.
En dat komt enkel omdat ze niet willen concurreren en blij zijn met de HOGE winstmarges.

Maas is gewoon duur, 139 euro in BTW tegenover 189 euro voor hetzelfde beestje is belachelijk.

Deze dingen worden in China gemaakt en kosten daar overal hetzelfde, enkel wegen ze nogal waardoor de verzendkosten uit China zelf een probleem zijn voor 1 stuk.
Dat weet Maas en dus voeren ze veel in en drijven de prijs lekker op.

Als jij dat wilt betalen, mij best, ik niet, Classic of geen Classic.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#5 Bericht door PA3DAT »

Dat is geen monopoly, dat zijn prijsafspraken...
En ik zal eens in een Belgische supermarkt kijken, ik ben vanmiddag onderweg naar Tongeren :D

Gek is dat: iPhones, iPads en dergelijke (van Apple) zijn ook veel te duur. Toch betalen we dat gewoon.
Ik koop zelf ook daar waar het goedkoop is, maar door duurdere bedrijven te noemen (ook al vind ik
persoonlijk Classic al jaren zeer onsympathiek), berokken je ze wel schade. En het risico blijft dat we
op den duur geen winkels meer over hebben, op radio-gebied. Dat is wel een verarming!

@onsympathiek: ik heb de man dik 10 jaar geleden eens in alle bescheidenheid wat tips gegeven om
zijn website te verbeteren. Plaatjes van transceivers e.d. zagen er niet uit. Ik kreeg me toch een shit-
mailtje terug! Waar ik me mee dacht te bemoeien en zo. Ik heb meteen besloten daar nóóit klant te
worden! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#6 Bericht door elsinga »

Er is niks met prijsshoppen en als duurdere winkels daardoor over de kop gaan is dan een bijwerking. Ze kunnen ook zorgen dat ze ook tegen lagere prijzen kunnen leveren tenslotte. ;) En als er een monopolie ontstaat zijn er altijd weer winkels die daar tegenin gaan, als het genoeg oplevert.

Aan de andere kant: als het prijsverschil minimaal (of betere: laag genoeg) is, dan koop ik liever regionaal. Maar dan moeten de spullen daar wel te koop zijn natuurlijk. En dat is lang niet altijd zo, helaas.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#7 Bericht door PA3DAT »

Ja, het is nu eenmaal een zaak van vrije markteconomie. Maar of dat goed is, op den duur? We konden
er wel eens enorm spijt van krijgen. Een toekomst vol webwinkels, winkelstraten vol leegstaande
winkels, duizenden middenstanders mét hun personeel in de bijstand.
Alles rechtstreeks kopen in China (doe ik ook), dag Nederlandse ondernemers, dag Nederlandse
belastingen...
Gaan die Chinezen in de toekomst ook onze overheid financieren, onze uitkeringen betalen?

Ik ben niet somber hoor, maar ik ben op dit moment 75% van mijn werktijd bezig met economie, en
dat zet me zo nu en dan wel aan het denken...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#8 Bericht door Vertrokken »

Het probleem van deze ontwikkeling is zeer simpel op te lossen.
Maak brandstof voor vervoersmiddelen buiten Europa domweg 100x zo duur en hef 500% belasting op goederen van buiten Europa die best lokaal gemaakt kunnen worden.
Dan krijg je hier fabrieken en meer mensen aan het werk, kunnen belastingen omlaag en het is goed voor het milieu.
De enigen die hier last van hebben zijn multinationals want die moeten dan lokaal produceren.
Maar dit is te simpel voor politici en dus moeten we verder kijken om dingen goedkoper te krijgen.

Als het transport op fietsen uit China zo duur wordt dat lokaal produceren goedkoop is dan los je alles in een keer op.
Want onze fietsenmakers hoef je dan geen uitkering meer te geven en kunnen gewoon aan het werk.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#9 Bericht door PA3DAT »

Wat jij wil is protectie van de eigen markt, maar daar is nog nooit een land beter van geworden.
Nederland leeft juist van de export, dus om nou handelsbelemmeringen te gaan opwerpen... :roll:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#10 Bericht door Vertrokken »

Dat ben ik dus niet met je eens.
Ik heb het over producten die best lokaal vervaardigd KUNNEN worden zoals kleding en fietsen.
Ik heb het niet over producten die juist beter ergens anders gemaakt kunnen worden omdat het klimaat hier niet goed.
Waarom moeten bv auto's uit Japan komen? Kan ook best hier gemaakt worden.
Niks beschermen van eigen markt maar LOKALE industrie aantrekkelijker maken door sturing.
Leg mij het nut eens uit van rozen/bloemen export naar de USA? Zinloze bezigheid en enorm milieu belastend.
Daar moet men dringend een zware belasting op heffen.

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#11 Bericht door PE0SAT »

PA3DAT schreef:Dankzij internet kunnen we dit soort kennis snel verspreiden. Gevolg is dat iedereen dan naar
Thiecom gaat, bedrijfjes als Classic International gaan op de fles en uiteindelijk blijft alleen
Thiecom over. Die heeft dan een monopoly, dan blijken die voedinkjes opeens € 289 te kosten... :P

Zomaar een gedachte...
Compliment, dit wordt nog wel eens vergeten. Als je alleen al in Nederland kijkt, is het bewijs al geleverd.
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#12 Bericht door pa3kc »

Hier een dijk van een voeding voor 2x niks:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=10&t=12234

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#13 Bericht door Hans PE1KWH »

Hier een dijk van een voeding voor 2x niks:
viewtopic.php?f=10&t=12234
Dat is blijkbaar niks omdat dit de man is die dit topic heeft gestart......... maar goed hij ziet zich ook erg graag terug op dit forum.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#14 Bericht door PA0FRI »

ON2NSV schreef:De Maas SPS-9400 (40A regelbaar)Met mijn Icom 706MK2G heb ik op 13.9V een dikke 20A lopen trekken en het ding geeft geen krimp, lekker stil en stabiel als een huis.
Ik hoop voor je dat, als het een lineaire voeding is, het uitgerust is met een overspanning beveiliging.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: SPS-voedingen aan een veel betere prijs.

#15 Bericht door Vertrokken »

Het is geen linieare voeding maar een schakelende voeding.
Probeer maar eens een liniaere voeding van zo'n vermogen op de post te doen :lol:
Sorry maar een schakelende voeding is veel beter dan die oude rommel met een trafo, alleen al het rendement ligt tegenwoordig al boven de 90%.
En verder hoef je niet te vrezen als de torren er door knallen want dan komt er nog maar 0V uit :lol:

Plaats reactie