pocsag

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON4RUB
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jun 2013, 10:46
Roepletters: ON4RUB
Locatie: evergem
Contacteer:

pocsag

#1 Bericht door ON4RUB »

Hallo allen,

ik heb onlangs mijn oude belgacom pager terug gevonden, ik weet dat er diverse diy systemen zijn om een zender te maken in combinatie met pc die pocsag signalen naar zo'n pager kunnen sturen.
Ik kwam echter op een website onderstaande trx systeem tegen en vroeg me af of dit zo u kunnen werken met mijn oude pager.
mijn pager werkt op 164.350 en heeft een RIC code

Ik ga er vanuit dat zo'n systemen ook niet legaal te gebruiken zijn hier in belgië of heb ik het daar mis?

http://www.easylinkuk.co.uk/page43.html

LONG RANGE POCSAG DATA TRANSMITTER FOR PAGING OR REMOTE CONTROL APPLICATIONS
Model Number: EM-881 Alarm Paging System
Frequency: 130-175MHz / 410-490MHz.
Frequency Oscillator type: Crystal controller
Paging format: POCSAG
Baud rate: 512bps / 1200bps / 2400bps.
Message: Numeric and Alphanumeric (Max 40 Character)
RF output power: 0.1W
RF output Jack:: BNC Female for wipe antenna or outdoor antenna
Modulation: FSK ,
Deviation: 4.5Khz
Stability: ±10 ppm
Pager Capacity: 8 dry alarm input
Operating Voltage: DC12V >2A
Programming: via USB with P/C
Power Consumption: Standby 12mA, On Air 80mA
Size: 189mm X 102mm X 42mm.
Weight: 260gm without AC adaptor
The EM881 is an ideal choice for long range paging or remote control applications. A contact block provides quick an easy interfacing with alarm outputs, security, fire, wireless nurse call etc. A programming lead, antenna and 12 V DC power supply are included in the package. Up to eight individual paging messages or control messages can be stored. When a trigger input is momentarily shorted to ground the data is transmitted.

Afbeelding

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: pocsag

#2 Bericht door PA3BAS »

In Nederland zou ik 'm zo durven te gebruiken, mits afgeregeld in de amateurband. Is wel aardig duur vind ik. Als je zoiets zou willen doen kan je ook wel iets met packet doen, en dat kan goedkoper dan dit.
.... But will it blend?

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: pocsag

#3 Bericht door PA0RAB »

Goedenavond,

In de tijd dat de pagertechniek het verloor van de GSM zijn er veel ombouwschakelingen verschenen om de pagers te gebruiken voor amateur doeleinden Zoals alarm ontvanger ingeval van bijzondere condities als e skip aurora enz en natuurlijk ook persoonlijke berichten. Misschien heeft iemand nog ergens wat in een vergeten ordner?
73 de Ruud PA0RAB

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: pocsag

#4 Bericht door PA2LAD »

Een pager op 164 MHz zou omgezet kunnen worden op 169.625 MHz van het Belgische Astrid pagersysteem. De berichten die daar uitgezonden worden zijn niet echt spannend in vergelijking met P2000 hier, maar voor sommige mensen is dit al genoeg.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: pocsag

#5 Bericht door PA0RAB »

@LAD,
Hier in PA neemt de info op P2000 ook af Wat denk je van AMBU 17-123 naar 3231 zie bon 432
info lichtkrant TAS 65-123 3231 aed LW 64-123 3231 ass TAS. Er moet dus in wijk 3231 ergens iemand met hartfalen uit het raam getild worden.
Bij een stevige brand op het industrieterrein op 500m afstand veel toeters en bellen en blauwe lichtflitsen Heliboven je hoofd Kijken op P2000 P200 meld alleen TAS 65-123 naar postcode en lichtkrant Ondertussen opschaling en bussen klaar voor wijk ontruiming niets op P2000 te vinden.
Ondertussen worden wel de oude porto's regelmatig gebruikt.
73 de Ruud PA0RAB

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: pocsag

#6 Bericht door PA2LAD »

Dat je over P2000 teleurgesteld bent begrijp ik, maar het is ook een systeem om de hulpverleners op te roepen en te dirigeren naar de plaats waar de inzet nodig is. Info aan de burger moet van NLAlert, RTV Rijnmond bij een calamiteit of direct van de lokaal aanwezige ambtenaren vandaan komen. Op P2000 zal je dat nooit aantreffen. Astrid paging in Belgie doet het met nog minder gegevens. Daar wordt je opgeroepen voor een inzet, maar waar komt nooit in de tekst te staan.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: pocsag

#7 Bericht door PA0RAB »

@LAD
Bedankt voor info
In elk geval zijn we nu de gevaarlijke toestanden van sensatie beluste volgers kwijt.
Het thuis volgen van een brandje oid vond ik wel wat hebben.
groet Ruud

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: pocsag

#8 Bericht door PA2LAD »

PA0RAB schreef:In elk geval zijn we nu de gevaarlijke toestanden van sensatie beluste volgers kwijt.
Nou nee. Daarom wordt hier de uitgezonden info ook steeds minder. Er zijn al regio's die alleen de prio en waarom vermelden. De rest staat te lezen in het datascherm in het voertuig.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: pocsag

#9 Bericht door PE7EB »

Het hele privacy verhaal, want op basis daarvan is het hele P2000/C2000 geldverspillingscircus ooit opgezet, heeft een vervelende en nauwelijks belichte keerzijde.
Diverse politiekorpsen/-regio's geven het alleen officieus toe, maar door alle versleuteling/versluiering, komt er veel minder directe informatie van burgers m.b.t. sommige zaken, dan in het verleden, toen Jan en alleman nog vrij mee kon luisteren.
Of het ontbreken van deze informatie invloed heeft op optreden en effectiviteit is mij onbekend, maar dat het zo is is een feit.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: pocsag

#10 Bericht door Vertrokken »

PE7EB schreef:Het hele privacy verhaal, want op basis daarvan is het hele P2000/C2000 geldverspillingscircus ooit opgezet, heeft een vervelende en nauwelijks belichte keerzijde.
Diverse politiekorpsen/-regio's geven het alleen officieus toe, maar door alle versleuteling/versluiering, komt er veel minder directe informatie van burgers m.b.t. sommige zaken, dan in het verleden, toen Jan en alleman nog vrij mee kon luisteren.
Of het ontbreken van deze informatie invloed heeft op optreden en effectiviteit is mij onbekend, maar dat het zo is is een feit.
Overheden hebben enorme angst dat de burger iets mee krijgt van wat ze doen.
Het gaat werkelijk nergens over, maar men heeft angst, als je ziet hoe de overheid in Belgie zich misdraagt dan snap je wel waarom.

Voor de goede orde, de Belgische overheid is veel corrupter en crimineel dan Berlusconi of Griekenland! En helaas is dat geen Belgenmop.

Overheden zouden openbaarheid moeten geven over alles, dan zijn er minder problemen en wordt de wereld een pak veiliger voor iedereen.
Ik heb dan ook geld aan Wiki-leaks gegeven en zal het opnieuw doen.

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: pocsag

#11 Bericht door FrankSD »

Zo helemaal onjuist ben je niet mijns insziens.. Het astrid systeem zou o.a. voor een grotere veiligheid zorgen maar ondertussen worden de gebruikers voortdurend uitgeloerd waar ze zitten en sancties uitgedeeld!
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: pocsag

#12 Bericht door PA0RAB »

Met betrekking tot laatste berichten .
Ken typerende(voor P2000 periode) gevallen.
Industriebrand andere eiland. Door opschaling was ladderwagen uit andere regio onderwg, Door TOMTOM verkeerde afslag en de Polderweggetjes op. Weg kwijt
Centrale reageerde niet door buiten bereik
LW werd aangeroepen door ongecodeerde zender. en naar juiste omleidingsroute verwezen.
Zender ondertussen ook 112 gebeld Overname door erkende hulpdienst collega.

Brand in sexhuis Hulpdienst met spoed onderweg Krijgt ineen bericht dat ingeslagen weg doodlopend is antwoord wie heleboel herrie aanrijdings geluid Hulpverlener door ongecodeerde aangeroepen ,geen antwoord, melding naar centrale en extra hulp naar doodlopende weg Auto in de prak en bestuurster hersenschudding.

Een bekende voetballer zegt toch dat ieder voordeel een nadeel heeft en omgekeerd.Aan de ene kant versluiering aan de andere kant vragen om info
73 de Ruud PA0RAB

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: pocsag

#13 Bericht door Vertrokken »

Hier in Belgie zitten de kaarten in Astrid, maar helaas heeft de oiverheid geen geld om die te updaten waardoor ze regelmatig niet weten waar de heen moeten.
Al met eigen ogen gezien omdat ze een straat hier van naam verandert hebben.
Dat is ondertussen al 6 maanden geleden en toch kunnen diensten die straat nog altijd niet vinden.

Een ge-update TomTom kost een pak minder, maar is te goedkoop voor de overheid, begrijpe wie het begrijpen kan.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: pocsag

#14 Bericht door PA0RAB »

Zeer dubbelzinnig.Waarschuwing
Een cabaretier had het eens over een volksmisleider
Het vervelende is dat ze nog gekozen zijn als volksvertegenwoordiger. Ben ik nu echt zo dom.
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: pocsag

#15 Bericht door FrankSD »

Haha Bas het is zelfs nog een graadje erger! De volledige implementatie van het Astrid systeem wordt in Limburg op de lange baan geschoven. Een van de oorzaken is dat in andere provincies is gebleken dat het kaartsysteem in Astrid toch niet zo goed zou werken. In Limburg gebruiken ze nog het oude kaart systeem maar vermits die niet meer van een upgrade voorzien wordt, krijg je een verouderd kaartsysteem... Ondertussen is de brandweer zo blij als een kind want die willen gewoonweg niet met andere disciplines in dezelfde centrale zitten. Worden ze teveel op hun vingers gekeken...En ondertussen kunnen ze doen en laten wat ze willen want volksgezondheid is blij daar de brandweer onder Binnenlandse zaken valt en ze er geen kosten aan hebben! :roll:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Plaats reactie