Storing op 433,960

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe2fly
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2009, 13:57

Storing op 433,960

#1 Bericht door pe2fly »

Bij mij in de straat staat er een vet signaal op 433,960 Met daarop een brom gemodeleerd. Ik kan het helaas niet uitpeilen.
Iemand een idee wat de veroorzaker van deze storing kan zijn. Want hierdoor werkt in de gehele straat geen enkele afstandsbediening van autos meer !!!

Groeten!
PE2FLY

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Storing op 433,960

#2 Bericht door PA3JMS »

Het AT inschakelen lijkt me het beste. Zeker als een hele straat er last van heeft.

Komt wel meer voor. Zie ook het topic "Het spook van Emmeloord"

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... ilit=spook
73 Jan

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1759
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Storing op 433,960

#3 Bericht door pe1rea »

Dan zijn het oudere auto's, de nieuwere moeten op 800 nogwat MHz werken.
Die LPD afstandsbedieningen hebben geen enkel recht op een ongestoorde ontvangst.

Verder denk ik dat je moet denken aan een slecht werkende LPD babyfoon met een door een handig neefje erachter geprutst amplifier oid.
Of gewoon slecht werkend op een rotte stekervoeding....


Jinny
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pe2fly
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2009, 13:57

Re: Storing op 433,960

#4 Bericht door pe2fly »

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb idd een klacht naar AT verzonden, in de hoop dat ze het in behandeling nemen.
Het typische is dat er alleen een draaggolf is, en een zacht 50 Hz brom.

Het lijkt idd iets van een voeding of babyphone of luidspreakers.
Maar dan zou er ook iets van modelatie moeten zijn, en dat ontbreekt tot nu toe.

En aangezien wij er net zijn komen wonen, en ik zend amateur ben, snap je wel welke kant iedereen op kijkt :)
Maar ik ben al met een provicorische richt antenne de wijk door gegaan, maar helaas nog niks :(

Groeten en 73!
Thierry PE2FLY

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Storing op 433,960

#5 Bericht door PA3HMP »

pe1rea schreef:Dan zijn het oudere auto's, de nieuwere moeten op 800 nogwat MHz werken.
Die LPD afstandsbedieningen hebben geen enkel recht op een ongestoorde ontvangst.

Verder denk ik dat je moet denken aan een slecht werkende LPD babyfoon met een door een handig neefje erachter geprutst amplifier oid.
Of gewoon slecht werkend op een rotte stekervoeding....


Jinny
hoe oud is oud, ik weet dat in iedergeval in 2006 o.a. opel nog steeds gebruikt maakt van 433Mhz voor de afstandsbediening, ook de volkswagen touran van een paar jaar geleden zit op 433Mhz.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Storing op 433,960

#6 Bericht door PA0RAB »

Gegroet een ieder,
de beschreven storing lijkt wederom een typisch geval van ISM storing.
Wegens weinig gebruik zijn we verplicht geworden een stukje 70cm band mede te gebruiken wij secundair en industrie tertiair. Geeft leuke effecten Sticker op doos van storingsvrije babyfoon
"toestel maakt gebruik van int lange afstands verkeer radiofrequenties Bij storing is handelaar
verplicht het toestel terug te nemen" .. Klapperende garagedeuren. Loeiende autoalarmen . Midden in de nacht deurtje bellen ,Maar wat denk je van modelvliegtuigen die boven je hoofd onbestuurbaar worden. Zelfs de wifi band overlapt een deel 13cm band.
Je bent geneigd te jammen maar de vinger wijst meteen naar de legale zendamateur Wijzen op het tertiaire recht wordt met schouder ophalen beantwoord of paars aanlopende buren.
73 de Ruud PA0RAB Afsluitend Industrie lobbies zijn machting $$$$$$

PA5MW
Berichten: 143
Lid geworden op: 08 mar 2010, 10:07

Re: Storing op 433,960

#7 Bericht door PA5MW »

Naast de babyphone maar ook oudere typen draadloze koptelefoon, is er nog een andere groep actief op die ISM frequentie 433.900: de draadloze TV zender (Marmitek, Philips etc.)
Hierbij wordt analoog TV beeld via 2.4Ghz verstuurd naar de remote kamer.

Echter de signalen van je afstandbediening gaan weer via 433.900 .
De infrarood receiver daarbij pikt soms ook (te veel) zonlicht op en gaat dan in continue TX.

Informeer eens in de buurt wie er zo'n draadloze TV zender heeft.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Storing op 433,960

#8 Bericht door PA2EFR »

In een straat in een Gronings stadje werkten de autosloten ook niet meer in een bepaalde straat.
Dat bleek een kassa met zo'n handscanner te zijn.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Storing op 433,960

#9 Bericht door PE2AAB »

pe2fly schreef:...En aangezien wij er net zijn komen wonen, en ik zend amateur ben, snap je wel welke kant iedereen op kijkt :)
...
Dat lijkt me sterk. Het zal toch niet zo zijn dat, sinds jij er woont, de storing begonnen is? Dat zal toch al wel langer aan de orde zijn geweest?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe2fly
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2009, 13:57

Re: Storing op 433,960

#10 Bericht door pe2fly »

De buren geven aan dat ze, voordat wij er kwamen wonen, nog nooooit dat probleem hadden gehad.
Tja, en dan kijken ze gelijk naar de nieuwe mensen :(

Maar om de een of andere reden heeft het probleem zich zelf opgelost.
Wat ik verwacht is dat het een voeding is geweest van iets, want er zat een dikke 50 hz brom in.
En dat het nu stuk is :)

Ik heb wel punten kunnen scoren door met mijn porto door de wijk te lopen en te zoeken :)
En actief op zoek te gaan naar het probleem.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties !!!!
73, Thierry / PE2FLY

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Storing op 433,960

#11 Bericht door PE5PVB »

Je zult gewoon moeten peilen, dat is altijd mogelijk. Vermoedelijk een oude draadloze hoofdtelefoon waarbij de voedingselco het begeven heeft, heb ik ook al eens meegemaakt....

Plaats reactie