Geschakelde voeding bij hogere belasting pas koelen.

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Geschakelde voeding bij hogere belasting pas koelen.

#16 Bericht door pa0ejh »

Mijn SEC1223 geschakelde voeding heeft een Fan die alleen loopt als het nodig is , bij hoeveel Amp. boeit mij niet alssie maar loopt als het nodig is. . . . beetje zinloze vraag overigens. . . . .

Dan moet je ook bekijken hoe de opstelling is , staat de voeding vrij op tafel , of issie ingebouwd in een kast , staat er nog iets op of onder , of naast , en wat is de kamer temperatuur enzv. enzv.......

Ik hoor de Fan bij normaal gebruik niet , alleen in de Camper in Spanje wil die wel eens aangaan , maar
dat lag aan de temparatuur. . . . . . . . .
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Geschakelde voeding bij hogere belasting pas koelen.

#17 Bericht door PD4NX »

pa0ejh schreef:Mijn SEC1223 geschakelde voeding heeft een Fan die alleen loopt als het nodig is
Dan moet je ook bekijken hoe de opstelling is , staat de voeding vrij op tafel , of issie ingebouwd in een kast , staat er nog iets op of onder , of naast , en wat is de kamer temperatuur enz.
Ik hoor de Fan bij normaal gebruik niet , alleen in de Camper in Spanje wil die wel eens aangaan , maar
dat lag aan de temparatuur.
Duidelijk verhaal. De SEC-1223 is overigens nog maar moeilijk verkrijgbaar. De SEC-1225G blijkt de opvolger te zijn.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Geschakelde voeding bij hogere belasting pas koelen.

#18 Bericht door PD4NX »

Zoals Samlex een temperatuur gecontroleerde ventilator heeft die niet zo snel aangestuurd wordt, zo zullen er toch wel meer merken zijn die dat *af fabriek* hebben (en geen enorme herrie maken) ?

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Geschakelde voeding bij hogere belasting pas koelen.

#19 Bericht door PD4NX »

Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Plaats reactie