Zoek gegevens ON113a en ON373

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Zoek gegevens ON113a en ON373

#1 Bericht door PE1ICQ »

Hallo,

Tijdens het opruimen van de shack ben ik een bakje met (waarschijnlijk) transistoren tegengekomen. De type nrs. zijn ON113a en ON373.

Als ik me goed herinner dan heeft iemand mij ooit eens verteld dat deze ON nummers zgn. "Ontwikkeling Nummers" zijn, en dat deze door Philips werden (worden?) gebruikt voor pre-productie series.

Ik zou graag wat meer gegevens van beide onderdelen willen weten. Wie herkent deze nummers, en heeft enige (of alle) data?

Alvast bedankt.

73, PE1ICQ Arno

pe1hzg
Berichten: 921
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Zoek gegevens ON113a en ON373

#2 Bericht door pe1hzg »

PE1ICQ schreef:Tijdens het opruimen van de shack ben ik een bakje met (waarschijnlijk) transistoren tegengekomen. De type nrs. zijn ON113a en ON373.
De ON373 is equivalent aan de BFY90. Ik zou ze niet inzetten als ingangstransistor want het ruisgetal is hoger, maar als torretje in een vermenigvuldigingsketen heb ik er een groot aantal verbruikt, met goede resultaten.

De transistoren zijn hoogstwaarschijnlijk afkomstig van "Ome Chris", zoals de verdeler van experimenteertransistoren in Eindhoven destijds heette. Helaas, dat is niet meer.

73,

Geert Jan PE1HZG

Gebruikersavatar
PE1ICQ
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 aug 2005, 09:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

#3 Bericht door PE1ICQ »

Hoi Geert Jan,

Bedankt voor de info. Inderdaad, ze zijn afkomstig van "Ome Chris". Ze zitten zelfs nog in de bekende papieren zakjes ;-)

//Arno

Plaats reactie