XLR-M naar Jack adapter voor PR-781?

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

XLR-M naar Jack adapter voor PR-781?

#1 Bericht door PA2LO »

Ik wil mijn Heil PR-781 microphone via een mengpaneel (Behringer 802) aansluiten op de transciever. Meneer Heil heeft daarvoor op zijn website een mooi plaatje gezet:

Afbeelding

Ik was eigenlijk niet van plan om de heil-kabel uit elkaar te halen om de XLR aansluiting om te zetten naar een Jack-plug. Vind ik zonde, omdat ik denk dat ik e.e.a. ook wel eens zonder mixer wil gebruiken en dan dus weer de XLR-plug nodig heb.

Kan ik voor gebruik met de mixer ook eenvoudig een adaptor XLR-M naar Jack gebruiken? Zo ja, moet dat dan een balanced of unbalanced plug zijn, en wat gebeurt er als je de 'verkeerde' plug zou gebruiken? :oops:

Voor degenen die zich afvragen waarom ik een mixer wil gebruiken: gewoon omdat het kan en ik de Behringer al een tijd ongebruikt had liggen en nu misschien een nieuw leven kan geven...

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: XLR-M naar Jack adapter voor PR-781?

#2 Bericht door PA3EYC »

Gert,
Die adapters bestaan absoluut. http://www.kabeltje.com/xlr-xlr-verloop ... 2_213.html
Ik ga toevallig binnenkort daar wat bestellen.
Als ik in het plaatje linksonder kijk is dat een mono 6,3mm plug dus unbalanced. Ook het plaatje rechtsonder laat dat zien.

Persoonlijk ben ik niet zo van de verloop pluggen. Geeft vaak extra belasting aan de aansluitingen. Ik maak liever even een verloopsnoertje.

Succes.
'73, Maarten -PA3EYC-

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: XLR-M naar Jack adapter voor PR-781?

#3 Bericht door PA2LO »

Ik zal het spitijzer dan maar even aanzetten. Tnx Maarten!

Plaats reactie