Vraag over gebruik WDCT (=Amerikaanse DECT variant ) in NL

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Menno123
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:25

Vraag over gebruik WDCT (=Amerikaanse DECT variant ) in NL

#1 Bericht door Menno123 »

Hallo allemaal in dit forum :D

Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik een kleine vraag heb die jullie ongetwijfeld kunnen beantwoorden. En aangezien ik mijn vraag niet vond thuishoren in 1 van de categorieen in dit forum heb ik hem maar in deze afdeling geplaatst.

Ik overweeg de aanschaf van een SoundStation2W handsfree telefoon via eBay in de Verenigde Staten. Dit toestel is draadloos en gebruikt de zogenaamde WDCT standaard in de 2.4 GHz band. WDCT (Worldwide Digital Cordless Telecommunications) is een Amerikaanse variant van de 1.9 GHz DECT standaard die we hier kennen.

Nu is mijn vraag of ik in de problemen kom als ik zo een ding hier ga gebruiken. Zo heb ik begrepen dat WiFi apparatuur ook 2.4 GHz gebruikt. En misschien dat ik kans loopt dat ik gepeilt wordt door de Radio Politie?

Alvast bedankt voor de hulp.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Re: Vraag over gebruik WDCT (=Amerikaanse DECT variant ) in

#2 Bericht door Theo Postma »

Menno123 schreef:Hallo allemaal in dit forum :D

Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik een kleine vraag heb die jullie ongetwijfeld kunnen beantwoorden. En aangezien ik mijn vraag niet vond thuishoren in 1 van de categorieen in dit forum heb ik hem maar in deze afdeling geplaatst.

Ik overweeg de aanschaf van een SoundStation2W handsfree telefoon via eBay in de Verenigde Staten. Dit toestel is draadloos en gebruikt de zogenaamde WDCT standaard in de 2.4 GHz band. WDCT (Worldwide Digital Cordless Telecommunications) is een Amerikaanse variant van de 1.9 GHz DECT standaard die we hier kennen.

Nu is mijn vraag of ik in de problemen kom als ik zo een ding hier ga gebruiken. Zo heb ik begrepen dat WiFi apparatuur ook 2.4 GHz gebruikt. En misschien dat ik kans loopt dat ik gepeilt wordt door de Radio Politie?

Alvast bedankt voor de hulp.
Als het een type goedkeuring heeft voor europa, geen probleem.
Maar maak je geen zorgen over het gebruik ervan, niemand kijkt dit na :D

In het thee kransje had dit prima kunnen staan, denk ik :oops:

Welkom op het forum.
Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Menno123
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:25

#3 Bericht door Menno123 »

Het zal geen typegoedkeuring hebben want als dit toestel in Europa wordt verkocht dan wordt het omgezet naar DECT. En ik ga er vanuit dat je dit zelf niet zo 123 kunt doen. Ik heb deze vraag overigens wel uitgezet bij de fabrikant.

Maar wat ik graag wil weten is of ik met dit apparaat niet mijn eigen Wifi verstoor of dat als de magnetron aanstaat dat dit toestel niet meer werkt. Of dat ik UMTS verkeer verstoor etc.

MAW: hoe zit het met het gebruik van de 2.4 GHz band hier in NL. Ik mag aannemen dat als er hier DECT is ipv WDCT dat de 2.4GHz band hier in NL ergens anders voor wordt gebruikt en niet vrij is.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#4 Bericht door vk2gwk »

Ik heb een tijdje een 2.4 Ghz cordless phone in gebruik gehad maar ben omgeschakeld naar een type in de 5Ghz range omdat een van de computers in mijn wireless LAN er last van had. Als je een flinke signaal sterkte hebt is er niks aan de hand maar de wat "afgelegen" computers hebben - ondanks de kanaal spreiding er wel last van.

Ik weet zo niet welk systeem hier in Oz gebruikt wordt DECT of het amerikaanse maar 2.4 Ghz WiFi en cordless ging niet goed samen.

Plaats reactie